دو نظریه تروریسم و فداکاری در ایران (13) در میان گروه های چپ گرا نیز بخشی از تابعان فکری سازمان مجاهدین خلق ، در ترکیبی جدید از چالش های فکری و عقیدتی که سازمان مجاهدین پایه گذار آن بود ، گروه کوچک فرقان را به رهبری اکبر گودرزی در سال 1356 تشکیل دادند • سازمان چریک های فدایی خلق : اواسط دهه دوم 1340 سال های اوج گیری گرایشات مسلحانه در مبارزات سیاسی بود . این گرایشات در میان نیروهای سابق سازمان و جوانان حزب توده ابتدا توسط بیژن جزنی و سپس مسعود احمدزاده ، امیر پرویز پویان به صورت شکل گیری سازمان چریک های فدایی خلق بروز
نقد ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق-کتاب شناخت(قسمت دهم) مجتهد پس از فرا گرفتن تمام مقدماتي كه صلاحيت استنباط بر آنها متوقف است ( از علوم مقدماتي عربي مانند نحو و صرف و معاني و بيان و بديع و منطق و فلسفه گرفته تا تفسير و حديث و رجال و اصول و كلام و استدلال فقهي يا فقه استدلالي و تفريعي و فتوائي ) احكام الهي را از ادلة موجود آن در متون اصلي اسلامي طبق ضوابط و اصول مقرره در علوم مقدماتي و فقه و اصول استنباط مي كند ، و حق ذره اي تصرف يا دخالت دادن ذوق و سليقة شخصي را ندارد
دو نظریه تروریسم و فداکاری در ایران (12) مطالعه پدیده خشونت سیاسی و رفتار قهرآمیز متقابل دولت و مردم و موضوع تروریسم در ایران بدون توجه به پدیده سازمان مجاهدین عملاً جامع نیست و قطعاً سازمان مجاهدین خلق یکی از گسترده ترین سازمان های تروریستی با عصبیت تند سیاسی و قدرت خواهی تمامیت طلبانه است که در نهایت سبب نابودی بسیاری از نیروهای سازمان و رهبران و فداکاران انقلاب اسلامی شد حزب ملل اسلامی
گروهک نفاق به روایت یک روزنامهنگار ایتالیایی در حال حاضر ۳۴۰۰ نفر در اردوگاه اشرف به سر میبرند و اکثر آنها در تلاش برای ترک این اردوگاه هستند به گزارش خبرگزاری فارس، لارپوبلیکا در گزارشی به قلم "وانا وانوچینی" با عنوان "عراق: فرار از قرارگاه اشرف، لاگر ( اردوگاه کار اجباری در آلمان نازی) مجاهدین" مینویسد: غفار بال افکنده که امروز ۳۳ ساله است، در سال 2001 در ترکیه به سر میبرد. او که در آنجا بدون پول و شدیدأ نیازمند به کار و کمک بود، با چند ایرانی آشنا شد. آنها پس از اعطای یک سرپناه به وی در استانبول، به او وعده دادند که
ناگفته هائی از پیشینه عملی و سیر رسیدگی قضایی به پرونده فرقان (2) • درآمد : آنچه در پی می آید اسناد نشر نایافته ای از عملیات تعقیب گروه فرقان توسط حمید نقاشیان و همراهان اوست . این اوراق از یک سو نمایانگر قانونمندی روند پیگیری پرونده فرقان و از سوی دیگر نشان از اهتمام چهره های شاخص نظام اسلامی به انجام بهینه این عملیات است . با سپاس از جناب نقاشیان که این اسناد را در اختیار یادآور قرار دادند . * * * * *
نقد ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق-کتاب شناخت(قسمت نهم) توصيه اي كه در كتاب مورد تاكيد فراوان قرار گرفته كه به هيچ باور و شناختي ، و هيچ دستورالعملي نبايد پاي بند بود ، حرف بيجا و مهملي است ب- روايات : 1- بسند صحيح از زراره كه از حضرت صادق پرسيد «حلال و حرام چيست ؟، حضرت در پاسخ گفت «حلال محمد حلالي ابداً الي يوم القيامه ، و حرامه حرام ابدا الي يوم القيامه ، لا يكون غيره و لا يجيء غيره » ص 58- ج 1 – اصول كافي – باب البدع و المقاييس و الراي ، حديث 19 ترجمه « حلال محمد ابدي است تا روز قيامت ، و
دو نظریه تروریسم و فداکاری در ایران (11) سرکوب خونین قیام پانزده خرداد باعث شد تا موج جدیدی از گرایش به سمت مبارزات قهرآمیز و سازمان یافته شبه نظامی آغاز گردد . چرا که نیروهای سیاسی مخالف رژیم پهلوی علت شکست قیام پانزده خرداد را فقدان سازماندهی و فقدان هدایت سازمان یافته و نهایتاً فقدان وجود قوه قهریه ارزیابی کردند • آغاز نهضت امام خمینی (ره) : با
ناگفته هائی از پیشینه عملی و سیر رسیدگی قضایی به پرونده فرقان " گودرزی با پرخاش یارانش شکست " • درآمد : آنان که در آغازین ماههای پیروزی انقلاب دل در گرو منش و کلام امام داشتند ، در کنار ایشان چهره مصمم جوانی را می دیدند که تمامی توان ودقت خودش را به حفاظت از مراد خویش معطوف داشته بود . حمید نقاشیان که در روزهای پر خاطره بهمن ماه 57 در مدرسه علوی و از آن پست تا اردیبهشت ماه 58 در قم ، سرپرستی گروه حفاظت از امام راحل را بر عهده داشت ، به امر ایشان به تعقیب و دستگیری اعضای گروه فرقان پرداخت و تا پایان فرایند قضائی مرتبط به این پرونده در آن نقشی شاخص ایفا
سعيد جليلي:آمريكا ازابزار 'تروريسم' براي پيشرفت مقاصد خود استفاده ميكند به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، سعيد جليلي در سالروز 13آبان، در جمع پرشور راهپيمايي كنندگان در مقابل لانه جاسوسي آمريكا گفت: امروز شاهديم كه جوانههاي درخت طيبه انقلاب اسلامي بويژه در ساير سرزمينهاي اسلامي تكثير شده است. وي ويژگي اين انقلابها را 'اسلامي' و 'مردمي' بودن در كنار نفرت از آمريكا و رژيم صهيونيستي برشمرد و افزود: امروز چارچوب فكري اسلام ناب و انديشه اسلامي، با تمام قدرت و در برابر تمام چارچوبهاي فكري غرب با تمام قدرت ايستاده است.
نقد ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق-کتاب شناخت(قسمت هشتم) نتيجه اين مطالب اين است كه احكام اسلامي چه آنها كه به نحو قانون كلي بيان شده ، و چه آنها كه تفصيلا آمده است هيچگاه قابل تغيير و تبديل نيستند ، و تنها مسائلي كه حكمشان قابل تغيير است ، دسته اي از مسائل مي باشند كه خود اسلام حكم ثابت و مشخصي در مورد آنها مقرر نكرده و مسئوليت قانون گذاري مناسب را در مورد موارد به حاكم شرع واگذار كرده است ( البته طبق ضوابطي خاص )