فرصت‌سازی منافقین از تحولات داخلی و خارجی

Ekhtiarii

مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ اظهار نموده است، اغتشاشاتی که دی‌ماه در ایران رخ داد محصول کار منافقین بود و عناصر این گروهک نقش مهمی در شعله ور کردن اغتشاشات داشتند. این نقش عمدتا در قالب برگزاری، هدایت و سازماندهی اغتشاشات بوده است.

بررسی روند فعالیت و اقدامات گروهگ تروریستی منافقین حاکی از این واقعیت است که در سال های اخیر این گروهک از چند سازوکار و مکانیسم برای تحقق اهداف خصومت آمیز خود علیه ایران استفاده کرده است. نخست، بهره برداری از اعتراضات داخلی ایران برای تبدیل آن به اغتشاشات خشونت آمیز با هدف تضعیف حاکمیت در ایران می باشد. در همین راستا، منافقین به تربیت مزدورانی در داخل کشور اهتمام ورزیده که در مواقع نیاز منویات سرکردگان سازمان را محقق سازند. یکی از ابزارهای مهم اعضای سازمان استفاده از شبکه های اجتماعی برای هماهنگی و تحریک معترضان و تشویق آنها برای دست زدن به اقدامات تخریبی بوده است.

دوم و در سطح منطقه ای، منافقین تلاش کرده اند تا از تنش ها و تعمیق اختلاف های کشورهای منطقه با ایران به نفع خود استفاده کنند. در همین رابطه، تشدید تقابل و رقابت بین دو کنشگر مهم منطقه یعنی ایران و عربستان بهترین فرصت را برای سازمان منافقین فراهم ساخته تا با حمایت و پشتیابی سیاسی مالی آل سعود چالش های بیشتری برای ایران ایجاد کنند، و این کشور را در عرصه مناسبات منطقه ای تحت فشار مضاعف قرار دهند.

تلاش های سطح سوم آنها به فشارهای بین المللی معطوف می باشد. در همین رابطه، استفاده از ابزارهای دیپلماتیک کشورهای غربی و همچنین بهره برداری از سازمان های بین المللی بویژه سازمان های حقوق بشری یکی از مکانیسم های تحقق سیاست های منافقین می باشد. در همین راستا، سرکرده فعلی منافقین به تشکیل لابی‌های متعدد در کشورهای غربی برای فعالیت ضد ایرانی اشاره کرده و بیان نموده است که سازمان منافقین چندین جبهه و تشکل از نمایندگان پارلمانی و فعالان حقوق بشری علیه ایران تشکیل داده است. در همین راستا، به ادعای رجوی، همچنین 17 کمیته حمایت از منافقین تشکیل شده که در پارلمان‌های مختلف کشورهای غربی فعالیت می‌کنند. برگزرای تحصن ها و تجمعات در کشورهای مختلف غربی علیه ایران نیز از دیگر اقدامات خصومت آمیز آنها محسوب می گردد.

آنچه که مبرهن است این موضوع است که سازمان تروریستی منافقین همواره تلاش کرده از همه فرصت ها و موقعیت ها در داخل و خارج از کشور برای ضربه زدن به نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کند. در همین رابطه، شکل گیری مثلث عبری‌عربی‌غربی امید رهبران این سازمان را بیش از پیش افزایش داده است تا شاید بزعم باطل خود نظام انقلابی ایران را سرنگون کنند. اما ملت هوشیار ایران همواره نشان داده اند که منافقین هیچ جایگاهی در ایران نداشته و برای بهبود وضعیت کشور به تروریست ها دل نخواهند بست.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31