غائله چهاردهم اسفند۱۳۵۹(31)

کوشش کنیم تا اشخاص و محافل و خانواده های ضد حزب توده و ضد وابستگی را به نحوی از انحاء دوباره جمع کنیم و نیروی استقلال طلبان م.ل را تقویت کنیم . در این رابطه البته هر چند ممکن است خط های مختلفی ما را تهدید نماید ، ولی حتماً لازم و سودمند است . بقایای جریان ، ساکا و طرفداران توکلی و شعاعیان و حتی خلیل ملکی را در روابطی احیاء نماییم

Bani  Sadr

الف) پیشنهادات ، نظرات ، انتقادات :

1. طی سال های پس از 32 و به خصوص پس از 41 نیروهای ضد وابستگی در درون حاشیه جنبشی کمونیستی ایران بسیار قوی بودند و هستند .

این نیرو به طور عمده حول محور (ضد حزب توده) همیشه جمع می شده است . در پی مسائل و مشکلات ناشی از اختلافات درونی حزب کمونیست چین و مرگ مائو و چوئن لای و قدرت بیشتر یافتن روسیه و مسایل دیگر و انعکاس آن این جبهه مارکسیست های مستقل ضد حزب توده تا حدی در هم شکسته شده است . به خصوص برنامه ها و توطئه های حزب توده و روسیه در آن بسیار مؤثر بوده است .

از آنجا که نیروی روشنفکران از نیروهای بسیار مهم و قدرتمند جامعه ماست بر ماست که بدان توجه شود . در این رابطه توجه رفقا را به تشکیل و تشویق و تحکیم هواداران ، دوستان و وابستگان حزب رنجبران ایران جلب می کنم .

به خصوص کوشش زیادی باید بشود که بسیاری را اقلاً بی طرف نمود و کلمات و اصطلاحات " کا.گ.ب " و حزب توده را درباره طرفداران اندیشه مائو تسه دون را باید از دهان آنها انداخت و طرد کرد . در این رابطه مسائل مختلف و زیادی وجود دارد که یکی از آنها در این صحبت های بالا مورد نظرم است که طرح می کنم :

کوشش کنیم تا اشخاص و محافل و خانواده های ضد حزب توده و ضد وابستگی را به نحوی از انحاء دوباره جمع کنیم و نیروی استقلال طلبان م.ل را تقویت کنیم . در این رابطه البته هر چند ممکن است خط های مختلفی ما را تهدید نماید ، ولی حتماً لازم و سودمند است . بقایای جریان ، ساکا و طرفداران توکلی و شعاعیان و حتی خلیل ملکی را در روابطی احیاء نماییم .

این اشخاص به صور مختلف روابط و مناسباتی با هم دارند و می توان در روابط خانوادگی ، روشنفکری ، کتاب ، ترجمه ، عرق خوری و شب نشینی و مهمونی بازی و غیره با آنها مناسبات داشت و تشویق شان نمود . (به خصوص رفیق فیروزان هم در مهمونی بازی و رفت و آمد می تواند نقش خوبی بازی کند )

اشخاصی را که هم اکنون هم هستند ولی منفرد ، تنها ، بی طرف ، خسته ، نومید ، مارک خورده ، نادم ، ترسیده و یا مرعوب شده ، هستند و نمی دانند چه کنند و ویلانند . مثلاً : علی اکبر اکبری ، هوشنگ کشاورز ، علیرضا میر سپاسی ، محمد علی فرزام ، فتاح پاکنژاد ، نقیب الاشراف ، مرتضی داوری ، م اردهالی ، مجید امین مؤید ، پرویز بابایی ، سیامک لطف الهی ، فخار ، احمد کابلی ، عبدالله کابلی ، عباس میلانی .

در رابطه با اینگونه اشخاص که بسیار می شود سیاست های : 1) جلب آنها ، 2) تبدیل کردن شان به دوست ، 3) هوادار ، 4) بی طرف ، کار برد . این کار بالقوه می تواند برای ما مفید باشد و در تحکیم آن جبهه م .ل های استقلال طلب کمک کند .

2. دشمنی با حمله به : 1) مائو تسه دون ، 2) تئوری سه جهانی ، 3) سازمان انقلابی دوستان بالقوه ما را پراکنده می کند . در این رابطه باید فکرهایی کرد ، به خصوص در میان روشنفکران ، ما باید این حمله و شگرد را افشا نماییم .

3. ما باید روی امتیازات خرده بورژوازی امان کمی تبلیغ کنیم ، متأسفانه مثل :

•        ما خیلی هستیم .

•        ما مارکسیسم لنینیسم خیلی خوب می دانیم و باسوادیم .

•        گروه ها و آدم های با سابقه و زندان کشیده و ... با ما هستند .

•        آدم های خیلی قدیمی با سابقه 20 الی 30 ساله در میان ما هستند .

•        ما در میان کارگران نفوذ داریم ، در میان دهقانان نفوذ داریم .

ما باید روشنفکران را مرعوب کنیم : 1) با تئوری ، 2) با عمل و تبلیغ دادار دادار !

4. در رابطه با هنرمندان ، ما باید آنها را به نحوی به خود جلب کنیم ، مثل هزار خانی ، پرهام ، شاملو و یلغانی و گلشیری و ... دیگران . روش انجمن هنرمندان که به کتاب جمعه و صادق هدایت حمله کرده ، غلط است . ما به نحوی باید مواضع ضد حزب توده ، کانون نویسندگان و کتاب جمعه را تشویق نماییم .

در همین رابطه هم دید و بازدیدها و شب نشینی ها و شرکت در مجامع و محافل لازم است ، ما تقریباً در همه ارگان ها غایب بوده ایم .

 

ب) در رابطه با بنی صدر :

1. هشدار جدی به او در مورد این که آن سازمان و حزب یا جبهه نداشته باشد کارش تمام است ، مهمتر از همه این که او کادر ندارد . فکر می کند با تشکیل جبهه بزرگ اسلامی        می تواند به نتیجه برسد . در حالی که توده میلیونی هوادار کادر و سازماندهی و رهبری          می خواهد برای اداره و هدایت . در این رابطه شاید ما بتوانیم به او کمک نماییم .

2. هشدار جدی در مورد نفوذ و کنترل حزب توده ، رهبری مجاهدین ، رهبری فدائیان و همه یعنی تقریباً یکی در رادیو ، تلویزیون ، مطبوعات ، وزارتخانه ها ، ارتش ، ادارات ، بازار و  شرکت ها و ... ادامه کار آنها و ادامه نفوذ آنها و مهمترین عنصر در این رابطه این که آنها          کادر دارند و به نحوی با هم اتحاد دارند در سرسپردگی و نیز نفوذ موازی " کا.گ.ب " با آنها در همه جا .

3. هشدار جدی در مورد این که ممکن است او را از بین ببرند و این که باید به طور جدی مواظب خودش باشد و محافظینی کنترل شده از پاسداران داشته باشد و این که اطرافیان خود را برای جانشینی احتمالی و حفظ استقلال مملکت معرفی نماید ولانسه کند ، بشناساند و به نحوی تبلیغ کند ، نمی دانم چگونه ؟ مثلاً نوبری و ... و نیز این که پای کسانی را از روحانیت مثل منتظری و شاید شیخ علی را به میان بکشد .

4. به نظرم چنین می رسد که شخص دقیقی با اسناد و مدارک و دقت با او ملاقات کند و نسبتاً مفصل که باز آور باشد و این کار با اطرافیان او هم انجام شود و میخ استقلال کوفته شود و محکم گرفته شود .

5. آیا ما نباید در کنگره بزرگ خلق شرکت کنیم و فعال ؟

6. طرح این مسئله که با مبارزه فیزیکی نمی شود با توده ای ها و روس ها مسئلته را حل کرد و مبارزه ایدئولوژیکی و سیاسی وسیع لازم و واجب است و نیز این که این کار را آنها به خوبی نمی توانند جلو ببرند و حضور و وجود ما ضروریست .

7. پیشنهاد ما در مورد حل مسئله ملی و به خصوص کردستان ، اینها به چیزی به عنوان خودمختاری اعتقاد جدی ندارند ، به نظر من باید :

•        سیاست اتحاد با کومله و خلق کرد و مبارزه با حزب دموکرات و وابستگان روسیه را به آنها فهماند .

•        جنگ با حزب دموکرات و کومله و خلق کرد با هم اولاً غلط است ، ثانیاً یعنی جنگ با برژنف به طور غیر مستقیم و ایجاد زمینه برای نفوذ و تسلط بر برژنف .

•        طرح ، تفهیم و گسترش شعار " استقلال برای ایران خود مختاری برای کردستان " ما این شعار را باید به طور مشخصی به صورت شعار بدهیم یا بنویسیم چرا نمی گوییم .

8. پیشنهاد به بنی صدر که به ارتش و نیروهای استقلال طلب آن توجه کند و برود و بیاید آنها را جلب نماید و به پیروان خودش تبدیل نماید . این موضوعی که به نظر می رسد از آن غافل است .

9. بنی صدر پس از تشکیل جبهه بزرگ اسلامی ، احتیاج به سیستمی دارد که او را و مملکت را حفظ کند ، آیا سپاه پاسداران می تواند ؟ آیا طرح موضوع صحیح است ؟

10. در رابطه با مسائل اقتصادی چپ می زند هر چند که شاید اگر چراغ سبز به بورژوازی ملی نشان دهد با برچسب لیبرال و سازشکار روبرو خواهد شد ، ولی به نظرم چنین می رسد که طرح موضوع به عنوان پایه از اهمیت بسیار برخوردار است و شاید بحران ادامه دار بیکاری و ... اقتصادی ناشی از همین سیاست رادیکالیسم قلابی باشد که خود بنی صدر هم تا به حال در تئوری در آن چاه افتاده است .

غائله چهاردهم اسفند۱۳۵۹(۳۰)


مطالب پربازدید سایت

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان