عامل منافقین قصد داشت افراد زیادی را ترور کند که محمد با ازخودگذشتگی مانع شد

BaravaAt

شهید محمد رحیمی برواتی 2شهریور1338 در خانواده‌ای مذهبی در روستای بروات از توابع شهرستان بم متولد شد. پدرش کشاورز و مادرش خانه‌دار بود. آن‌ها پنج برادر و هفت خواهر بودند و محمد فرزند چهارم خانواده بود.

او تحصیلاتش را تا اخذ مدرک دیپلم ادامه داد. دوران انقلاب در راهپیمایی‌ها علیه رژیم طاغوت شرکت و اعلامیه‌های امام‌خمینی(ره) را توزیع می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

سرانجام محمد رحیمی برواتی در 11مهر1359 حین نگهبانی، مورد حمله عامل گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

آنچه در ادامه می‌خوانید شرحی است بر گفت‌وگوی بنیاد هابیلیان با خواهر شهید محمد رحیمی برواتی:

«محمد به درس خواندن علاقه داشت. دبستان را در روستا، در مدرسه نظر به پایان رساند. به دلیل نبود امکانات برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی به شهر بم رفت. هر روز مسیر بروات تا بم را با دوچرخه رکاب می‌زد. مقطع دبیرستان را در شهرستان زاهدان تمام کرد، خواهرم برای زندگی به زاهدان رفته بود و برای اینکه تنها نباشد، محمد هم همراه او به زاهدان رفت.

مردم‌دار بود. در مدت کوتاهی که در زاهدان درس می‌خواند، همسایه‌ها به او وابسته شده بودند و از او خیلی راضی بودند. در فعالیت‌های انقلابی شرکت فعالی داشت و به یاد دارم شبانه اعلامیه‌های امام را توزیع می‌کرد. فقط به خود هم قانع نبود؛ بلکه خانواده را برای شرکت در راهپیمایی تشویق می‌کرد.

خاطرم است، موتوری خریده بود و هر زمان برنامه راهپیمایی بود، از چند ساعت قبل چندین بار مسیر بروات تا بم را در رفت‌وآمد بود تا اعضای خانواده را به محل راهپیمایی برساند.

خبر پیروزی انقلاب را محمد به من داد و فردای همان روز، عکس شاه و خاندان سلطنتی را از تمام کتاب‌هایش جدا کرد.

بعد از اخذ مدرک دیپلم، آماده رفتن به خدمت سربازی شد که امام‌خمینی(ره) فرمودند: «سربازها به سربازخانه‌ها نروند.» محمد هم از دستور امام(ره) پیروی کرد. او امام را خیلی دوست داشت. اوایل پیروزی انقلاب در محله ما شخصی به امام‌خمینی(ره) و انقلاب توهین کرد و محمد هم ساکت ننشست و دفاع کرد. آن شخص به محمد حمله‌ور شد و در درگیری که بین آن‌ها رخ داد، دوتا از دندان‌های محمد شکست.

برادر کوچکم احمد، عضو سپاه پاسداران بم بود. او مشوق محمد برای عضویت در سپاه شد و در تاریخ 1مهر1359 او نیز به عضویت سپاه درآمد و ده روز بعد به شهادت رسید.

صبح روز 11مهر1359 محمد در سپاه پاسداران شهرستان بم نگهبان در ورودی بود. عامل گروهک تروریستی منافقین در زد. محمد در را باز کرد. فرد منافق مسلح بود و قصد داشت از اعضای سپاه تلافات زیادی بگیرد، محمد بلافاصله متوجه موضوع شد و با یکدیگر درگیر شدند. عامل گروهک تروریستی منافقین با شلیک چندین گلوله باعث مجروحیت شدید محمد شد. یک ساعت بعد محمد در بیمارستان بم به شهادت رسید.

خبر شهادت:

از طرف سپاه به ما گفتند که محمد زخمی شده و در بیمارستان است. کم‌کم متوجه شدیم او به شهادت رسیده است. محمد اولین شهید روستا بود. مراسم تشییع پیکرش با استقبال مردم در بم و بروات انجام شد و او را در بهشت‌زهرای بروات به خاک سپردیم.»


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان