همگرایی بین‌المللی مبارزه علیه تروریسم را تشدید می‌کند

Ghashghavi   معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امورخارجه کشورمان گفت: همگرایی بین‌المللی می‌تواند مبارزه علیه تروریسم را تشدید کند.

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور درباره ضرورت همگرایی کشورهای قربانی ترور در امر مبارزه با تروریسم بیان کرد:  متاسفانه بسیاری از کشورها براساس منافعی که برای خود تعریف می‌کنند، تروریسم را به تروریسم خوب و بد تقسیم می‌کنند در حالی‌که جمهوری اسلامی ایران چنین اعتقادی ندارد.

از نظر ایران تروریسم همیشه بد است

وی ادامه داد:‌ ما در جمهوری اسلامی ایران تروریسم خوب و بد نداریم و از نظر ما تروریسم همیشه تروریسم بد است و اگر واقعا با این تعریف جلو برویم بسیار مؤثر است. هم‌چنین مثل هر پدیده مشترک دیگری، همگرایی بین‌المللی می‌تواند مبارزه علیه تروریسم را تشدید کند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: البته ما در بیشتر دیدارهایی که با مقامات دیگر کشورها داریم، مبارزه سازمان‌یافته علیه تروریسم، علیه جرایم سازمان‌یافته و علیه مواد مخدر را مخصوصا به کشورهای همسایه پیشنهاد می‌کنیم و مایلیم که در این چارچوب عمل شود.

هنوز تعریف مشخصی از تروریسم نشده است

وی در ادامه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور را اقدام مناسبی ارزیابی کرد و گفت: علی‌رغم وجود 12 کنوانسیون مربوط به تروریسم در سطح بین‌المللی هنوز تعریف مشخصی از تروریسم در سطح دنیا نشده است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که از روز اول برخوردی که برخی از قدرت‌ها با مفهوم تروریسم داشتند، برخوردی گزینشی با استاندارد دوگانه بوده است؛ یعنی اگر تروریسم در خدمت منافع برخی از این قدرت‌ها باشد، تروریسم نیست اما اگر احساس کنند که در خدمت منافع‌شان نیست، تروریسم است.

قشقاوی افزود: این برخورد دوگانه با تروریسم در قبال ایران هم انجام شده است. اخیرا هم شاهد بودیم که سرکرده منافقین که به انجام عملیات‌های تروریستی اذعان دارد، در کنگره آمریکا از اقدامات این گروهک دفاع کرد. ضمن این‌که معمولا سیستم‌های غربی آشنایی عمیقی با ماهیت تروریستی گروهک منافقین دارند چون آن‌ها فقط در ایران جنایت نکردند بلکه در طول حضورشان در غرب هم اقداماتی از قبیل خودسوزی، پولشویی و تهدید بقیه اپوزیسیون‌های ایرانی را مرتکب شدند و چون ماهیت‌شان ماهیتی تروریستی است، فرقی ندارد که اوایل انقلاب در ایران بودند و یا این‌که الان در غرب هستند.

وی ادامه داد:‌ چون آن‌ها به‌صورت فرقه‌ای عمل می‌کنند؛ لذا به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که حضور ظاهری‌شان در کشورهای مدرن غربی است؛ اما سیستم تفکرشان که به آن کالت می‌گویند، فرقه‌گرایانه است.

برگزاری کنگره ترور می‌تواند گامی در جهت شناساندن ماهیت منافقین باشد

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنین تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی در جهت معرفی شهدای ترور ایران انجام نشده است؛ لذا فکر می‌کنم که برگزاری این کنگره کار خوبی باشد و اگر این کنگره بتواند با برنامه‌ریزی خوبی برگزار شود، می‌تواند گامی در جهت شناساندن ماهیت منافقین و اقدامات جنایتکارانه آن‌ها علیه ایران باشد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

مصاحبه رادیویی دبیرکل بنیاد هابیلیان در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

ریشه واقعه شاهچراغ به قدرت های استکباری برمی گردد

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان