شهید صفدر مختاریان

شهيد مختاريان هميشه در برابر مجاهدين منافق و گروهك ها موضع گيري مي كردند، ايشان از گروهك هاي ضد انقلاب متنفر بودند و پشتيبان امام و مستضعفين بودند و به امام علاقه ي زيادي داشتند

Mokhtarian610

در سال 1309 در حومه نيشابور روستاي عباس آباد در خانواده اي متدين و زحمتكش پا به عرصه ي هستي گذاشت. پدرش غلامرضا كشاورزي سخت كوش بود كه از هر لحاظ شايسته و پاي بند به اصول دين و مذهب ، و از ارادتمندان خاندان نبوّت بود. از لحاظ اخلاق و رفتار ،‌ بردبار ، بسيار خوب و در قناعت ورزي سرآمد بودند. شهيد در زير سايه ي رحمت خداوند و دستان پينه بسته ي چنين پدري بزرگ شد.

شهيد در دوران كودكي به دليل بيماري دچار فلج مي شوند كه با نذر و نياز والدين عافيت يافته و در صحت و سلامت دوران كودكي را پشت سر مي گذراند.

شهيد بزرگوار دوران كودكي اش در روستاي عباس آباد سپري كردند سپس با خانواده به ديوانگاه سرولايت ، يكي از روستاهاي مجاور عزيمت نمودند و در همان جا مشغول به كار شدند . ميزان تحصيلات شهيد ششم ابتدايي قديم بود.

در سال 1329 با دختر دايي اش ازدواج كرد و نتيجه ي ازدواجشان 2 فرزند ( يك پسر و يك دختر ) مي باشد . شهيد در روستا به شغل كشاورزي مشغول بود و با تراكتور هم كار مي كرد.

بعد از گذشت 25 سال به سبزوار مهاجرت نموده و با دختري از روستاي ايزي ازدواج مي نمايد و ثمره ي اين ازدواج نيز 3 فرزند ( يك پسر و 2 دختر ) مي باشد .شهيد بعد از مهاجرت به سبزوار در اداره ي راه و ترابري مشغول به كار مي شوند و استخدام مي گردند.

صحبت هاي خانواده ي شهيد :

رابطه ي شهيد با والدين و خانواده يك رابطه ي دوستانه و بسيار خوب بود. همچنين با مردم با اخلاق حسنه رفتار و برخورد داشت . شهيد در كار كشاورزي به مادر و پدر مريضش كمك و ياري مي رساند . همچنين در امور زندگي هر كاري از دستش بر مي آمد انجام مي داد . ايشان در زندگي تلاش و كوشش زيادي به خرج مي داد . از او راضي هستيم در كارهاي خانه كمك زيادي مي كرد و پدر خوبي براي فرزندان خود بود . رفتار شهيد با فرزندانش خوب بود و به آنان مي گفت درس بخوانيد و تا زنده بود به فكر آنان بود .

شهيد برخورد خوبي داشت . اگر همسر و فرزندانش را نمي ديد دلتنگ مي شد . اهل نماز و روزه بود و اهميت زيادي به آن مي داد در نماز جماعت مسجد حضور داشت و در ارتباط با حلال و حرام خيلي پرهيز مي كرد . در مسجد هر مراسم مذهبي كه برگزار مي شد ايشان شركت فعالانه داشتند . كلاً زندگي ايشان خاطره است . ايشان از گروهك هاي ضد انقلاب متنفر بودند و پشتيبان امام و مستضعفين بودند و به امام علاقه ي زيادي داشتند . شهيد در اوايل انقلاب به دختر خود اجازه داده بود تا به مدت 2 سال بصورت رايگان در بيمارستان در خدمت مجروحين و مصدومين و نيازمندان باشد و از اين طريق نسبت به ملت شهيد پرور و شريف ايران اسلامي اداي دين كند .

شهيد صفدر مختاريان زندگي ساده اي داشت و با محبت بود . هيچ گونه ناراحتي از زندگي نداشت . هم سر كار مي رفت و هم در منزل به خانواده كمك مي كرد . شهيد علاقه ي زيادي به فرزند داشت . با كساني كه رفتار غير منطقي و داراي عقايد انحرافي بودند ، رفت و آمد نمي كرد . در زمان انقلاب همان روزي كه در مسجد تيراندازي شد ايشان در مسجد جامع بودند و در كنار ساير مردم حزب الهي به وضع مجروحين و شهدا رسيدگي مي كردند .

ويژگي هاي اخلاقي و رفتاري شهيد به نقل از خانواده ي محترمشان :

شهيد فردي خيّر ،‌ يتيم نواز ،‌ مهربان ، دلسوز ، دل رحم و اهل سفر و در كمك به همنوع خود بي نظير بودند . از دروغ بدش مي آمد و مي گفت چرا دروغ بگوييم ؟. ايشان از هر لحاظ الگو بودند . ارادت خاصي به ائمه ي اطهار به خصوص امام حسين (ع) داشت و هر سال محرم ميزبان عزادارن حسيني بود . به ولايت فقيه عشق مي ورزيد .

شهيد در امور خيريه بسيار پيش قدم بودند و اوقات بيكاري خود را صرف كمك به خانواده ، ياري رساندن به همسايگان يا همكاري با مسجد مي نمود . آسفالت جاده ي ايزي به همت شهيد انجام گرفت . ايجاد آب انبار در منزل براي استفاده ي عموم مردم و ...

شهيد براي همه كار انجام مي داد ( به قول خودمان كاربرآمد بود ) شهيد در اوقات فراغت قرآن مي خواند . نسبت به انجام فرايض ديني و عبادي بسيار همّت به خرج مي داد از اوايل انقلاب به نماز جماعت مي رفت حتي در نماز جماعت اداره ي راه و ترابري هم شركت مي نمود .

آخرين توصيه هاي شهيد به نقل از خانواده ي محترمشان :

شهيد 10 روز قبل از شهادتش به روستا آمد و گفت هميشه خوب باشيد و راه خدا را داشته باشيد ، ‌مي گفت پيرو امام و ولايت باشيد . همه ما بايد در راه آرمان هاي امام جان بر كف آماده باشيم .

بعد از شهادت ، خانواده ، شهيد را در خواب مي بينند و گله مي كنند كه دير به دير مي آيي ،‌ شهيد مي گويد نه ، هميشه مي آيم مواظب بچه ها باش . و يا شبي در خواب مي بيند شهيد آمده و 2 جفت كفش اندازه ي پاي دخترش آورده ، همسر شهيد اين را به فال نيك مي گيرد و بعد از مدتي دخترش ازدواج مي كند .

صحبت هاي پسر شهيد :

فعاليت و شركت شهيد در انقلاب به همان اوايل انقلاب بر مي گردد . ايشان در نگهباني هاي شبانه در محله هاي شهر و در راهپيمايي هاي با شكوه شهر شركت داشتند .

پدرم از نيروي مردمي حزب الهي بود . در بسيج فعاليت چنداني نداشت ولي متقبّل كارهاي كساني مي شد كه مي خواستند به جبهه بروند . و در مساجد نيز حضور جدي داشت . ايشان بسيار پركار بودند . در زمينه هاي بنايي ، كشاورزي ، كارگري ،‌ كار با تراكتور ، خلاصه اينكه همه كار از دستش بر مي آمد و براي مردم كار بر آمد بود .

شهيد مختاريان هميشه در برابر مجاهدين منافق و گروهك ها موضع گيري مي كردند . نظر ايشان درباره ي جنگ تحميلي عراق عليه ايران تا لحظه ي شهادت اين بود كه بايد تمام ما ملت بسيج شويم و تكليف صدام متجاوز را يكسره كنيم . ( حرفش تا زمان شهادتش همين بود ).

صحبت هاي دختر شهيد :

افتخار مي كنم كه فرزند شهيد هستم . پدر شهيدم هيچ گونه در انقلاب كوتاهي نداشت .( در حد توان و قدرت در خدمت انقلاب و مردم بود ) دوستان و آشنايان مي گفتند : پدرت هميشه حرفهاي انقلابي مي زد . دوست داشت كه ما تحصيلاتمان را ادامه دهيم . ( اهميّت پدر به سرنوشت فرزندان و عاقبت به خيري آنها ).

نحوه ي شهادت به نقل از خانواده :

ايشان در روز جمعه مورخ 3/7/1360 ساعت تقريباً هشت صبح توسط دو نفر از منافقين كور دل ،‌ رو به روي شهرك ابوذر كه با موتورسيكلت به طرف منزل در حركت بودند ، ترور مي شود و به فيض عظيم شهادت نائل مي گردد . در آن ساعتي كه ترور شد كسي همراهش نبوده ولي بطوري كه گفته شده سوار بر موتور بوده 2 نفر منافق قصد داشته اند موتور ايشان را بگيرند كه شهيد پافشاري مي كند و تسليم خواسته ي آنان نمي شود ، آنان با كلت كمري 2 گلوله به سمت ايشان شليك مي كنند كه منجر به شهادت ايشان مي شود .

محل دفن شهيد :

روز يكشنبه 5/7/1360 مراسم باشكوه تشييع پيكر پاك شهيد صفدر مختاريان برگزار شد و پيكر مطهر شهيد در آرامگاه ابديش در روستاي ايزي به خاك سپرده شد . در اين مراسم جمعي از دوستان و آشنايان از تهران ، ‌سبزوار و اهالي روستا شركت داشتند .

قسمتي از وصيّت نامه ي شهيد :

به نام يكتا پناه عاشقان .

امت شهيد پرور اسلام ، اگر مي خواهيد كشورتان از شر اجانب مصون و محفوظ بماند هرگز دست از پشتيباني ولايت فقيه بر نداريد . اتحادتان را مستحكم كنيد . نگذاريد در بين شما تفرقه بيندازد . اخلاق اسلامي داشته باشيد و هرگز از ياد خدا غافل نشويد .


مطالب پربازدید سایت

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان