شهید حسینعلی مرادی

Shahid Moradiشغل : پاسدار كميته انقلاب اسلامي

سن : 47 سال

وضعيت تأهل : متأهل داراي 6 فرزند

محل شهادت : خيابان شمشيري روبروي پارك

تاريخ شهادت : 18/2/1361

زندگينامه ....

شهيد حسين علي مرادي در سال 1314 در خانواده اي متدين ديده به جهان گشود . كودكي و نوجواني اش در رنج و محنت و تنگدستي گذشت و شاهدي بود بر تلاش شبانه روزي و مؤمنانه او كه انساني خود ساخته بود و بندگي هيچ كس جز الله را نمي پذيرفت . شهيد مرادي با توكل به خدا زندگي شرافتمندانه اي را پي ريزي نمود و به تشكيل خانواده همت گماشت . اموراتش را از طريق رانندگي مي گذراند و تا پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي به همين شغل اشتغال داشت .

در جريان انقلاب در كنار امت شهيد پرور اسلام عليه بساط ننگين رژيم ستمشاهي مبارزه اي پرشور داشت و در راهپيمايي ها و تظاهرات فعالانه شركت مي جست و در اين راه از بذل جان و مال دريغ نداشت . پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و برقراري نظام الهي جمهوري اسلامي ، وظيفه خود دانست كه همه وجودش را در خدمت به اسلام صرف كند و لذا با درك مسئوليت به كميته هاي انقلاب اسلامي پيوست .

با شروع جنگ تحميلي او نيز چون بسياري ديگر از عاشقان شهادت و حماسه سازان جلوه هاي ايمان به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل عزيمت كرد و مدت چهار ماه در ديار عاشقان به مبارزه با كفار بعثي پرداخت . عليرغم كهولت سني همواره داوطلب انجام كارهاي سخت و جانبازي در راه اسلام بود و براي جوانان بسيجي پدري مهربان به شمار مي رفت و با كوله باري از تجارب گرانقدر راهنماي آنها در همه مسائل زندگي بود .

پس از اتمام مأموريت به تهران بازگشت و مجدداً در سنگر كميته به انجام وظيفه شرعي و انقلابيش ادامه داد . در اين كار، او گذشت زمان و خستگي را نمي فهميد و يكپارچه محو جمال حق شده بود و سرمشقي بود براي همه پيوندگان راه حسين (ع) و حسينيان زمان .

شهادتنامه ...

شهيد مرادي شب روز هفدهم ارديبهشت 1361 را تا صبح به انجام وظيفه مشغول بود . در اين زمان به او و يارانش خبر مي رسد كه توطئه اي در حوالي خيابان شمشيري در شرف وقوع است و وي عليرغم خستگي ناشي از كار شبانه به همراه چند تن از همرزمانش به طرف محل حادثه حركت مي كنند و به محض رسيدن به محل با يكي از تيم هاي تروريستي منافقين كه جهت كشتار امت حزب الله به كمين نشسته بودند مواجه مي گردند .

منافقين كوردل در كمال ناجوانمردي اتومبيل اين عزيزان را هدف رگبار گلوله قرار مي دهند و دست به جنايت شقاوتمندانه ديگري مي زنند و برادر حسين علي مرادي را به اتفاق ياران همسنگر و همرزمش مصيب يزديان ، كامران شيخ و قنبر بيات لو را به شهادت مي رسانند و داغ ننگ ديگري بر چهره كريه نفاق مي كوبند .

پزشكي قانوني علت شهادت برادر مرادي را به شرح زير منعكس كرده است :

" در معاينه داراي علائم زير است : 1) شكستگي و خرد شدن ساق پاي چپ كه در اثر اصابت اسلحه گرم ايجاد شده است .2) جاي اصابت گلوله بر روي سر كه خارج شده است . 3) جاي اصابت گلوله بر روي كتف چپ و قفسه سينه كه از جلو خارج شده است. با توجه به شرح فوق علت مرگ اصابت گلوله تعيين و نوع اسلحه تفنگ مي باشد ."

در كاروان شهيدان كربلا پيرمردان سپيد مو در كنار جوانان ، سيدالشهدا را همراهي كردند و همين تركيب نيز در كاروان شهيدان انقلاب اسلامي ايران نيز بارها به ظهور رسيده است و خط سرخ شهادت را تداوم بخشيده است .

شهيد مرادي عمري را در خدمت به اسلام گذراند و در كمال شرافت زيست و عاقبت با قامتي استوار به دست يزيديان زمان همچون شهيدان كربلا در وصال معبود پر و بالي خونين زد و با عروجي گلگون بر خورشيد شهادت بوسه زد و به جوار حق شتافت . روانش شاد و مقامش والا باد .

مزار شهيد : بهشت زهرا ، قطعه 26 ، رديف 23 ، شماره 43


مطالب پربازدید سایت

دیدار دبیرکل بنیاد هابیلیان با خانواده شهدای ترور حمله تروریستی راسک و چابهار

دیدار با خانواده شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهار

نشست کیفردهی به جرایم تروریستی

حمایت حقوقی از قربانیان تروریسم در ایران

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منافقین و صهیونیست‌ها دست کمی از یکدیگر ندارند

حمله تروریستی خاش تحت حمایت کامل آمریکا بود

خانواده شهدای حمله تروریستی خاش ـ زاهدان از آمریکا شکایت می‌کنند

جدیدترین مطالب

حمله تروریستی خاش تحت حمایت کامل آمریکا بود

خانواده شهدای حمله تروریستی خاش ـ زاهدان از آمریکا شکایت می‌کنند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منافقین و صهیونیست‌ها دست کمی از یکدیگر ندارند

نشست کیفردهی به جرایم تروریستی

حمایت حقوقی از قربانیان تروریسم در ایران

دیدار دبیرکل بنیاد هابیلیان با خانواده شهدای ترور حمله تروریستی راسک و چابهار

دیدار با خانواده شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهار

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین

میزبانی از اعضای گروهک منافقین جرم محسوب می‌شود

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی

برگزاری دادگاه منافقین باعث رضایت مردم می‌شود

روایت‌گری پژوهش‎گر حوزه نفاق از تاریخ منافقین؛

خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل خانواده شهدای ترور

منافقین و حمایت از تروریسم ضدایرانی

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان