رفتار دوگانه منافقین در قبال مطالبات صنفی

Musavizade

در روزهای اخیر هم‌زمان با اعتراضات صنفی برخی از اقشار مانند کامیون داران، مسئولان تلاش کردند تا ضمن به رسمیت شناختن مشکلات و مسایل آن‌ها با تعامل با این اقشار دغدغه‌هایشان را برطرف کنند، اما سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) که همواره از هر فرصتی برای ابراز وجود استفاده می‌کند با صدور اطلاعیه‌ای سعی کرد تا از مطالبات رانندگان کامیون سوءاستفاده و از آب گل آلود ماهی بگیرد. منافقین در این اطلاعیه سعی کرد تا به مطالبات صنفی این اقشار رنگ و بوی سیاسی بدهد. سازمان در این بیانیه به مطالبات سایر اقشار مانند بازاریان و کارگران و کارمندان نیز اشاره و سعی کرد خود را مدافع آن‌ها نشان دهد.

در این رابطه بیشتر بخوانید

سوءاستفاده منافقین از مناسبت‌های تقویم؛ اینبار روز کارگر

تروریسم علیه کارگران

اما چقدر این سازمان در ادعاهای مطرح شده، صداقت دارد؟ مروری بر ادعاهای این اطلاعیه و موضعگیری‌های منافقین چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نشان دهنده تفاوت بسیار زیاد بین ادعا و واقعیت درباره موضعگیری آن‌ها در قبال اقشار کارگر و کارمند و بازاریان است.

منافقین قبل از انقلاب اقشار یاد شده را خرده بورژوازی نامیده و در بیشتر متونی که منتشر می‌کرد، از این اقشار به بدی یاد می‌کرد به طوری که یکی از ناسزاها و فحش‌هایی که هنوز در این سازمان متداول است نسبت دادن صفت خرده بورژوا به افراد است. در دشمنی منافقین با این اقشار همین بس که در قبل از انقلاب جزوه‌ای تحت عنوان «ورشکستگی تاریخی درک خرده بورژوازی از اسلام» منتشر و در آن ضمن اینکه کلی ناسزا به این افراد گفته سعی می‌کند از برداشت‌های اشتباه خود از دین که آغشته به تحلیلی‌های التقاطی است، دفاع کند. در واقع از نظر این سازمان چون اقشار کاسب و دارای مشاغل آزاد نظرات التقاطی را قبول نمی‌کردند، سزاوار هرگونه تهمت و ناسزایی بودند.

محمد محمدی از اعضای سابق منافقین نیز به رفتارهای نفاق گونه این سازمان در زندان‌های شاه اشاره کرده و می‌گوید مسعود رجوی از بازاریان به بدی یاد می‌کرد اما وقتی جلوی آن ها در زندان قرار می‌گرفت به ظاهر به آن‌ها احترام می‌گذاشت. همچنین منافقین آن‌ها را غیرقابل اعتماد می‌دانست و فقط به چشم ابزار به آن‌ها نگاه می‌کرد.(1)

البته دشمنی منافقین با این اقشار مختص به دوران قبل از انقلاب نبود. منافقین بعد از پیروزی انقلاب و مشاهده پیروی این طبقات از امام خمینی(ره) دشمنی هایش را با آن‌ها دوچندان کرد به طوری که یکی از اقدامات سازمان بعد از 30خرداد 1360 و شروع فاز نظامی، آتش زدن فروشگاه ها و انبارهای کاسب ها بود. البته سازمان همزمان با این کار به منظور ایجاد ترس و وحشت اقدام به ترور افرادی با مشاغل آزاد نیز می‌کرد به طوری که در سال 61 یک پیرمرد کفاش را ربوده و بعد از شکنجه او را به شهادت می‌رساند. البته این اقدامات منافقین مختص به کاسب ها نبوده بلکه سایر اقشار مانند معلم ها، کارمندان و کارگران را نیز بعد از شروع فاز نظامی ترور می‌کرد.

جالب اینجاست افرادی که در سال‌های اخیر از این سازمان تروریستی جدا شده اند مانند حجت اسماعیلی عنوان می‌کنند همچنان دشمنی این گروهک با طبقه ای که از آن ها تحت عنوان خرده بورژوا یاد می‌کرد ادامه دارد به طوری که همچنان این صفت نوعی فحش در سازمان بوده و هر فردی که دستورات را اجرا نمی کند، برچسب خرده بورژوا می‌خورد.

براین اساس مروری بر کارنامه گروهک تروریستی منافقین و دشمنی این گروهک با بازاریان، معلمان، کارمندان و کارگران به خوبی نشان می‌دهد که مواضع آن ها در قبال مطالبات صنفی این گروه ها نه از روی دلسوزی بلکه فقط برای ابراز وجود و سوءاستفاده است. منافقین قبل از اینکه ادعای حمایت از این اقشار را بکنند ابتدا باید توضیح دهند به کدامین گناه به خود اجازه ترور آن‌ها را در خیابان‌ها و مجامع عمومی می‌دادند.

1-محمدمحمدی، خاطرات و تاملات در زندان شاه،تهران ،نشر نی،1396

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31