دولت عراق سفير فرانسه در بغداد را فراخواند

Almaleki

دولت عراق بطور داوطلبانه اعلام كرده است كه نمي‌خواهد اعضاي اين گروهک تروريستي را به ايران بازگرداند اما باقي ماندن اعضاي اين فرقه در عراق نيز مطلوب بغداد نيست

پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان به نقل از خبرگزاري فارس: ادعاهاي جنجالي اخير گروهك تروريستي منافقين در كنفرانسي در پاريس عليه دولت مالكي، موجب ايجاد تنش در روابط بغداد - پاريس شد و دولت عراق سفير فرانسه در بغداد را فراخواند.

ادعاهاي جنجالي اخير عناصر گروهك منافقين در پاريس، اعتراض دولت عراق را برانگيخت و موجب واكنش بغداد شد.

دولت عراق با رد ادعاي اين گروهك تروريستي در كنفرانس اخيري كه در پاريس برگزار شد، اعلام كرد: منافقين به منظور جلب حمايت‌ها و تحت تاثير قرار دادن جامعه بين‌الملل مدعي شده است كه دولت عراق 35 تن از اعضاي آن را كشته و 350 تن ديگر را زخمي كرده‌اند اما اين يك افتراست و بغداد به چنين كاري اقدام نكرده است.

در گزارش دولت عراق كه به مركز عراقي - اروپايي حقوق بشر ارائه شده است، دولت عراق ادله شفاف و محكمه‌پسندي دارد كه ثابت مي‌كند، اين افراد بطور درون سازماني كشته و قرباني شده‌اند و اين گروهك با كشتن و زخمي كردن تعدادي از عناصر خود به دنبال ايجاد يك جنجال رسانه‌اي و جلب توجه و حمايت بين‌المللي بوده است زيرا در شرايط كنوني جامعه بين‌‌الملل این فرقه را يك گروهک تروريستي مي‌داند. اما اكنون فرانسه و برخي شخصيت‌هاي فرانسوي و اروپايي با اين گروهك اعلام همدردي و همبستگي مي‌كند.

در اين گزارش آمده است؛ دولت عراق در پي برگزاري اين كنفرانس، سفير فرانسه در بغداد را به منظور روشن شدن بيشتر موضوع فراخوانده است و به او اعلام كرد كه آيا فرانسه به پناهندگان كه در حكم مهمان در اراضي‌اش است اجازه مي‌دهد كه سلاح داشته باشند؟ چه قانوني به عناصر این گروهک اجازه مي‌دهد كه در اراضي عراقي، سلاح داشته باشند؟ مسلح بودن منافقين در عراق نقض آشكار حاكميت اين كشور است بويژه اين‌كه اين سلاح‌ها در دوره صدام در اختيار آنها قرار گرفته است.

در ادامه اين گزارش آمده است: اگر تمام دولت‌هاي عضو اتحاديه اروپا با حضور مسلح اين گروهک در اراضي خود موافقند، اين را به ملت‌هاي خود اعلام كنند كه اين فرقه يد طولايي در تروريسم دارند و مي‌توانند، ميهمان اين دولت‌ها شوند.

بر اساس اين گزارش، منافقين با اشغال زمين اشرف مانع ورود نيروهاي عراقي به اردوگاه اشرف مي‌شوند. اكنون نيز دولت عراق چند موضوع را براي افكار عمومي و اتحاديه اروپا بطور مشخص، روشن مي‌كند:

Untitled

- اعضاي منافقين تنها بدلايل انساني هنوز در عراق باقي مانده‌اند.

- اعضاي اين گروهک بر اساس قوانين بين‌المللي داراي موجوديت قانوني نيستند

- اين گروهک تروریست طبق تعريف كميسارياي سابق امور پناهندگان يك گروهك مسلح است كه صفت پناهندگي بر آنها صدق نمي‌كند.

- منافقین يك گروهک تروريستي در عراق و آمريكا است و تا چندي پيش در اروپا نيز بعنوان يك گروهک تروريستي فعاليت داشت.

- دولت عراق بطور داوطلبانه اعلام كرده است كه نمي‌خواهد اعضاي اين گروهک تروريستي را به ايران بازگرداند اما باقي ماندن اعضاي اين فرقه در عراق نيز مطلوب بغداد نيست و به همين دليل نيز جامعه بين‌الملل و اروپا كه صفت تروريست بودن اين گروهک را حذف كرده است، بايد آن را بپذيرد و از آن استقبال كند و عناصر اين گروهک را در اراضي اروپايي پناه دهد.

- تمام دولت‌هاي جهان به افراد بطور شخصي و فردي پناهندگي مي‌دهند نه گروهي. اما اين گروهک از دادن اسامي و حتي ارائه تعداد ساكنان اردوگاه اشرف به دولت عراق و حتي سازمان ملل خودداري مي‌كند.

- مداركي در دست است كه نشان مي‌دهد برخي از اعضاي منافقين به نيروهاي امنيتي عراق حمله كرده‌اند. اين در حالي است كه اعضاي اين گروهک بايد به قوانين ملي عراق احترام بگذارند و طبق همين قانون نيز به عناصر منافقین هيچ مصونيتي داده نمي‌شود.

- عراق اعلام مي‌كند كه وجود اعضاي منافقين در اين كشور موقت است و تلاشهايي در جريان است تا اين افراد به طور داوطلبانه و بدون هيچ مشكلي از عراق خارج شوند.

- براي بيش از 50 نفر از ساكنان اشرف حكم دستگيري صادر شده است و حكم‌هايي نيز براي 20 نفر از عناصر اين گروهک صادر شده است كه بايد تمام اين حكم‌ها اجرا شود.

فرانسه شنبه گذشته ميزبان كنفرانس گروهك منافقين بود و برخي شخصيت‌هاي پارلماني اتحاديه اروپا نيز تحت شعار "جنايات ضد بشري دولت مالكي و تهران" در اين كنفرانس حضور داشتند. بيانيه اين كنفرانس نيز عليه دولت كنوني عراق بسيار تحريك‌آميز بود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان