اسناد اتحادیه کمونیست های ایران در واقعه آمل(44)

علی آبادی : در چه زمینه ای ؟

آیت الله گیلانی : در ارتباط با مسئله جنگل و درج اعلامیه های نظامی این گروه و توهین و افترا و دروغگویی و ... البته شأن این گروه و هر گروه محارب همین است . این افترا و توهین به مقدسات ، لازمه تشکیلات این نوع گروهک هاست ، ولی خواستم توضیح بدهید که این اعلامیه های نظامی چطور به شما می رسیده و چگونه درج می کردید ؟

علی آبادی : البته چند اعلامیه بیشتر نبود ، چون همان طور که گفتم افرادی که به جنگل رفتند در آن مقطع چندان اعتقادی به پخش اعلامیه نداشتند . ولی چند اعلامیه آمد که اولین اعلامیه واقعه ای است که گویا در 18 آبان اتفاق افتاد ... آن زمان مسئول حوزه من آقای وحید بود و اعلامیه ها از جنگل می آمد ، البته من اطلاع ندارم که چه کسی آنها را از جنگل        می آورد .

آیت الله گیلانی : آقای وحید سریع القلم به شما می داده ؟

علی آبادی : بله ، در آن کمیته آن زمان مسئول من آقای وحید سریع القلم بود . ممکن است کسان دیگری هم آورده باشند ، ولی من خودم مسئولیت مستقیم در دریافت اعلامیه ها نداشتم ، چون در آن موقع با افرادی در آن سطح در ارتباط نبودم .

آیت الله گیلانی : شما هچ سری به جنگل نزدید ؟

علی آبادی : نه ، چون اعتقاد به آن کار نداشتم ، البته این ...

آیت الله گیلانی : مسئله شما که مسئله اعتقاد فردی نیست ، وقتی که اکثریت " ولو لا یعقلون " (هر چند بی عقل) تصمیم گرفت ، شما تابع آرائ هستید ، این که من راضی نبودم یا بوده ام ، رضای فرد که شرط نیست .

علی آبادی : درست است .

آیت الله گیلانی : رضای تشکیلاتی شرط است ، رضای شما تشکیلاتی بود و شما را وادار می کرد تا اطاعت کنید .

علی آبادی : بله ، ولی وقتی این تصمیم گرفته شد ، افرادی که مخالف بودند اعلام کردند که ما جنگل نمی رویم و شما هم دست به این کار نزنید . البته حالت ویژه ای به وجود آمد که آن حالت کلی که شما راجع به تمام تشکیلات توصیف کردید و باید هم باشد ، در تعارض بود ، یعنی اجباری به وجود نیامد . چون اجبار کردن به معنی شقه شدن فوری بود و هنوز هم امکان متقاعد کردن موجود بود . در نتیجه این اجبار از طرف اکثریت که مواضع رسمی سازمان را در دست داشتند ، عملی نشد .

البته روشن است که مخالفت ما در چهارچوب مارکسیستی بود ، از یک زاویه درست اسلامی نبود . به هر حال ما آن وقت تشخیص دادیم که این کار غلط است ، ولی خوب در آن چهارچوب مارکسیستی که با مبنای فکری انقلاب اسلامی در تناقض است چه بسا که یک سال دیگر ما باید این ایدئولوژی را کنار می گذاشتیم ، یا این که خود اقلیت هم دست به این اعمال         می زد که خوشبختانه مسئله دستگیری پیش آمد .

آیت الله گیلانی : سؤال کرده اند که اگر موافق نبوده چرا تا زمان دستگیری ارتباط داشتند ؟ ولی جواب روشن است ، فکر این افراد مسخ و منحرف شده است .

علی آبادی : درست است .

آیت الله گیلانی : شما دیگر فرمایشی ندارید ؟

علی آبادی : من در مورد همین سؤال می توانم توضیح بیشتری بدهم و می شود از آن  نتیجه ای گرفت ، چون در کیفر خواست من آمده که در زمان دستگیری من در یک نشست بودم و می توانم توضیحی بدهم شاید روشن بشود .

همان طور که فرمودید یک علت این که من مخالف بودم و جدا نشدم ، تشکیلات بود و دیگر این که اعتقادات مارکسیستی داشتم و این دو با هم هماهنگی نداشت ، یعنی کسی که اعتقادات مارکسیستی دارد می تواند موقتاً همراه انقلاب باشد ، ولی به طور کلی نمی تواند همراه بشود ، یا باید این اعتقاد را بگذارد کنار یا این که به محاربه رو بیاورد .

3 – 2 ماه قبل از دستگیری بعد از جریان آمل که دیگر هیچ راهی برای تفاهم وجود نداشت ، با افرادی که در مرکزیت مخالف بودند دور هم جمع شدیم . البته از نظر ما باطل بودن مسئله جنگل روشن بود ، منتهی سؤالی که برای ما مطرح شد (افرادی هم که اینجا هستند و در  آن جلسه بودند می توانند توضیح بدهند) این بود که آیا به طور کلی حرکت ما درست است           یا نه ؟

در جلسه دیگر ، جلسه ما قبل دستگیری (البته ضمناً بگویم این جلسه سازمانی نبود ، بلکه ما 4 نفر چون مخالف بودیم دور هم جمع شده بودیم) به این نتیجه رسیدیم که به طور کلی خود ما به خاطر جدا بودن از مردم ، از نظر ارائه راه حل ها در جامعه به بن بست و استیصال رسیدیم و در نتیجه خود ما در رابطه با خودمان باید ارزیابی مجدد بپردازیم و به این بن بست پایان بدهیم و یا از این جریان جدا شویم .

افرادی که هستند می توانند توضیح بدهند که ما در جلسه آخر (یک هفته قبل از دستگیری) معتقد شدیم به این که ما و سایر گروه ها به بن بست رسیه ایم و در مقیاس بین المللی مثل افغانستان و کامبوج نیز به همین نتیجه رسیدیم، البته بدون این که این را قطعیت بدهیم. بعد از دستگیری من به این نتیجه رسیدم و سایر افراد هم جدا از هم به این نتیجه رسیدند که این ایدئولوژی در حال حاضر ....

آیت الله گیلانی : ایدئولوژی را طرد کردید یا این که گفتید شرایط پیاده کردن غلط بوده ؟ محاسبه غلط بوده ؟ حالا هم فکر می کنید می شود در این دادگاه ترفندی زد که شاید فراری پیش بیاید و مثلاً به خیال تان شرایط ...

علی آبادی : نخیر .

آیت الله گیلانی : اصل اول در منحرفین دروغ است " والله یشهد ان المنافقین لکاذبون " ، خداوند متعال شهادت می دهد که انسان های دو رو و فرار کرده از خدا فکرشان غالباً دروغ است .

آقای علی آبادی متأسفیم که شما تا این اندازه منحرف هستید ، اگر واقعاً مسائل دیگری دارید ، می توانید با ملت صحبت کنید ، بهتر از این وسیله ای پیدا نمی کنید ، اگر هم واقعاً قصد ارشاد ندارید ، خودتان می دانید .

علی آبادی : من دفاعی از خودم ندارم و جرائمی را که شما قرائت کردید قبول دارم . ما در گذشته به طور کلی مقابل جمهوری اسلامی بودیم، این یک واقعیت است. منتهی می توانم نتایجی را که تا حدی قبل از دستگیری ولی به طور کلی در زندان به آن رسیدیم فهرست وار به عرض برسانم .

من فکر می کنم افرادی که به هر صورت عضو گروه ها هستند ، تا زمانی که در این چارچوب (مارکسیسم) هستند به طور اجتناب ناپذیر به خط محاربه می رسند . حتی مخالفین جریان جنگل هم به ناچار این خط را قبول می کنند .

این درسی است که ما از جریان جنگل می توانیم بگیریم و قصد خدمت به جمهوری اسلامی از طرف کسانی که مبنای فکری مارکسیستی دارند ، باید همراه باشد با بررسی بطلان این مبنا در مقیاس ایران و در مقیاس بین المللی .

در رابطه با ایران با توجه به حقانیت جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیدیم که گروه ها به انقلاب اسلامی خدمتی انجام نداده اند ، بلکه در مقابل مردم قرار گرفته اند ، حالا هم به نظر من باید این ایدئولوژی را کنار بگذارند .

اگر این ایدئولوژی کنار گذاشته نشود ، نمی تواند مطرح باشد . هر چند ممکن است یک یا چند فرد دارای نیت صحیحی باشند ، الان جمهوری اسلامی در مقابل قدرت بزرگی ایستاده ، هر کس با آن مخالفت کند اگر وابسته به آمریکا و سیا نباشد ، لااقل باز خورده این امپریالیزم خواهد بود .

اعضای گروه ها باید از راه ارشاد و تزکیه نفس ایدئولوژی خود را کنار بگذارند (همان طور که خود من کنار گذاشتم ، البته تشخیص واقعی بودن آن با برادران دادستانی است) نه این که بگویند الان شرایط آماده نیست که مسئله سرنگونی مطرح شود ، ولی ممکن است بعد از مدتی آماده شود .

من قصد دفاع از خودم را ندارم ، گذشته همین طور که شما ذکر کردید در کلیت خودش منفی بوده و امیدواریم که اگر صلاحیت داشتیم بتوانیم به مردم و انقلاب اسلامی در زمینه هایی که می دانیم خدمت بکنیم و اعضای گروه ها هم با انحلال فکر و ایدئولوژی خودشان برگردند و به انقلاب شان خدمت کنند .

آیت الله گیلانی : بله یکی از اصول مسلم اسلام این است که « ما کنت متخذ المضلین      عضدا » ، " اسلام گمراهان و گمراه کنندگان را به عنوان یاور دولت اسلامی نمی پذیرد . " (کهف/51) این یکی از اصول اسلام است . به امیرالمؤمنین (ع) اصرار کردند ، ایشان عاصمه خلافت را به حسب ظاهر پذیرفت ، هر چند گفتند که آقا معاویه را معزول نکن . فرمودند : در حکومت اسلام یک انسان گمراه و گمراه کننده ، نمی تواند صاحب مقام باشد و همین آیه را خواند .

خصوصاً شیعه که به غیر از معصوم را نمی تواند پیروی کند و اگر از رهبر انقلاب یا فلان مرجع پیروی می کنند بر این مبناست که ایشان از نظر معصوم خبر می دهد . شیعه مرامش این است که هر چیزی باید به نحوی استناد به عصمت داشته باشد .

حال اگر در مجموعه جمهوری اسلامی خدای ناکرده بعضی دغل کاران متصدی پست هایی باشند دیر یا زود اسلام اینها را جارو می کند . شما ملاحظه کردید که چطور آقای قطب الفاسقین قطب زاده که عربده های مسلمانانه هم می کشیده مشتش باز شد و به جوخه آتش سپرده شد ، اسلام این است .

ای بسا خدای بزرگ از راه شهوات و از راه حب ریاست ها و مرام ها دسته ای را وادار می کند که برای مقصد خودشان، اما به اسلام خدمت کنند . فرمایش دیگری ندارید ؟ متشکر بفرمایید.

علی آبادی : خیر .


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان