آرمان واهی (قسمت پایانی)

بررسی عملکرد سازمان مجاهدین خلق (منافقین)

Dozd

4) کنوانسیون چهارم ژنو و وضعیت منافقین در عراق

با تلاش آمریکا در نهایت قرار شد تعیین سرنوشت منافقین طبق کنوانسیون چهارم ژنو مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد . این بدان معنی بود که اشغالگران عراق سعی دارند به این گروهک تروریستی ماهیتی غیر تروریستی بدهند و آن را یک تشکیل غیر مسلحانه معرفی کنند .

سخنگوی دولت موقت عراق نیز در این زمینه ضمن تأیید ادامه حضور منافقین در عراق گفت : بعد از انتقال حاکمیت به دولت عراق بررسی موضوع حضور عناصر این سازمان در عراق یکی از موضوعاتی است که با هماهنگی نیروهای چند ملیتی مورد اهتمام دولت قرار خواهد گرفت . (1)

در واقع نقش منافقین در گذشته به حال و آینده باعث شده است که اشغالگران به این تروریست های خود فروش به عنوان یک برگ برنده نگاه کنند و امیدوار باشند که با بهره گیری از این چهره های سوخته به اهدافی دست یابند که خود از تحقق آن عاجزند .

آمریکا سرانجام بی اعتنا به تمام موازین بین المللی و افکار عمومی جهانی بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو منافقین را به عنوان اسرای جنگی تحت حمایت خود قرار داد ، اما برای این که از شدت قبح این عمل بکاهد عنوان داشت این اقدام تأثیری بر تصمیم آمریکا مبنی بر تعیین این گروه که به مجاهدین خلق یا شورای مقاومت ایران (منافقین) معروف شده است ، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نخواهد داشت .

آدام ارلی سخنگوی دوم وزارت امور خارجه آمریکا گفت : سه هزار و هشتصد عضو سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مستقر در اردوگاه اشرف اکنون در موقعیت افراد حفاظت شده قرار گرفتند . اقدام انجام شده به این افراد حقوقی تحت کنوانسیون ژنو می دهد ، ولی آنان را از پیگرد نهایی یا اتهامات تروریستی احتمالی در امان نخواهد داشت . (2)

این تصمیم انتقاد و اعتراض وزارت امور خارجه کشورمان را نسبت به برخورد دوگانه آمریکا به پدیده تروریسم در پی داشت . سخنگوی وزارت امور خارجه شعار مبارزه با تروریسم آمریکا را به طور کامل بی محتوا و ابزاری دانست و گفت : ما پیش از این نیز می دانستیم آمریکا برای مبارزه با تروریسم جدی نیست .

حمید رضا آصفی توسل آمریکا به کنوانسیون ژنو برای حمایت از گروهک تروریستی منافقین را توجیهی ساده انگارانه و غیر قابل پذیرش دانست و افزود : آمریکا مقررات بین المللی و سایر کنوانسیون ها در رعایت حقوق زندانیان بعقوبه ، آوارگان فلسطینی و هزاران مسائل از این دست را به فراموشی سپرده و تنها به خاطر کینه و دشمنی با استقلال خواهی ایران در لابلای مقررات و قوانین حقوقی به دنبال توجیه قانونی برای حمایت از تروریست ها می گردد . (3)

این اقدام آمریکا از سوی سازمان منافقین که در شرایط بحرانی و فروپاشی به سر می بردند ، با استقبال روبرو شد . سران گروهک تروریستی منافقین پس از این اقدام آمریکا طی بیانیه ای از دولت این کشور تشکر کردند .

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره مریم رجوی رئیس به اصطلاح شورای ملی مقاومت این گروهک تروریستی در بیانیه ای با اشاره به وعده نیروهای آمریکایی در حمایت از این گروهک گفت : این یک پیروزی برای ملت ایران ؟!! و مقاومت ایران (منافقین) است . (4)

فرید سلیمانی یکی از اعضای شورای روابط خارجی منافقین در این رابطه گفت : این امر اقدام بسیار مهمی به شمار می رود ، زیرا ایران سال گذشته بارها خواستار استرداد اعضای منافقین شده است و با این موضوع به شدت جان آنها (منافقین) را به خطر می انداخت .

وی گفت : به رسمیت شناخته شدن این گروه به عنوان تحت الحمایه از سوی آمریکا این امکان را به اعضای آن می دهد که به کشور ثالثی مهاجرت کنند ، اما بسیاری از اعضای مجاهدین (منافقین) در عراق باقی خواهند ماند ، زیرا تمایل دارند به ایران نزدیک تر باشند . (5)

البته ماندن منافقین در عراق به میل خود آنان نبود ، بلکه تمام هدف آمریکا از این اقدام نگاه داشتن منافقین مزدوری آنان برای خود بود . استفاده آمریکا از افراد این گروه حتی بسیار پیش از این آغاز شده بود .

در همین راستا نظامیان آمریکایی شماری از اعضای گروهک تروریستی منافقین را با مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی شامل 100 دستگاه تانک ، 150 سایت موشک انداز میان برد و شماری سایت موشک های زمین به زمین در چهل مایلی مرزهای ایران مستقر کردند تا در صورت ورود نیروهای ایرانی به مناطق مجاور عراق با آنان رو در رو شوند .

همچنین دو لشکر از اعضای منافقین که تحت فرماندهی مشترک نیروهای آمریکایی و انگلیسی فعالیت می کردند نیز کانال هایی را در طول خطوط مرزی عراق حفر و موانعی را به ویژه در مناطق شیعه نشین جنوب عراق ایجاد کرده اند . (6)

ذکر همین دو مورد نیز به اندازه کافی گویای وسعت خیانت و سرسپردگی این سازمان تروریستی می باشد . این اقدام آمریکا در واقع یک معامله دو طرفه بود تا آمریکا نیز از حضور بیهوده منافقین در عراق برای اهداف خود بهره گیرد .

سازمان منافقین با پشت کردن به تمامی اصول انسانی ، نهایت پلیدی را که انسان ها در اوج گمراهی می توانند داشته باشند به جهانیان عرضه نموده و نشان دادند که هیچ ارزش قابل تکیه ای ندارند .

با این اوصاف از منافقین در تاریخ چیزی جز خیانت باقی نمانده و سرنوشت نکبت بار آنها باعث عبرت همگان است و یادآوری نام آنان نیز چیزی جز نفرت ابدی انسان های آزاده را نسبت به آنها در پی نخواهد داشت .

در ذیل بهترین جملاتی را که می توان در وصف سازمان تروریستی منافقین بیان نمود ، عنوان می شود :

هیچ سازمان سیاسی تا به این حد در تحولات اجتماعی سال های اخیر ایران غایب نبوده است . سازمان پنبه های رشته شده دوستی با سناتورها و نمایندگان پارلمان های کشورهای غربی ، سازمانی که نه تنها در میهن خود آغوشی برایش باز نیست ، بلکه در خارج از کشور نیز روز به روز عرصه بر آن تنگ می شود .

سازمان شاگرد غایب در کلاس تمرین دموکراسی مردم ایران . سازمان خودخواهی تا حد پذیرش مرگ . سازمان خودکشی به نام عملیات نظامی . غایب در اظهار نظرها ، مصاحبه ها و گفتگوها ، غایب در تبادل نظر با دیگران ، با رادیو و تلویزیون مخصوص خود ، تظاهرات مخصوص خود و تحلیل های منحصر به فرد خود و البته با زندان های مخصوص خود برای مسئله داران .

با رئیس جمهور ایران خود برگزیده ، مغرور به تانک های خویش و مست از رژه در برابر کیش شخصیت مریم و مسعود و در یک کلام در بن بست می باشند . (7)

مرور بر سرگذشت این سازمان نشان می دهد که خارج شدن از خط اسلام و رهبری روحانی و افتادن به دام مفاهیم التقاطی شرق و غرب چنین عاقبتی را در پی خواهد داشت : ﴿ خسر الدنیا و الاخره ﴾ یعنی هم دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهند .

پایان

پی نوشت:

1 . روزنامه جمهوری اسلامی 29/4/1383

2 . روزنامه جمهوری اسلامی 7/5/1383

3 . روزنامه کیهان 7/5/1383

4 . روزنامه کیهان 7/5/1383

5. روزنامه رسالت 6/5/1383

6. روزنامه رسالت 3/5/1383

7. مجله فجر ، ش 296


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان