پس از آمريكا نوبت منافقين است

پس از خروج نظاميان آمريكايي از عراق، اكنون نوبت اخراج منافقين از اين كشور مي باشد. بدون ترديد، اخراج منافقين از عراق دومين شكست راهبردي آمريكا در عراق به حساب مي آيد. آمريكايي ها، اروپايي ها، صهيونيست ها و متحدان عرب شان در منطقه، بر روي منافقان جهت اعمال فشار به جمهوري اسلامي ايران سرمايه گذاري هاي فراواني كرده بودند

Index

بر پايه توافقنامه امنيتي بين دولت عراق و آمريكا كه در زمان دولت بوش به امضا رسيد، مقرر شد كه تمامي نيروهاي نظامي آمريكا قبل از 11 دي ماه سال جاري (پايان دسامبر 2011 ميلادي) از عراق خارج شوند. تمامي تحليلگران اجراي اين توافقنامه را يك شكست قطعي راهبردي براي آمريكا در خاورميانه ارزيابي كرده و بر اين باور بودند كه آمريكايي ها تلاش خواهند كرد خروج خود از عراق را به تأخير اندازند. مهم ترين كار آمريكايي ها در اين خصوص، تلاش براي جلوگيري از تكرار دولت نوري المالكي و به قدرت رساندن اياد علاوي به عنوان نخست وزير بود. اشغالگران آمريكايي تصور مي كردند در صورت به قدرت رساندن اياد علاوي، با درخواست دولت قانوني عراق، در مفاد توافقنامه تجديدنظر خواهند كرد و خروج شان از عراق را تا زماني نامعلوم به تأخير خواهند انداخت، اما مجموعه اقدامات آمريكا در عرصه انتخابات پارلماني عراق با شكست مواجه شد و مجدداً نوري المالكي به قدرت رسيد. دولت اوباما طي ماه هاي گذشته تلاش هايي صورت داد تا حدود بيست هزار سرباز آمريكايي را در عراق حفظ كند، لكن اين تلاش ها هيچ نتيجه اي در بر نداشت. به جزء برخي از احزاب كردي، در عراق يك اجماع ملي براي خارج كردن نظاميان آمريكا از عراق وجود دارد. برخي از جريان هاي سياسي و داراي نيروهاي قابل توجه شبه نظامي مانند جريان مقتدي صدر، تهديد كرده بودند كه اگر آمريكا نيروهاي نظامي اش را تا پايان سال 2011 ميلادي از عراق خارج نكند، براي خارج كردن آنها به زور متوسل خواهند شد. دولت اوباما از ترس تلفات بيشتر و فرو رفتن بيشتر در باتلاق عراق به ناچار دستور خارج شدن نظاميان آمريكا از عراق را صادر كرد و اين روزها آخرين نظاميان اين كشور در حال خروج از عراق هستند. شكست آمريكا در عراق از يك طرف و پيروزي ايران در صحنه عراق از طرف ديگر، مطلبي است كه تمامي تحليلگران غربي بر روي آن توافق دارند.

پس از خروج نظاميان آمريكايي از عراق، اكنون نوبت اخراج منافقين از اين كشور مي باشد. بدون ترديد، اخراج منافقين از عراق دومين شكست راهبردي آمريكا در عراق به حساب مي آيد. آمريكايي ها، اروپايي ها، صهيونيست ها و متحدان عرب شان در منطقه، بر روي منافقان جهت اعمال فشار به جمهوري اسلامي ايران سرمايه گذاري هاي فراواني كرده بودند. اهميت منافقين براي آمريكايي ها، آن گاه مشخص خواهد شد كه بدانيم قريب 80 درصد اطلاعات آمريكايي ها از جمهوري اسلامي از سوي منافقين تأمين مي شود. به همين خاطر در كنار تلاش آمريكايي ها براي حفظ نيروهاي نظامي خود در عراق، شاهد تلاش آنها براي حفظ منافقين در عراق و جلوگيري از اخراج آنها از اين كشور طي سال هاي گذشته بوديم. برخلاف تلاش آمريكا جهت حفظ منافقين در عراق، جمهوري اسلامي ايران خواهان محاكمه و اخراج منافقين از عراق بوده و اكنون در عراق يك اجماع بر روي اين اخراج شكل گرفته است. منافقين طي سال هاي حضور در عراق، علاوه بر خيانت به ملت خود، جنايت هاي بيشماري را نسبت به ملت عراق مرتكب شده و بر همين اساس دولت و ملت عراق بر خروج منافقين پافشاري دارند. آمريكايي ها و ديگر حاميان اين گروهك تروريستي، خروج آنها از عراق را به منزله فروپاشي كامل سازماني ارزيابي مي كنند كه نسبت به آن اميد بسته و سال ها براي آن هزينه كرده بودند.

حمله ارتش عراق به پادگان اشرف در سالروز شهادت صياد شيرازي و حمايت دولت و مردم عراق از اين اقدام ارتش، زنگ خطر را براي منافقين و حاميان آنها به صدا درآورد. اين اقدام ارتش عراق كه ده ها كشته و صدها مجروح به منافقين تحميل كرد، حامل اين پيام بود كه منافقين ديگر در عراق جايي ندارند و بايد از اين كشور خارج شوند. به دنبال اين عمليات ارتش عراق بر روي مقر اشرف، بخش وسيعي از كادرهاي منافقين يا از عراق فرار كرده و يا تسليم شدند. در طول اين سال ها صدها نفر از منافقين خود را به جمهوري اسلامي تسليم كرده و به زندگي خفت بار و ذليلانه خود در مقر اشرف پايان دادند. پس از حمله ارتش عراق به مقر منافقين در اين كشور، آمريكايي ها به شدت عصباني شده و بر دولت عراق شوريدند كه چرا چنين رفتاري را با منافقين داشته اند، اما عكس العمل دولت عراق نسبت به اين رفتار آمريكايي ها به گونه اي بود كه آنها دريافتند عراق ديگر نمي تواند محل مناسبي براي منافقين باشد. اكنون آمريكا و ديگر متحدانش كه در واقع حاميان اصلي منافقين به حساب مي آيند، با يك مشكل اساسي در قبال اين گروهك تروريستي مواجه مي باشند. مشكل اصلي آنها به محل اسكان و نگهداري منافقين برمي گردد. از اين طرف اخراج منافقين از عراق قطعي است و تا چند روز آينده آنها بايد از عراق خارج شوند. آمريكايي ها هيچ اقدامي براي جلوگيري از اخراج منافقين نمي توانند انجام دهند. اگر آمريكايي در عراق قادر به انجام كاري بودند از اخراج نظاميان خود جلوگيري مي كردند. از طرف ديگر آمريكا هيچ نقطه مناسبي را نتوانسته براي منافقين در نظر بگيرد تا پس از استقرار در آن، اين گروهك مثل گذشته برايش كارآمدي داشته باشد، اما يك نكته ديگر هم وجود دارد كه آمريكايي ها مي دانند رها كردن منافقين به حال خود، براي آنان از جهات مختلف خطرساز خواهد بود. در واقع مي توان گفت منافقين اكنون روي دست غرب مانده اند و نمي دانند با آنها چه بكنند!


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31