وقتی حرم امامین عسگریین بازیچه منافقین تروریست قرار می گیرد

Samera11«جرج کیسی» فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در عراق در گردهمایی گروهک منافقین که هفته گذشته در ویلپنت پاریس برگزار شد برای نخستین بار و پس از گذشت بیش از 7 سال مدعی شده که جمهوری اسلامی ایران در انفجار حرم امامین عسگریين در شهر سامرا نقش داشته است. این ادعا از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و پس از آن از سوی نخست وزیر عراق تکذیب شد. اما در این میان بیان چند نکته در خصوص این ادعا ضروری است:

شیعیان و اهل سنت در طول قرن ها زندگی در منطقه با وجود اختلافات اعتقادی همواره دوستانه و بدون تنش در کنار یکدیگر زندگی کرده و دو گروه همواره به مقدسات یکدیگر احترام گذاشته اند. آنچه مشخص است اینکه انجام این گونه بی حرمتی ها هیچ گاه از سوی گروه های سنی مذهب تایید نشده است و تنها گروه های تکفیری هستند که می توانند چنین فجایعی را رقم بزنند. اقدامات گروه های وابسته به القاعده در سوریه، نیجریه و مالی نشان داده است که نبش قبر و تخریب عبادتگاه هایی که مورد احترام مذاهب مختلف اسلامی است تنها از گروه های تکفیری ساخته است.

تهدیدات مستمر جریان های تکفیری مبنی بر تخریب بارگاه های مقدس اهل بیت در نجف و کربلا و اخیرا افزوده شدن تهدید تخریب حرم حضرت زینب (س) در سوریه توسط این گروه ها، کاملا نشان دهنده انطباق این گونه حرکت ها با ایدئولوژی جریان های تکفیری است.

دستگیری تروریست های تکفیری عضو القاعده پس از انفجارهای حرم امامين عسکريين در سال 2005 که ملیت سودانی و تونسی داشته اند و به دست داشتن در این انفجارها اعتراف کرده اند دلیلی دیگر بر انجام آن توسط القاعده است.

گروه های تکفیری با انجام این اقدامات تروریستی به دنبال ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی بوده اند. پس از این حوادث نیز با جوسازی علیه اهل سنت عراق در میان شیعیان به دنبال ایجاد فتنه ای طایفه ای بودند. اما با این حال هیچ گاه اتهام انجام انفجارهای سامرا  توسط هیچ یک از رهبران و شخصیت های اهل سنت که گاه با جمهوری اسلامی نیز ضدیت دارند علیه ایران مطرح نشد.

جمهوری اسلامی همواره منادی وحدت میان مذاهب اسلامی بوده و برای رسیدن به این مهم در کشورهای اسلامی تلاش کرده است. مدعیان این اتهام در تلاش اند تا ایران را بر خلاف تمامی تلاش های صورت گرفته توسط این کشور در جهت ایجاد وحدت میان شیعیان و اهل سنت، کشوری شرور در منطقه و عامل ایجاد درگیری های طایفه ای میان مذاهب مختلف اسلامی نشان دهد.

در چند ماه گذشته و طی تحریکات برخی رژیم های مرتجع منطقه و همچنین بعضی گروه های داخلی عراق، این کشور دچار فتنه ای در استان های غربی و سنی نشین شد. دولت نوری المالکی با اتخاذ تدابیر خوب و به موقع توانست اوضاع را کنترل کرده و به این غائله تا حد زیادی خاتمه دهد. این دولت مهم ترین عامل در اخراج گروهک منافقین در عراق محسوب شده و تلاش بسیاری را در جهت پاکسازی این کشور از لوث وجود اعضای تروریست این سازمان تروریستی انجام داده است. به طور حتم عراق آرام موقعیت دولت حاکم را ثبیت کرده و روند اخراج منافقین را تسریع می بخشد. از این رو ایجاد فتنه دیگر در شرایطی که کشور عراق به تازگی از فتنه گذشته عبور کرده است، از دیدگاه گروهک منافقین سبب تضعیف دولت و  کشمکش میان آن و جریان های سنی مخالف در استان های غربی خواهد شد جالب آنجاست که تنها برخی از رهبرا ن مخالف دولت در استان الانبار که اتفاقا از جریان های حامی منافقین هستند و در سخنرانیهای خود از این گروه دفاع کرده اند ادعای مضحک منافقین را تکرار کرده و از آن استقبال نموده اند.

باید توجه داشت که این ادعای ژنرال کیسی در گردهمایی منافقین در شرایطی که دولت مردان آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد و حضور با شکوه مردم غافلگیر شدند تنها برای خوش آمد این گروهک تروریستی بوده است و می تواند تنها چند روزی کارکرد تبلیغاتی داشته باشد.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31