همکاری ساواکی ­ها با منافقین در آشوب‌ های اول انقلاب

حدس ما کاملاً درست در آمد و تمام کسانی که در مدارس باعث تحصن و تظاهرات شدند از منافقین بودند و آن‌هایی که در خیابان­‌ها تظاهرات راه می‌اندازند و جلوی مردم شعار می‌­دادند، خودشان، پدرشان یا یکی از بستگان نزدیکشان  رسماً کد داشتند و حقوق‌بگیر ساواک بودند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی غائله‌های متعددی در جای جای کشور برپا شد. مرتضی محمودی در خاطرات خود از همکاری عوامل ساواک با منافقین برای تدارک آشوب در اندیمشک صحبت می کند. در بخشی از کتاب «عبور از شب» به نقل از مرتضی محمودی، نماینده ادوار مجلس و از بازماندگان حادثه تروریستی 7 تیر می خوانیم: کم کم تظاهرات علیه من به‌عنوان رئیس آموزش و پرورش از جمع دانش‌آموزها وارد خیابان­‌ها شده بود و بعضی‌ها به من گفتند افرادی که به اصطلاح سردمداری می‌کنند، کسانی هستند که قبل از انقلاب به رژیم شاه وابستگی دارند، گفتم اگر افرادی که شما به من گفتید بتوانید شناسایی کنید که چه کسانی هستند؟ قبل از انقلاب در زمان شاه چه کسانی بودند؟ کار خوبی است.

بعضی از فرهنگی‌ها به من اطلاع دادند که بعضی‌ها را ما می‌شناسیم که در زمان شاه در مراسم‌های رژیم جزء برگزارکننده‌ها بودند. برای روشن شدن حقیقت، عبدالمجید کرمی - معاون اداره - را به آبادان که مرکز ساواک خوزستان بود، فرستادم و کد ساواکی‌های آنجا و آن‌هایی که با رژیم شاه همکاری داشتند گرفتیم. چون کد بود و اسم نداشت، گفتم چه کار کنیم؟ گفتند اسم‌ها را به تهران بیاورید. او را به تهران فرستادیم. یک دو هفته‌ طول کشید تا اسامی را آورد. اسامی را بررسی کردیم و حدس ما کاملاً درست در آمد و تمام کسانی که در مدارس باعث تحصن و تظاهرات شدند از منافقین بودند و آن‌هایی که در خیابان­‌ها تظاهرات راه می‌اندازند و جلوی مردم شعار می‌­دادند، خودشان، پدرشان یا یکی از بستگان نزدیکشان  رسماً کد داشتند و حقوق‌بگیر ساواک بودند. خیلی از آن‌ها را پیدا کردیم. فردی نانوا به بین جمع می‌آمد با منافقین تظاهرات می‌کرد و فرد دیگری مغازه‌دار بود یا بعد دیدیم همان نانوا و مغازه‌دار ساواکی بودند. بنابراین به دست آوردن این کدها باعث شد که کمی قدرت بگیریم.

تقریباً هیچ فرد دولتی به من کاری نداشت، گاهی هم از من تشکر می‌کردند. از تهران و از جاهای مختلف مخصوصاً استاد مفتح تماس می‌گرفتند می‌گفت شما کمیته را هم از دست آن‌ها بگیر. شما هر کاری از دستت می‌­آید انجام دهید. ما پشتیبان شما هستیم. ما با بهانه‌ای یکی یکی آن‌ها را احضار کردیم، به داخل اداره آوردیم و در آنجا کد و همه سابقه‌­اش را جلوی او گذاشتیم. گفتیم نمی‌خواهیم آبروی تو را ببریم، خیلی محترمانه، باید دست از این کارها برداری، چه خودت، چه فامیلت و هر کسی را که می‌شناسی و می‌توانی نفوذ کنی، بایستی از این وضعیتی که نزدیک شش‌ماه درگیر آن هستیم. آن‌ها را آگاه کنی، خودت هم عامل سکوت آن‌ها باشی و گرنه ناچاریم این اسامی را منتشر کنیم و به مردم بگوییم این‌ها ساواکی شهر شما هستند، ببین مردم چه بلایی به سر شما می‌آورند.

آن‌ها به شدت ترسیدند. بین مردم شایعه شده بود که رئیس آموزش و پرورش مثلاً نماینده خمینی است. و قدرتی پشت سرم است درحالی‌که اصلاً این گونه نبود. آن‌ها با ترس می‌­آمدند؛ وقتی به آن‌ها می‌گفتم، باعث شد به‌طورکلی تظاهرات­‌ها و تحصن‌ها 20 - 15 روز حداکثر یک ماه به شدت فروکش کرد و نوعی آرامش به وجود آمد.

Morteza Mahmoodi15153

منافقین مثل اینکه همه آن‌ها را می‌شناختند و از قبل از آنان سوءاستفاده می‌کردند و آن‌ها را به طرف خود می‌کشیدند و به‌عنوان هم‌گروه و همراه جذب کرده بودند. با روشی که عمل کردیم متوجه شدند در صدد ریختن آبروی آن‌ها نیستیم و با شیوه درستی با آنان برخورد کردیم. بعضی از آن‌ها شروع کردند کم کم اندیمشک را ترک کردند به اهواز و تهران و جاهای مختلف کوچ کردند. 

این حرکت ما خیلی تأثیر داشت و مسائل فروکش کرد و به منافقین به این صورت ضربه‌ای وارد کردیم. بنابراین فهمیدیم منافقین از همه‌ ساواکی‌ها به‌عنوان خواهر و برادر مجاهد حمایت می‌کنند. به صورت زبانی و فردی گفتیم بدون اینکه اسم ببرید به جوان­‌ها که طرفداران منافقین هستند سابقه آن‌ها را به آن‌ها بگویید که در رژیم گذشته سردمداران جشن‌های شاهنشاهی، برگزارکننده مراسم‌ها و برنامه‌ها و تولدها و روز تولد شاه و ولیعهد و فرح بودند و در حال حاضر طرفداران منافقین شده‌اند.

به‌ هر حال منافقین به شدت محدود شدند یعنی نتوانستند جمعیتی چندان دنبال خودشان بکشانند و گروه محدودی نزدیک به پنجاه شصت نفری شدند درحالی‌که قبلاً دویست ‌و‌ پنجاه و یا چهارصد نفری جمع می‌کردند، ولی بعد از آن کارها به شدت کاهش پیدا کردند.

منبع: عبور از شب(خاطرات مرتضی محمودی) ، مرکز اسناد انقلاب اسلامی


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان