خروش یک سیلی

Hoseinzadeh

عملیات موشکی سپاه علیه داعش را باید سیلی سپاه در گوش داعش دانست که صدایش در ریاض و تلاویو شنیده شد. این عملیات در نوع خود آنقدر مهم بود که تا ساعت‌ها تیتر اول اخبار و مورد بحث تحلیل‌گران در سطح جهان باشد. چند نکته در بعد خارجی و داخلی این عملیات قابل توجه است:

هدف آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در تشکیل داعش شکستن کمر جبهه مقاومت بود ولی در عمل اگرچه خسارت‌های زیادی به سوریه وارد شده است ولی از جهت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد کریدور جبهۀ مقاومت کامل شد و طی چند سال در کارزاری حقیقی به هماهنگی و انسجام رسید و امروز از ایران تا عراق و سوریه و حزب‌الله لبنان در کنار هم جبهۀ واحدی را تشکیل داده‌اند که در تاریخ سیاسی نظامی جهان بی‌سابقه است. موشک‌ها از ایران شلیک شد، از عراق عبور کرد و در قلب داعش در سوریه فرو نشست.

زمان موشک‌باران داعش کاملا هوشمندانه بوده است و مصداق یک تیر و چند نشان شده است. هدف اصلی این حملۀ موشکی‌دادن پاسخ سخت و پر خسارت به داعش و جریان تکفیری بود. زمان انتخابی نسبت به حادثۀ تروریستی تهران نه آنچنان زود بود که دقت لازم را نداشته باشد نه آنچنان دیر بود که اثرگذاری‌اش را از دست دهد. از طرفی هم پاسخ غیرمستقیمی به ترامپ بوده است برای هارت و هورت‌هایش و پیامی شفاف و صریح به سعودی‌ها در قبال حمایت‌هایش از تکفیری‌ها.

موشک‌های سپاه اگرچه در طول سالهای گذشته مورد بی‌مهری بعضی‌ سیاستمداران قرار گرفت ولی پس از حادثۀ تروریستی تهران نشان داد که به چه میزان مورد نیاز کشور است و تفکری که گفت دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست و نه موشک‌ها؛ تحلیل درستی از آینده نداشته است.

احساسات مردم ایران پس از حادثۀ تروریستی تهران جریحه‌دار شده بود، هم از جهت از دست‌دادن هموطنان و هم از جهت جسارت داعشی‌ها و حمایت ضمنی سعودی‌ها از آن. موشک‌های سپاه این بار تنها کارکرد نظامی نداشت بلکه کاملا اثرگذاری روانی و احساسی داشت و یک غرور ملی را در بطن جامعه زنده کرد. نکتۀ شگفت‌انگیز اینکه حتی بسیاری از افرادی که با نظام اسلامی زاویه دارند نیز از این اقدام اظهار خوشنودی و افتخار کرده اند.

شهید تهرانی مقدم این روزها بین ما نیست ولی دستاوردهایش تا سال‌های سال مورد بهره‌برداری کشور است و حافظ امنیت آن. از روزی که اولین موشک‌ها را با سختی فراوان از چند کشور محدود خریداری کردیم تا به امروز که بیش از سی سال از آن می‌گذرد کسی باور نمی‌کرد که ایران دهۀ شصت تبدیل به قدرت موشکی اول خاورمیانه بشود.

نباید فراموش کرد که هدف غربی‌ها از تحریم موشکی ایران در حقیقت تلاش برای خلع سلاح کامل و خالی‌کردن دست ایران برای دفاع از خود است. اگر دست ایران را خالی کردند آن‌وقت است که تهدید‌های نظامی آنها رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. بر خلاف آنها که می‌خواهند قدرت نظامی و موشکی ایران را تنش‌زا جلوه می‌دهند، قدرت موشکی ایران تنش‌زداست. قدرت موشکی و نظامی و امنیتی ایران است که آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را عقب می‌راند و افکار ستیزه‌جویانۀ آنها را در پستوی ذهنشان منزوی می‌کند.

امروز بیش از هر روز دیگر می‌توان اشتهای سیری‌ناپذیری آمریکایی‌ها در تحریم موشکی ایران را درک کرد. آمریکایی‌ها از هر طنابی دستاویزی ساختند برای خلع ید ایران از توان موشکی و در برجام تمام تلاش خود را برای گرفتن امتیاز انحلال صنعت موشکی ایران کردند و بند‌هایی را گنجاندند و باید بدانیم که از این پس نیز کوتاه نمی‌آیند. آنها میلیاردها دلار به سعودی‌ها سلاح فروخته‌اند و اسراییلی‌ها را تا بن دندان مسلح کرده‌اند و گروهک‌های تکفیری را پشتیبانی می‌کنند؛ این حماقتی بیش نیست که بخواهیم آینده امنیت و مسایل دفاعی کشور را دست کشور دارای  روسیاه‌ترین ارتش جهان بدهیم.

رهبری در دیدار خانواده‌های شهدا فرمودند حتی آنها که دلشان می‌لرزد بدانند دشمنان نمی‌توانند به ما سیلی بزنند ولی ما به آنها سیلی خواهیم زد و این سیلی ساعتی پس از بیانات ایشان عملی شد. این سیلی اگرچه در گوش داعش خورد ولی صدایش تا تلاویو و ریاض رفت.

دوستان داخلی که دلشان می‌لرزد باید بدانند آنچه دشمن را حریص به تجاوز و تعدی می‌کند اظهار ضعف و زبونی است؛ اگر محکم ایستادی و عقب ننشستی او جسارت قدم به جلو برداشتن را نمی‌کند، ولی اگر یک قدم عقب رفتی، او را برای چند قدم جلو آمدن ترغیب کردی.

 


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29