افشاگری در مجلس در رابطه با منافقین

< نطق پیش از دستور شهید دکتر دیالمه

نطق پیش از دستور شهید دکتر سید عبدالحمید دیالمه در مجلس شورای اسلامی

در زمان ریاست‌جمهوری، بنی‌صدر نامه‌ای به امام نوشت و ایشان را پدر خطاب کرد. عده‌ای از این کار خوشحال شدند و آن را نشانی از ارادت او به امام دانستند، اما تحلیل شهید دیالمه چیز دیگری بود. او در نطق پیش از دستورمجلس درباره خط‌های انحرافی سخنرانی کرد که این به نام«خط امام» معروف است. آنچه در پی می‌آید متن سخنرانی است. به لحن و نحوه نتیجه‌گیری و ریزه‌کاری‌های این سخنرانی دقت کنید.

چهارشنبه 10/10/1359

از آن زمان که ملت ما خط امام را به‌عنوان رمز حیات خود یافت و هر لحظه فریاد برآورد که تنها خطی که آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را در این برهه از زمان ترسیم می‌کند خط امام است، صهیونیسم بین‌المللی بر آن شد تا آنجا که می‌تواند آگاه و ناآگاه خط بدلی بسازد، آنها کلاس خطاطی تشکیل دادند و خطاطان پرورانیدند تا خط‌های راست و چپ ترسیم نمایند. اما یکباره همه این خطوط در حول محور یک خط قرار گرفتند و چنان خط ضخیمی در مقابل خط امام ترسیم کردند که شاید هیچ خطاطی این‌چنین نمی‌توانست کرد، اما آن خط محوری کدام خط است؟

- خطی که اشغال جاسوسخانه را نقطه ضعف می‌داند و نه قوت ملت ایران.

- خطی که به دنبال آن است تا دولت را به سقوط حتمی بکشاند تا ثابت کند پیش‌بینی عملی‌اش مبنی بر حداکثر دو ماه دوام این دولت، صحت داشته.

- خطی که دولت را لایق این اوضاع نمی‌داند و معتقد است سرنوشت کشور را در این لحظات نباید به دست اینگونه افراد سپرد و با همکاری تمام نیروهای منحرف از چریک‌های فدایی تا جنبش ملی مجاهدین فاسق و از جبهه ملی تا حزب جمهوری خلق مسلمان فاسد، با ساختن شایعاتی همچون استعفای نخست‌وزیر سعی در تضعیف آن دارد.

- خطی که می‌کوشد جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و کمیته‌ها را ابزار قدرت برای گروهی خاص معرفی کند.

- خطی که می‌کوشد از روحانیت، این سنگر همیشه مقاوم در مقابل استعمارگران، مخالفینی مجهول در ذهن ارتشیان عزیز ما بسازد.

- خطی که با یک برنامه‌ریزی حساب شده می‌کوشد که تا برای گردش اذهان از آمریکای جنایتکار این‌طور وانمود کند که مبارزات ضدامپریالیستی ملت ما را حزب توده طراحی کرده است.

- خطی که احتمال می‌دهد روزی در مقابل فشار قدرت‌ها تسلیم‌نامه امضا کند!

- خطی که فریاد بحث آزادش گوش فلک را کر کرده در حالی که بیش از همه از بحث آزاد وحشت دارد.

- و بالاخره خطی که امام را نه به‌عنوان رهبر انقلاب بلکه به‌عنوان پدر خطاب می‌کند تا از استقرار ولایت فقیه در جمهوری اسلامی سر باز زند.

 

Dyaleme

و این است که آقایان و خانم‌های نماینده:

ما امروز بیش از هر زمان دیگر مسؤولیت ترسیم و تفهیم خط امام را برای ملت مسلمان ایران داریم تا روشنی این راه به تاریکی خطوط انحرافی مبدل نگردد.

والسلام.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31