آرمان واهی (27)

بررسی عملکرد سازمان مجاهدین خلق(منافقین)

Dozd

این تصمیم در واقع به منظور انتقال کادرها و نیروهای اصلی به اروپا برای حفظ تشکیلات و باقی گذاردن اعضایی بود که اعتقاد چندانی به سازمان نداشتند و فقط به طمع پول و به دست آوردن موقعیت به آن پیوسته بودند ، تا در فرایند جنگ آمریکا با عراق یا سازمان منافقین با جمهوری اسلامی ایران از بین بروند و سازمان بدون دردسر از دست آنها راحت شود .

بنابراین سران منافقین در اولین اقدام از طریق زمینی و از مرز کشور اردن از عراق خارج شده و بیشتر آنها به اروپا گریختند و چون این سازمان با محدودیت اعزام افراد خود به خارج از عراق مواجه بود ، سران سازمان فرار خود را برای اعضاء اینگونه توجیه می کردند : "در شرایط جدید نیاز است تا عده ای با سابقه در اروپا سازمان و تشکیلات آن را برای آینده حفظ کنند و در این مسیر عده ای نیز باید از خود گذشتگی کرده و برای حفظ پایگاه ها در عراق بمانند" .

این در واقع یک ترفند جدیدی بود تا سران سازمان به دور از شرایط جنگی در اروپا به سر برند و اعضای رده پایین خود را آماج حملات آمریکا و مخالفین عراقی قرار دهند تا به واسطه آنها بتوانند در مجامع بین المللی داد مظلومیت سر دهند و شاید آن امتیازی برای طرح خروج سازمان از لیست سازمان ها و گروه های تروریستی جهان باشد .

اما این سران منافق که همیشه فریاد حمایت از مردم و اعضای سازمان و حقوق و آزادی های فردی سر می دهند ، اکنون به چه قیمتی حاضر شدند اعضای خود را قربانی آمال و اهداف پوچ خود کنند ، در اینجا بود که حتی اعضای با سابقه سازمان نیز به ابزاری بودن انسان در این سازمان جهنمی پی برده و در صدد جدایی از آن و افشاگری علیه سازمان برآمدند .

یکی از سایت های وابسته به عناصر بریده از سازمان به نام " ایران آینده " در تاریخ 15/11/81 زمانی که عراق در تب و تاب حمله آمریکا به سر می برد ، طی اطلاعیه ای به افشای اهداف سران منافقین از طرح فرار رجوی و کادرهای اصلی منافقین به اروپا پرداخته و عنوان نمود : رجوی قصد دارد اعضای پایین سازمان را به یک جنگ نابرابر با جمهوری اسلامی روانه کند و خود و معدود اطرافیان وفادار و سرسپرده اش به کشورهای اروپایی فرار کنند ، رجوی این طرح را فتح اروپا خوانده است!

این سایت همچنین وضعیت نیروهای باقیمانده در عراق را چنین توصیف می کند : اکثریت قریب به اتفاق نیروهای مجاهدین (منافقین) در عراق ناراضی و متقاضی خروج از سازمان می باشند ، این افراد سال ها مورد اذیت و آزار و شکنجه روحی به خاطر جلوگیری از خروج شان قرار گرفته اند ، آنها حاضر نیستند حتی یک لحظه در عراق بمانند ، بدین جهت اگر پایشان به یک کشور آزاد باز شود هر آنچه که طی این سال ها بر آنها رفته باز خواهند گفت .

4) استراتژی منافقین در برابر حمله آمریکا به عراق

سرانجام در میان تمام حدس و گمان ها ، ارتش آمریکا و انگلیس در آخرین روزهای سال 1381 به عراق حمله کردند و توانستند حکومت بدون پشتوانه مردمی صدام را سرنگون سازند . منافقین نیز که سرسپرده کامل رژیم صدام بودند از این سقوط به هراس افتادند .

آنان پیش از جنگ کوشیده بودند تا از یک طرف خود را جدا از تشکیلات صدام معرفی کنند و از طرف دیگر با ارسال نامه هایی برای سازمان ملل و رئیس جمهور آمریکا از وقوع جنگ به هر نحوه ممکن جلوگیری به عمل آورند .

ترس منافقین بیشتر از دو جهت بود :

1. مردم عراق به ویژه شیعیان و اکراد از حضور منافقین و همراهی آنان با صدام در سرکوبی ها دل خوشی نداشتند ، بنابراین با فروپاشی رژیم دیکتاتوری صدام ، منافقین بدون حمایت اشغالگران به طور قطع هدف حملات مردمی در عراق قرار می گرفتند .

2. مسلماً افکار عمومی جهانی که برای مقابله با صدام به عنوان یک جنایتکار و حامی تروریسم تهییج شده بود ، از اشغالگران انتظار داشت که با گروهک تروریستی منافقین نیز همانند صدام معامله کرده ، آنها را دستگیر و دادگاهی نمایند .

البته در کنار این دو مورد ترس از اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران نیز که همیشه برای آنها وجود داشت ، اکنون جدی تر به نظر می رسید ، با فروپاشی رژیم عراق ، منافقین نیز پایگاه های نظامی خود را از دست می دادند و در این صورت مبنای وجودی سازمان در عراق که مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران بود و سران سازمان به همین دلیل همه گونه مزدوری و سختی شرایط را برای اعضای خود توجیه می کردند ، زیر سؤال می رفت .

و این خود یک ضربه سنگین برای اعضای بی انگیزه و پوچ سازمان بود که اکنون خود را در مقابل یک سرنوشت محتوم می دیدند و آن کشته شدن، بدون رسیدن به آرمان های پوچ خلق گرایی سازمان بود .

بنابراین سران منافقین هم زمان فعالیت های تبلیغی و سیاسی خود را در دو جهت متمرکز نمودند؛ آنها در ابتدا با جمع آوری امضا و دیدار با بعضی شخصیت های سیاسی در اروپا و آمریکا سعی در جلوگیری از وقوع جنگ داشتند .

و در مرحله بعد ضمن تأکید بر اصالت مبارزه خود ، برای حفظ این سازمان بعد از سقوط صدام در عراق تأکید می کرده و قول می گرفتند . با این حال دورنمای این گونه اقدامات و فعالیت های منافقین چندان مساعد به نظر نمی رسید .


مطالب پربازدید سایت

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان