آرزوی تحقق شعار منافقین بر دلشان ماند

Rajavisaddam

محمدجواد هاشمی نژاد گفت: به اشغال درآوردن شهر مهران منافقین را به طمع انداخت و تصور کردند که به همین شکل قادر هستند که پیشروی خود را ادامه دهند و شعار "امروز مهران، فردا تهران" را سر می‌دادند. غافل از این که کمتر از دو ماه دیگر بساط ارتش بعث عراق در شهر مهران توسط رزمندگان دلاور ایران در عملیات مرصاد برچیده خواهد شد.

40cheraq

آرزوی تحقق شعار منافقین بر دلشان ماند

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان در گفت‌و‌گو با دفاع پرس، به نقش منافقین در دفاع مقدس و شرح عملیات «چلچراغ» که توسط منافقین صورت گرفت، پرداخت. در ادامه ماحصل گفت‌وگو را می‌خوانید.

نمی‌توان منافقین را نیروهایی به‌صورت مجزا و مستقل از سیستم بعثی‌ها در زمان دفاع مقدس تلقی کرد. آن‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای نظامی بعثیون در طی سال‌های جنگ تحمیلی برای رژیم بعث خدمتگزاری می‌کردند.

در مقاطعی که رژیم بعث قصد شروع عملیاتی را داشت، منافقین برای آن‌ها جاسوسی کرده یا در صورت کمبود نیرو و یا مکان‌هایی که امکان حضور نیروهای بعثی نبود، حضور می‌یافتند. طبق اعتراف برخی از منافقین که در برخی از عملیات‌های منافقین شرکت داشتند، به صراحت ذکر کردند که صدام و سیستم بعثیون این مقدار اطمینان که به منافقین به‌عنوان یکی از ابزارهای نظامی داشتند، به نیروهای زبده خود نداشتند.

تعریف مجزایی از منافقین به عنوان نیروی تصمیم گیرنده و مستقل در صحنه عملیاتی در زمان دفاع مقدس و پیش از آن وجود ندارد. آن‌ها ابزاری از ابزارهای صدام بودند که به خاطر آشنایی با منطقه و کینه‌ای که از مردم داشتند، در برخی عملیات‌ها برای تصرف مناطق شهری اقدام می‌کردند.

40cheraq1

تصرف شهر مهران منافقین را به طمع انداخت

28 خرداد 67 مصادف با سالگرد آغاز عملیات منافقین مرسوم به "چلچراغ" برای تصرف شهر مهران است. این عملیات سه ماه بعد از عملیات آفتاب رخ داد که منافقین با شکست مفتضحانه مجبور به عقب نشینی شدند.

عملیات آفتاب تجربه‌ای برایشان شد تا از نیروهای بعثی بیش از پیش کمک بگیرند. با جلسات محرمانه‌ای که سرکرده منافقین با صدامیان داشت تصمیم می‌گیرند که از حمایت‌های گسترده صدام بهره‌مند شوند. صدام با تجهیزات فراوانی شامل چندین دستگاه خودروی زرهی، ۱۰۰ قبضه تفنگ ۱۰۶ میلیمتری، ۳۰۰ قبضه انواع خمپاره اندازهای ۶۰ و ۸۱ کماندویی، ۱۰۰ قبضه توپ پدافند هوایی، ۸۰ قبضه دوشکا و ۵۰ قبضه موشک دوش پرتاب سهند در اختیار منافقین قرار داد. شب قبل از شروع عملیات تمام محورهای منطقه توسط توپخانه ارتش زیر آتش قرار گرفت. این آتش راه را برای منافقین باز کرد تا شهر را به تصرف درآورند. این در حالی است که شهر مهران خالی از سکنه بود و منافقین یک شهر خالی از سکنه و نیمه ویران را کاملا ویران ساختند. منافقین با تبلیغات فراوان این تصرف را برای خود فتح الفتوحی دانستند.

این نوع از تصرف و به اشغال در آوردن شهر مهران منافقین را به طمع انداخت و تصور کردند که به همین شکل قادر هستند که پیشروی خود را ادامه دهند و شعار "امروز مهران، فردا تهران" را سر می‌دادند. غافل از این که کمتر از دو ماه دیگر بساط ارتش بعث عراق از شهر مهران توسط رزمندگان دلاور ایران در عملیات مرصاد برچیده خواهد شد. آرزوی تحقق شعار منافقین بر دلشان ماند.

40cheraq3

عمده کمک‌های صدام به منافقین "باز کردن میدان‌های مین و معبرها، تامین توپخانه و ادوات، تامین نفربرها، آتش‌ پشتیبانی قبل، بعد و حین عملیات، پشتیبانی هوایی و بمباران شدید منطقه در طول عملیات، پشتیبانی ترابری و جابجایی نیروهای منافقین و ..." بود.

در طول دوران دفاع مقدس منافقین خیانت‌های بسیاری علیه ملت ایران داشتند؛ که می‌توان در این خصوص به "ایجاد جنگ روانی با سیاه‌نمایی اوضاع و احوال کشور، نشر شایعات و تحریف اخبار، غیرواقعی اعلام کردن آمار شهدای جنگ و سعی در بی اعتماد ساختن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد ناامنی، کمین‌گذاری، کاشت مین، کارهای اطلاعاتی برای بعثیون و جمع‌آوری اطلاعات از مرزهای کشور برای دشمن، تشریح نقشه‌های جغرافیایی برای دشمن، بمب‌گذاری داخل کشور، همکاری جاسوسی با استخبارات عراق، کشف رمز و شنود بیسیم رزمندگان، ترور رجال انقلابی و سیاسی و فرماندهان، جاسوسی از مراکز اقتصادی و نظامی، و لو دادن عملیات کربلای 4 که منجر به شهادت و اسارت تعدادی از رزمندگان ایرانی شد" اشاره کرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

مصاحبه رادیویی دبیرکل بنیاد هابیلیان در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

ریشه واقعه شاهچراغ به قدرت های استکباری برمی گردد

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان