غائله چهاردهم اسفند 1359(20)

ارتباط حزب رنجبران با دفتر بنی صدر و دفتر هماهنگی های مردم با رئیس جمهور قابل ملاحظه است که اینک به سندهایی در همین رابطه اشاره می نماییم

 

Bani  Sadr

. حزب رنجبران

یک حزب مائوئیست و وابسته به چین است که به لحاظ روابط جهانی پکن _ واشنگتن در خط منافع آمریکا و به تبعیت از سیاست چین ظاهراً مشی ضد روسی دارد . این حزب باعث ایجاد درگیری و خرابکاری در تمام نقاط ایران، چه در تهران و چه در کردستان و چه در ترکمن صحرا و جاهای دیگر بوده است . ما در مورد این حزب و روابط نزدیک وی با بنی صدر در فرصت های دیگر سخن خواهیم گفت .

یکی از فعالیت های اخیر حزب رنجبران ، شرکت در برنامه پنجشنبه 14 اسفند 59 دانشگاه تهران است و بنا به قرار قبلی اعضای حزب رنجبران در ساعت مقرر قبل از برنامه روبروی سینما کاپری جمع شده و در مراسم شرکت داشتند و شعارهایی از قبیل " مرگ بر استبداد متمایل به روس " ، نه آمریکا ، نه روس ، مرگ بر مستبدان حاکم " ، می دادند .

و این حزب در مراسم میدان آزادی به اعضای خود ابلاغ کرده بود که در صورت وجود عناصر مخالف رئیس جمهور آنها را کتک خواهند زد . در برنامه دانشگاه نیز دستورات قبلی را به مرحله اجرا در آورده اند و قطعاً باید از عوامل حادثه آفرین محسوب گردند .

در مقایسه با منافقین باید گفت که تعداد اعضا و هواداران حزب کم است و قدرت قابل ملاحظه ای ندارد ، ولی از لحاظ تبلیغاتی با توجه به روزنامه " رنجبر " و چندین روزنامه دیگر در جهت نشر اختلافات نقش قابل ملاحظه ای را دارا است .

ارتباط حزب رنجبران با دفتر بنی صدر و دفتر هماهنگی های مردم با رئیس جمهور قابل ملاحظه است که اینک به سندهایی در همین رابطه اشاره می نماییم :

از سند دوست و دشمن :

طبق ارزیابی های انجام شده ، نیروهای سیاسی دوست و متحد بالقوه ما را در این مرحله از مبارزه (مبارزه به خاطر برکناری مستبدین حاکم) به طور کلی نیروهای سیاسی زیر تشکیل می دهند :

  1. بنی صدر و نیروی تحت نفوذ و هدایت وی شامل دفترهای هماهنگی ، مشاوران و همکاران رئیس جمهور که از حمایت و همراهی اکثریت بزرگ خلق برخوردار است .
  2. مجموعه نیروها و شخصیت های ملی و اسلامی مخالف با جناح مکتبی ، شامل آیت الله زنجانی ، آیت الله لاهوتی ، شیخ علی تهرانی ، آیت الله پسندیده و برخی از مراجع نظیر شریعتمداری ، تیمسار مدنی ، جبهه ملی ، نهضت آزادی ، حزب ملت ایران ، حزب ایران ، جاما.
  3. سازمان مجاهدین خلق .
  4. گروه های چپ از قبیل کمونیست ها ، سازمان طوفان ، چریک های اقلیت ، راه کارگر ، وحدت انقلابی ، روشنفکران منفرد چپ .

نکات زیر فشرده ای است از نتایج همه پرسی های انجام شده درباره پاره ای از نیروها :

  • نکات مشترک میان گروه های 1 و 2 : مخالف جدی و قطع امید از جناح مکتبی حاکم و خواست برکناری فوری این جناح و نارضایتی از امام ...

از سند شماره 30 :

جریان یکم یا جریان اتحاد بزرگ ملی : الف) ترکیب بنی صدر (دفتر هماهنگی) نهضت آزادی ، جبهه ملی ، حزب ملی ایران ، جاما ، سازمان مجاهدین خلق ایران ، حزب رنجبران .

از سند شماره 33 :

شعبه زنان حزب رنجبران برنامه گسترده ای در ارتباط با جامعه زنان انقلاب اسلامی دارد ، ولی این برنامه گسترده را بدون کمک رفقای مناطق نمی توان جلو برد . تصمیم ما بر این شد که با یکی از متنفذترین دفتر رئیس جمهور بنی صدر که گویا مقداری نیرو و اسلحه در اختیار دارد و مورد اعتماد هست صحبت شود و امکان استفاده از نیروی او و توضیح اوضاع برای او هم جلو رود .

نیروهای ملی و بنی صدر از نزدیکی و مشورت و همکاری ما (حزب رنجبران) استقبال کرده اند و زمینه همکاری زیاد موجود است .

وظیفه بخش دموکراتیک را سازماندهی نیروهای طرفدار بنی صدر قرار دهیم .

پیشنهاد ما به بنی صدر این است که به ارتش و نیروهای استقلال طلب آن توجه کند و برود و بیاید و آنها را جلب نماید و به پیروان خودش تبدیل نماید .

از این اسناد درباره حزب رنجبران زیاداست ، حزب رنجبران هنوز هم بر علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران توطئه می کند .

Banisadrrajavi

13. سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر :

سازمان مزبور یک سازمان کمونیستی است که عملاً در یکی از نشریات خود صریحاً نوشت : اختلافات موجود زمینه خوبی برای اعتلای انقلاب کمونیستی است و باید از آن بهره گرفت و از اقدامات این سازمان در اغتشاشات دانشگاه ، آتش زدن چادر جلوی درب ورودی دانشگاه در جریان غائله چهاردهم اسفند 59 بوده است .

سازمان پیکار در آغاز جنگ ایران و عراق رسماً اعلام کرد که ماهیت این جنگ ارتجاعی است و هر چه زودتر باید این جنگ را تبدیل به جنگ داخلی بکنیم .

سازمان پیکار که مستقیماً خواهان ایجاد جنگ داخلی است برای اجرای نظریه خود دستور العمل زیر را به کلیه هواداران خود ابلاغ کرده است و از بقیه سازمان ها از جمله سازمان چریک های فدایی خلق ، رزمندگان و راه کارگر کمک خواسته که از سوی سازمان های مذکور قول مساعد داده شده است :

متن ابلاغ

" باید از مدارس به عنوان یک سنگر نظامی سیاسی علیه هیئت حاکمه استفاده شود و اغتشاشات داخلی را دامن زده و به مرحله ای رساند که پاسداران حاضر در جبهه های جنگ را (که می توانند نقش تعیین کننده ای در پیروزی ارتجاع علیه عراق باشند) به پشت جبهه فرا خواند تا هم درگیری داخلی گسترش یابد و هم ارتجاع در این جنگ با شکست قطعی مواجه گردد . بنابراین هدف سازمان پیکار از اغتشاشات در مدارس دقیقاً شکست ایران در جنگ و در نهایت واژگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران است ."

 

اکنون قسمتی از فعالیت های خرابکارانه و ضد خلقی سازمان پیکار را درج می کنیم :

 

  • 17/10/59 :

ساعت 5/5 بعدازظهر تعدادی از هواداران گروهک پیکار با انجام تظاهراتی در مقابل دانشگاه تهران خواستار بازگشایی دانشگاه ها شدند و شعارهایی بر این مضمون می دادند : " اتحاد ، اتحاد علیه لیبرال ها ، علیه حزب جمهوری ، زنده باد پیکار توده ها ."

 

  • 1/2/60 :

در تبریز سه خانه تیمی پیکار و مجاهدین خلق کشف شد . در بازرسی از این خانه در ابتدای امر متوجه می شوند که خانه در اختیار گروه غیر قانونی پیکار است . در بازرسی بیشتر از محلی که به طور ماهرانه جاسازی شده بود یک دستگاه ماشین زیراکس که اعلامیه ها و نشریه های غیر قانونی شان به وسیله آن تکثیر می شده و در اختیار سایر اعضای خود در سطح کشور قرار می گرفته ، کشف شده . خانه متعلق به روحانی ای به نام عبدالحمید واعظی بود که در جریان حزب خلق مسلمان مرکز فعالیت این حزب بوده است .

 

  • 2/2/60 :

به دنبال انتشار اعلامیه هایی از سوی گروهک های ضد انقلاب و پیکار ، راه کارگر ، رزمندگان و پیشگام ، مبنی بر راهپیمایی جهت بازگشایی دانشگاه ها صبح دیروز تعدادی از هواداران این گروهک به طور پراکنده در اطراف دانشگاه جمع شدند .

 

  • 24/4/60 :

غلامان حلقه به گوش امپریالیسم بار دیگر قرآن های کتابفروشی رسالت را در شهر قهرمان پرور اهواز به آتش کشیدند . در تماسی که خبرنگار واحد مرکزی خبر با مسئول کتابفروشی گرفت ، مسئول کتابفروشی اظهار داشت :

گروهک پیکار از چند شب قبل ما را تهدید به مرگ کرده بودند و بالاخره ساعت 5/7 شب 21/4/60 با مواد منفجره کتابفروشی را به آتش کشیدند و در این آتش سوزی حدود 40 قرآن و چند نهج البلاغه و دیگر کتاب های اسلامی از جمله کتب استاد مطهری طعمه حریق شد .

فعالیت خرابکارانه این گروهک وابسته به امپریالیسم آمریکا ادامه دارد و در کمین نشسته تا ضرباتی بر پیکر رژیم جمهوری اسلامی ایران بزند .

 

غائله چهاردهم اسفند 1359(19)


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان