شيطان پرستي(2)

پژوهشي درباره شيطان پرستان و شيطان پرستي در غرب و ايران(2)

Opssion

 

هـ ) موسيقي و شيطان پرستي :

شيطان پرستان با استفاده از موسيقي توانستند به نفوذ خود در اقصا نقاط جهان بيفزايند . بيشتر اين اقدامات در فضاي تأسيس و فعاليت گروه متاليكا دنبال شده است .

آشنايي با متاليكا :

در سال 1981 يك نوازنده درام به نام لارس الريچ با انتشار آگهي فراخوان تشكيل گروه هوي متال را اعلام كرد و پس از مدتي موفق به جذب افراد مختلفي شد . فعاليت اين گروه ها مانند ديگر گروه هاي هوي متال به صورت غير قانوني و زير زميني در ظاهر و در باطن با حمايت سازمان جاسوسي ايالات متحده امريكا با شعارهاي اجتماعي و اعتراضي ادامه و گسترش يافت . اين گروه چند سال بعد پيشنهادهايی را نيز عرضه كرد و ضمن ارائه آثار مختلف ، زمينه را براي شكل گيري گروه هاي بعدي فراهم آورد .

ارزش هاي القابي متاليكا :

متاليكا در حقيقت ضد ارزش هايي را ارائه مي كند كه شامل بازگشت به تاريكي (محور اصلي تفكرات شيطان پرستان) ، بي رحمي و تجاوزات جنسي ، فحاشي ، هجوم و حمله به جامعه و فرهنگ عمومي آن است .

خوانندگان اين گروه روي صحنه و در كليپ هاي خياباني دست به خوردن و آشاميدني ميوه هاي فاسد ، ادرار ، مدفوع ، خون و مردار مي زنند و از كثيف ترين گروه هاي موسيقي جهان به شمار مي آيند .

متاليكا از همجنس بازي نيز دفاع مي كند و آلبومي را در سالروز مرگ كوئين ، همجنس باز به نام امريكايي منتشر كرد . برخي آمارها حكايت از اين امر دارد كه تا كنون بيش از 10 ميليون و 200 هزار كپي از آلبوم هاي اين گروه موسيقي شيطاني به فروش رسيده است .

دلايل استفاده از موسيقي :

الف) جاذبه هاي مجازي و حاشيه اي موسيقي متاليكا مانند ايجاد فضا براي روابط آزاد دختران و پسران

ب) ارزان بودن و قابليت دسترسي موسيقي با توجه به ارتقاي تجهيزات فني تكثير و توزيع

ج) كاهش سطح حساسيت با حساسيت زدايي از طريق نفوذ به خانواده ها ، شركت ها ، اتومبيل هاي شخصي ، رايانه هاي شخصي و در نهايت گوشي هاي تلفن همراه

روند و روال :

روند و روالي كه موسيقي متاليكا در گسترش مقوله شيطان پرستي تا كنون طي كرده بسيار قابل توجه است .

مرلين منسون :

استفاده از موسيقي و به تبع آن ظهور خوانندگان جديد همانند شياطين نو ، ظرفيت هاي جديدي را در اختيار شيطان پرستان قرار داد . برايان هاگ وارنر ، نام اصلي فردي است كه امروز به مرلين منسون يا به اخصار (MM) شهرت يافته است .

او اكنون علاوه بر هواداران چندين هزار نفري در اقتصاد نقاط جهان به عنوان شياطين بزرگ شناخته شده و مورد پرستش قرار مي گيرد ، مانند ديگر افرادي كه از چهره هاي شاخص شيطان پرستي به شمار مي آيند ، وي دوران كودكي توأم با سختي هاي فراوان مانند فقر و تنگدستي را سپري كرده است .

برايان وارنر يا (MM) تا كنون توانسته است ، نقش يك منجي را براي شيطان پرستان ايفا كند و اين افراد را از بن بست عزلت خارج كرده و دوباره به عرصه فعاليت هاي اجتماعي وارد كند .

مرلين منسون نيز مانند ديگر چهره هاي شناخته شده شيطانيسم ، چندين مرحله در طول عمرش يعني در 38 سال گذشته براي مدت چند ماه يا چند هفته از نظرها دور شد و پس از طي زمان مورد نظر با ارائه يك كنسرت بزرگ يا در چهره اي جديد و البته سخيف تر از گذشته دوباره ظاهر مي شود .

شيطان پرستان ادعا مي كنند كه در اين مدت به ملاقات شيطان يا شياطين مي روند و دستوراتي را دريافت مي كنند . طبق اطلاعات موجود ، زماني كه اين افراد غيب مي شوند ، جلساتي را با برخي مقامات بلند پايه امنيتي امريكا و رژيم صهيونيستي برگزار مي كنند و خواسته هايشان را مبني بر حمايت هاي مالي ، حقوقي و ... بيان و از پشتيباني ايشان برخوردار مي شوند .

و ) ورود شيطان پرستي به ايران :

نوع جديد شيطان پرستي در يك بازه زماني 10 ساله با چند وقفه به ايران وارد شده است .

نحوه ورود :

چند گروه عامل و حامل ورود شيطان پرستي به ايران بوده اند كه به آنها اشاره خواهد شد ، اما به طور كلي چند اقدام نقش بسزايي را در ورود جريان ياد شده ايفا كرده است :

-مهمترين زمينه ورود شيطان پرستي به ايران ، ميل جوانان به استفاده از موسيقي متاليكا و ساز گيتار بوده است . طي 10 سال گذشته ، موسيقي متاليكا به صورت زير زميني و غير مجاز وارد كشور شده و در چارچوب آن ، مفاهيم نحله انحرافي شيطان پرستي در اختيار جوانان قرار گرفته است .

-اقدام تأمل برانگيز و بسيار ناشيانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دوره مهاجراني در صدور مجوز براي گروه ها ، آلبوم ها و كتاب هاي اشعار موسيقي متاليكا نيز نقش اساسي را در جلب توجه عموم مخاطبان جوان به اين نحله انحرافي فراهم آورد .

گفتني است هوي متال ، متال تاريك ، گوتيك متال يا متال گوتيك چند سبك از موسيقي شيطاني متاليكا بود كه به يمن غفلت اعجاب انگيز و مسئولان فرهنگ كشور وارد ايران شد .

حاملان شيطان گرايي :

آورندگان شيطان پرستي به ايران شامل افراد و گروه هاي زير هستند :

-تحصيلكردگان و سرخوردگان اجتماعي در خارج كشور كه عمدتاً دچار خسارت و شكست هاي سنگين مادي و معنوي شده اند .

-فرزندان منافقين فراري ، سلطنت طلب ها ، مفسدان اقتصادي رژيم پهلوي كه قبل و بعد از انقلاب موفق به فرار از كشور و محاكمه انقلابي شدند .

-افرادي از خانواده هاي بسيار ثروتمند ساكن و مقيم داخل كشور كه عمدتاً روابط خانوادگي و ... با خارج نيز دارند .

-جاسوسان فرهنگي سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي امريكا و رژيم صهيونيستي كه با هدف استحاله فرهنگي وارد كشور شدند .

-فعالان حوزه هنر و موسيقي كه با كشورهاي ديگر بويژه امريكا ، انگليس ، كانادا ، و استراليا در ارتباط بوده و بنا بر دلايل حرفه اي و شغلي ، مسافرت هاي متعددي به اين كشورها داشته اند .

اما نكته اساسي و قابل ملاحظه اين است كه حداقل 90 درصد افراد شاخص وارد كننده شيطان پرستي به ايران ، تحصيلات دانشگاهي و خانواده سالم نداشته اند .

شيوه هاي تبليغ :

-انتشار سي دي ، كاست و پوستر مربوط به خوانندگان متاليكا

-گسترش سايت ها و وبلاگ هاي مربوط به شيطان پرستي

-تبليغ و اطلاع رساني از طريق پارتي هاي شبانه و گفتگوهاي دوستانه بويژه در مناطق مرفه شهرهاي تهران ، شيراز و ...

-تبليغ در تالارهاي گفتگوهاي مجازي

زمينه هاي جذب :

علاوه بر تمامي موارد اشاره شده ، بايد به تكرار برخي از آنها پرداخت كه در كشورمان داراي باز خورد مثبت بوده است .

موسيقي متال :

اين موسيقي در ايران نيز مانند بسياري از كشورهاي اسلامي و عربي به گونه اي كه شرح آن رفت ، وارد شد و توانست پس از مدت كوتاهي به دانشگاه هاي بزرگ كشور هم راه يابد .

افول معنويت :

اگر چه در بسياري موارد ، ايران اسلامي در جايگاه بالاتري از معنويات قرار دارد ، اما تلاش قدرت هاي بزرگ فرا منطقه اي براي استحاله فرهنگي و از سوي ديگر ماشيني و صنعتي شدن مناسبات جاري و تأثير پذيري مردم كشورمان از شرايط جهاني ، زمينه اي براي رشد چنين جرياناتي را فراهم كرده است . روند رو به رشد استفاده از شبكه هاي ماهواره اي نيز عامل تعيين كننده اي در جذب و گرايش جوانان يافتن به اين گروه هاست .

سرمايه گذاري :

در بخش هاي قبل اشاره كرديم كه سازمان هاي جاسوسي كشورهاي غربي ، تلاش سازمان يافته اي را براي استحاله فرهنگ جمهوري اسلامي ايران تدارك ديده اند و مي كوشند تا جوانان كشور عزيزمان را تهي سازي فرهنگي كنند .

دشمن در اين راه مبالغ هنگفتي اختصاص داده است كه طبق گزارش برخي از رسانه هاي مستقل ، در سال گذشته از سوي دولت امريكا مبلغ 8 ميليون دلار به فعاليت تبليغات گروه هاي شيطان پرست اختصاص يافته است .

اينترنت :

رشد تعداد مخاطبان شبكه جهاني اينترنت در ساليان اخير آسيب هايي را متوجه نظام فرهنگي كشور كرده است كه از جمله مي توان به فعاليت شيطان گرايان اشاره كرد . عمده فعاليت اين افراد در قالب وبلاگ نويسي صورت مي پذيرد . اين گونه وبلاگ ها ، هم زمان با اعلام موجوديت جنبش شيطان گرايان ايران فعاليت خود را آغاز كرده و اظهار مي كنند كه از سوي فردي با نام مستعار اهريمن در ايران هدايت مي شوند .

روند ارتباط گيري و فعاليت وبلاگ هاي ياد شده به اين صورت است كه افراد پس از تكميل فرم ثبت نام ، يك ايميل در صندوق پست الكترونيك خود با موضوع خوشامد گويي دريافت مي كنند و پس از بر قراري ارتباط با ايشان و در صورت جلب اعتماد ، به برخي از مهماني هاي شبانه روز به پارك ها براي آشنايي دعوت مي شوند .

اين وبلاگ ها عمدتاً فعاليت خود را در چندين محور انتشار عكس هاي شيطان گرايان جهان ، انتشار نامه شبيه به نامه هاي مسيحيان شيطان پرست خطاب به خداوند متعال كه بار سياسي نيز دارد ، دنبال مي نمايند .

ز ) شيطان پرستي به مثابه يك تهديد :

در اينجا برآنيم تا به تبيين تهديد آميز بودن فعاليت گروه هاي شيطان پرست در داخل كشور بپردازيم .

همكاري هاي جاسوسي :

با توجه به اين كه در 4 كشور آنگلو ساكسون ، مكان هاي مقدس شيطان پرستان با نام كليساي شيطان واقع شده است و در همين كشورها نيز بنا بر دلايل سياسي از گروه هاي ناهنجار اجتماعي و سياسي مهاجر و مسافر بهره برداري جاسوسي مي شود ، لازم است به صورت ويژه به همكاري هاي جاسوسي عناصر مربوط توجه كرد .

جرايم باندي :

در جهان كنوني جرايم در 2 دسته بندي كلي ، يعني جرايم فردي و غير سازماني و جرايم باندي يا سازماندهي شده ، ارزيابي و تحليل مي شوند . مصاديق جرايم باندي يا سازماني ، بمب گذاري ، اقدام براي ترور ، قاچاق مواد مخدر بويژه مواد مخدر شيميايي ، راه اندازي ، مراكز فساد و ... است كه طبق تحقيقات به عمل آمده ، شيطان پرستان با تمامي جرايم ياد شده ارتباط دارند و عمدتاً از طريق مشارك در آنها مبالغي را دريافت مي كنند .

روابط سازماني :

روابط سازماني در ادامه جرايم سازماني و بلكه به عنوان عامل زيربنايي آن تعريف مي شود . از سوي ديگر ايجاد برخي ناامني هاي عمومي و اجتماعي بر اثر عنصر روابط سازماني جهت مي يابد . تأكيد بر اين نكته ضروري است كه اعضاي اين گروه ها عميقاً سازمانگرا و سازمان محور هستند .

ارتباط خارجي :

شيطان پرستان در 4 كشور آنگلو ساكسون ، يونان و رژيم صهيونيستي تشكيلات سازماني ، اماكن مقدس و ... دارند كه ارتباطات مختلف از مجراهاي گوناگون را براي ايشان فراهم مي آورد . حجم اين روابط به خودي خود مي تواند منشأ تهديدات امنيتي متعددي براي كشورهاي اسلامي بويژه نظام اسلامي باشد .

همچنين نبايد از نظر دور داشت كه بقا و استمرار فعاليت اين گونه گروه ها به لحاظ ماهيت و اهداف ، عميقاً نياز به روابط با خارج كشور دارد . در اين باره بايد عنايت ويژه اي نيز به ارتباط اين افراد با خانواده هايشان در ديگر كشورها بخصوص كشورهاي امريكايي و اروپايي داشت .

سرقت :

اغلب جوانان كه به شيطان پرستان مي پيوندند ، حتي چنانچه از خانواده هاي ثروتمند نيز باشند از اعضاي مطرود خانواده به شمار مي آيند ، بنابراين حضور ايشان در جمع گروه هاي اجتماعي ، مي تواند زمينه جرايمي همچون سرقت را براي تأمين منابع مالي فراهم آورد كه اين سرقت ها در ابعاد مسلحانه ، طبيعتاً تهديدي براي امنيت اجتماعي است .

در اين خصوص همچنان تأكيد مي شود كه هر گونه دامن زدن به فساد ، از باورهاي شيطان گرايان است و سرقت نيز عاملي است براي نزديكي به شيطان .

تجاوز جنسي :

در جمع شيطان پرستان اصولاً تجاوز جنسي يك ارزش و شرط براي ورود و استمرار حضور در گروه به حساب مي آيد . اين تجاوز كه عمدتاً با قتل ، تجاوز به همجنسان و كودكان نيز همراه است ، عنصر اصلي ايراد خسارت و انتقام گيري از افراد متجاوز جنسي است .

تصور شيوع يافتن اين ضد فرهنگ مخرب نيز مي تواند مرزهاي امنيت اخلاقي را در جامعه درنوردد . تجاوز جنسي از ضد ارزش هاي تبليغي اين نوع گروه هاست كه دائماً با ساخت نماآهنگ ، تنظيم آلبوم هاي موسيقي ، ترويج فكري و از طريق فيلمهاي مبتذل دنبال مي شود . در حقيقت شيطان گرايان مدعي اند تجاوز ، تنوع در كسب لذت جنسي است .

قتل :

قتل ، يك عمل شيطاني بزرگ به شمار مي آيد و هر شيطان پرستي كه تعداد و كيفيت قتل هايش بيشتر باشد به درگاه شيطان نزديك تر خواهد شد . نا گفته پيداست كه اين مؤلفه نيز تأثيرات سوء امنيتي را در پي دارد .

افزايش تعداد قتل در جوامع مختلف يكي از معيارهاي بين المللي و تعيين كننده در خصوص وضعيت امنيتي هر كشور به شمار مي آيد . حال اگر اين جرم كلان با يك انديشه تقدس زا سازماندهي شود و حاشيه هايي چون تجاوز جنسي را نيز با خود همراه كند ، نا گفته پيداست كه مي تواند تأثيرات گسترده اي را در خدشه دار كردن مقوله مهم امنيت به همراه داشته باشد .

ح ) وضعيت فعلي شيطان پرستي در ايران :

وضعيت فعلي اين گروه ها در ايران را در محورهاي زير مي توان تبيين كرد :

تحرك در اينترنت :

وبلاگ نويسي ، گفتگو در محيط ياهو 360 درجه ، سايت كلوپ دات كام ، دريافت خبر نامه ها و ... از جمله تحركات اينترنتي شيطان پرستان ايراني است كه تا كنون نيز ادامه دارد .

ترويج نمادها :

مغازه ها و اصناف فروشنده زيور آلات نقره اي ، فروشگاه هاي پوشاك جوانان و بانوان بويژه در شهر تهران ، وظيفه عمده ترويج شيطان پرستي در داخل كشور را به عهده دارند . در پاره اي موارد فروشندگان و مديران حتي اطلاع اندكي از محتواي عمل خود ندارند .

همچنين گفتني است برخي از چهره هاي مطرح موسيقي پاپ و متاليكا در تهران و شهرستان ها پي در پي و از طريق مختلف ، اين نمادها را حمل و معرفي كرده و به صورت مستقيم و غير مستقيم آنها را ترويج مي كنند .

سايت ها و وبلاگ هاي فارسي زبان نيز نقش مهمي را در گسترش و معرفي اين نمادها ايفا مي كنند

ترويج متاليكا :

گروه هاي موسيقي متاليكا به عنوان شاخصي از فعاليت رو به گسترش گروه هاي شيطان پرست ، قابل اشاره اند .

پارتي هاي شبانه :

پارتي هاي شبانه ، جشن هاي فارغ التحصيلي و مهماني هاي خاص دوستانه همواره به عنوان كانون فعاليت شيطان پرستان مطرح هستند . در اين گونه مراسم ، هر بار گروهي از جوانان با انواع و اقسام روش ها با انديشه ها و ظواهر شيطان گرايي آشنا يا جذب آنها مي شوند .

همكاري با سلطنت طلب ها :

اوايل سال گذشته ميلادي ، خبري در وبلاگ هاي وابسته به شيطان پرستان ايران منتشر شد كه اهريمن ، سر كرده آنان پيوستن گروهش را به انجمن پادشاهي ايران اعلام مي كرد .

گفتني است ، انجمن پادشاهي ايران يك گروه چند نفره از سلطنت طلبان و سيلي خوردگان انقلاب اسلامي است كه عمده نقش آنها را فرود فولادوند مجري هتاك و ضد دين شبكه هاي فارسي زبان ماهواره هاي ضد انقلاب به عهده دارد .

وي بارها و بارها در شبكه هاي ماهواره اي ، اركان دين مبين اسلام را زير سوال برده و لب به فحاشي عليه مقدسات گشوده است .

جمع بندي :

از مجموع مطالعات و تحقيقات صورت گرفته چنين بر مي آيد كه شيطان پرستي ، آسيب هاي متعددي را در پي خواهد داشت ، از جمله :

•رواج فرهنگ ضديت با ارزش هاي انساني و بشري

•رواج فرهنگ ضديت با دين و اركان آن

•جعل تاريخ قيام و حركت پيامبران و نقش شيطان در انحرافات جامعه بشري

•ترويج فحشا و بي بند و باري و انواع اعتياد به مواد مخدر شيميايي و الكل

•ترويج فرهنگ لا ابالي گري و گريز از فعاليت هاي سازنده فردي و اجتماعي

•شيوع فرهنگ كلامي مبتذل و بدون عنصر اخلاق

•انتشار آموزه هاي اساطيري ناقص و بدون استناد تاريخي و علمي از ديگر فرهنگ ها

•حساسيت زدايي از فحاشي و هتك حرمت نسبت به نظام اسلامي

•سياه نمايي و ترويج نيهيليسم ( پوچگرايي ) به صورت گسترده

اين آسيب ها مي توانند تهديدات گوناگوني را متوجه جامعه كنند مانند :

•افزايش جرايم سازمان يافته و باندي

•انجام امور خرابكارانه و جاسوسي از سوي شيطان پرستان ايران براي سازمان هاي جاسوسي ايالات متحده امريكا و رژيم صهيونيستي

•رواج يافتن بيماري هاي حاد روحي و رواني در سطوح و اقشار مختلف

با توجه به آسيب ها و تهديدات مطرح شده ، ضروري است در ابعاد مختلف به اين موضوع توجه شود . در اين مسير ابتدا لازم است فعاليت گروه هاي موسيقي متاليكا و وابستگان به شيطان پرستي كنترل و ممنوع شود .

دوم ، سايت هاي اينترنتي شيطان پرستان ايراني و غير ايراني فيلتر و دسترسي به آنها ناممكن يا دشوار شود . سوم ، به اصناف و توليد كنندگان اطلاع رساني شود تا از نمادهاي شيطان پرستان در توليد لباس و اشياي تزييني استفاده نكنند . چهارم ، آموزش خانواده ها و جوانان در مدارس و دانشگاه ها در اين زمينه صورت گيرد تا جوانان و خانواده ها با ماهيت اين گروه ها آشنا شوند و از آنها بپرهيزند .

سر انجام بايد مسوولان امنيتي و انتظامي با ياري مسوولان قضايي بر فعاليت هاي تشكيلاتي اين جريان ها احاطه پيدا كنند و راه گسترش آنها را مسدود سازند ؛ البته در اين مسير بايد از اقدامات شتابزده و غير كارشناسانه پرهيز شود تا اثرات منفي به بار نياورد و بر جذابيت فعاليت هاي اين چنيني افزوده نشود .


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31