کمک‌های ایران را در مبارزه با تروریسم فراموش نمی‌کنیم

Vazir Defa Iraq

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با «الغانمی» وزیر کشور جمهوری عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش هابیلیان، امیر سرتیپ آشتیانی در آغاز این دیدار با درود به روان پاک همه شهدای سال‌های اخیر به ویژه دو قهرمان صدیق مبارز، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و برادر ابومهدی مهندس که در مبارزه با تروریست‌های داعشی و برای امنیت مردم عراق و منطقه جانشان را فدا کردند طی سخنانی اظهار داشت: در زمان حمله داعش به عراق جمهوری اسلامی ایران نه تنها امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار داد بلکه رزمندگان ایرانی دوشادوش رزمندگان عراقی در صحنه نبرد نیز مجاهدانه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق در منطقه حساسی از غرب آسیا واقع شدند خاطرنشان ساخت: تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای غرب و نظام سلطه برای توجیه حضور خود در منطقه و عاملی برای اختلاف بین کشورهای اسلامی و تضعیف و فرسایش ظرفیت امت اسلامی است.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اقدامات مشترک کشورهای عراق و ایران و سوریه در نبرد با تروریسم گفت: معتقدیم این کشورهای منطقه و غرب آسیا هستند که باید امنیت منطقه را مدیریت کنند و تا زمانی که نیروهای فرامنطقه ای در این خطه حضور داشته باشند امکان دستیابی به ثبات و صلح غیر ممکن است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام شایسته پارلمان عراق در خصوص تصویب قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام ضربه بزرگی به سیاست عادی‌سازی روابط با این رژیم نامشروع وارد ساخت.

وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم دارد گفت: طراحی، تولید و ساخت و فناوری تسلیحات و تجهیزات کلیه نیروهای مسلح ( نظامی و انتظامی) در وزارت دفاع صورت می‌گیرد و حوزه‌های ماموریتی وزارت کشور عراق بسیار مرتبط با حوزه محصولات تولیدی نظامی و انتظامی وزارت دفاع است که این موضوع می تواند در کمک به تأمین هر چه بیشتر امنیت در کشور عراق موثر باشد.

«الغانمی» وزیر کشور جمهوری عراق نیز در این دیدار با تاکید بر پیشینه همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق گفت: ایران همواره در برهه‌های مختلف در کنار عراق ایستاده است و ما هیچگاه کمک‌های این کشور و زحمت مجاهدان ایرانی را در مبارزه با تروریسم فراموش نمی‌کنیم.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان