پریشان‌حالی یک تروریست!

169314081

هیچ تردیدی باقی نمانده فردی که دستور ترور فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را صادر کرد، کسی نبود جز شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا. نه ‌تنها روایت‌های متعددی بر این موضوع صحه گذاشته‌، بلکه در جریان کارزار انتخاباتی 2020 که سرانجام به شکست ترامپ انجامید، او بارها تلاش کرد با بیان نقش خود در این اقدام تروریستی در میان طرفداران حزب جمهوری‌خواه، برای خود رای جمع کند که سرانجام موفق هم نشد. 
از همان زمان جمهوری اسلامی ایران بر گرفتن انتقام از عاملان این اقدام تروریستی تاکید داشته است، این تاکید نه پنهان که آشکارا انجام شده تا مقامات آمریکایی دخیل در این جنایت بدانند روزی باید تاوان جنایتی را که مرتکب شده‌اند بدهند. سازوکارهای امنیتی گسترده‌ای هم که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات فعلی آمریکا برای حفاظت از مقامات پیشین جمهوری‌خواه سر و شکل داده، کاملا نشان از آن دارد که واشنگتن هشدارهای ایران را در این باره کاملا جدی گرفته است. 
اما نشانه‌هایی وجود دارد که جدی گرفتن هشدارهای تهران در واشنگتن فراتر از ساز‌و‌کارهای پیچیده و پرهزینه امنیتی برای سران سابق کاخ سفید بوده است. یکی از این شواهد را «پیتر بیکر» خبرنگار نیویورک‌تایمز و همسرش «سوزان گلیزر» خبرنگار «نیویورکر» در کتابی که قرار است بزودی راهی بازار شود، بیان داشته‌‌اند. 
به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، این دو در کتاب خود نوشته‌اند دونالد ترامپ، نگران آن است در پاسخ به ترور ژنرال سلیمانی، توسط ایران به قتل برسد. این روزنامه در گزارش خود نوشت: «دونالد ترامپ دسامبر ۲۰۲۰ به دوستانش گفته بود نگران است در انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی که در حمله پهپادی ایالات متحده یک سال قبل از آن کشته شد، ایران برای ترور او تلاش کند». 
بر اساس گزارش مزبور، «ترامپ در یک میهمانی میگساری به چند تن از دوستانش در فلوریدا گفته بود می‌ترسد ایران قصد ترور او را داشته باشد، بنابراین او مجبور شده به واشنگتن بازگردد، جایی که برایش امن‌تر است».
روایت گاردین همین‌جا متوقف می‌شود اما فراروایت این پریشان‌حالی ترامپ هرگز متوقف نخواهد شد. ترامپ قاتل سردار دل‌هاست؛ سرداری که پس از شهادتش مردم ایران آن صحنه‌های شگفت‌انگیز را در وداع او خلق کردند. قاتل سردار دل‌ها، در هیچ جایی نمی‌تواند احساس امنیت کند، نه در واشنگتن و نه در هیچ نقطه دیگری از کره زمین.

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31