نمایشگاه ضالین در اهواز گشایش یافت

39532601

نمایشگاهی با عنوان ضالین به منظور افشای بخشی از جنایات گروهک تروریستی حرکت النضال در اهواز گشایش یافت.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه بخشی از جنایات گروهک حرکت النضال که در سال‌های اخیر در اهواز و برخی مناطق خوزستان انجام داده‌اند در معرض دید اقشار مختلف قرار گرفته است.

 

همچنین تعدادی از سلاح‌ها و مهمات کشف شده از این گروهک شامل بمب دست ساز، انواع سلاح و تجهیزات در معرض دید افراد قرار گرفته است.

 

آخرین اقدام تروریستی این گروهک، حادثه تروریستی ۳۱ شهریور و حمله مسلحانه آنها به رژه نیروهای مسلح در اهواز بود.

 

در این حادثه تروریستی که در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ به وقوع پیوست تروریست‌های یاد شده در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس مردمی که نظاره‌گر رژه بودند را مورد حمله مسلحانه قرار دادند که ۲۵ نفر شهید و ۶۸ نفر زخمی شدند.

 

نگاهی به گروهک تروریستی حرکت النضال از ابتدا تاکنون

 

تشکیلات تروریستی گروهک «حرکة النضال العربی التحریر الاحواز» در سال ۱۳۷۶ شمسی با پوشش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران فعالیت پنهان خود را آغاز کرد.

 

حبیب جبر نبگان سرکرده این گروهک تروریستی با همکاری سایر اعضای متواری به اروپا اعضای این گروهک را تشکیل می‌دادند.

 

هرچند اقدامات این گروهک از همان ابتدا بر پایه مقابله با جمهوری اسلامی ایران با هدف تحریک قومیت عرب و در نهایت تجزیه طلبی خوزستان برنامه ریزی شده بود اما کمتر از هشت سال به تشکیل شاخه نظامی و انجام اقدامات تروریستی انجامید.

 

بمب گذاری سال ۱۳۸۴ در اهواز حاصل تصمیم اعضای شورای مرکزی این گروهک در جلسات سری آنها بود.

 

بمب گذاری فرمانداری اهواز، سازمان مسکن وشهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ساختمان مرکزی طرح توسعه نیشکر، سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز، انفجار چاه‌های نفت و چندین خط لوله انتقال نفت، کشتار مردم بی دفاع و چندین عملیات تروریستی دیگر از جمله اقدامات گروهک تروریستی «حرکة النضال» بود.

 

شورای مرکزی این حزب با تولید و پخش سی دی و بیانیه‌های رسمی در استان خوزستان مسئولیت همه ترورها و اقدامات مسلحانه خود را پذیرفت و حتی برای تکرار اقدامات تروریستی تهدید کرد.

 

سرکردگان این گروهک در کشورهای اروپایی و تحت حمایت آنان با اسامی مستعار به اقدامات تروریستی خود نظیر انفجار در بانک سامان اهواز، بمب گذاری در چندین نقطه از پارک ساحلی اهواز، حمله به نیروهای نظامی و انتظامی، حمله به اماکن و تأسیسات عمومی همچون عابربانک‌ها و مراکز خدمات شهری و دهها جنایت دیگر ادامه می‌دهند.

 

اقدامات تروریستی «حرکة النضال» در مجموع منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۴۵۰ تن از هموطنان بی گناه در خوزستان شد. حمله تروریستی به رژه نیروهای نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریورسال ۱۳۹۷ در اهواز و کشتار بی رحمانه شهروندان مظلوم نیز از جمله اقدامات تروریستی «حرکة النضال» بود که مسئولیت مستقیم آن را سخنگو و سرکردگان این گروهک رسماً بر عهده گرفتند.

 

آزادی سرکرده تروریست‌ها بعد از بازداشت در لهستان

 

۲۴ و ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۷ ورشو، پایتخت لهستان میزبان نشستی به نام صلح و امنیت در خاورمیانه بود که با هماهنگی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برگزار شد.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه وقت آمریکا که با لابی‌های گسترده سعی در برگزاری این نشست داشت، می‌خواست اجلاس ورشو را به محلی برای اجماع جهانی علیه ایران تبدیل کند که البته موفق نشد.

 

با این حال با حمایت مالی آمریکایی‌ها گروهک‌های مختلف ضد انقلاب با ترغیب و فراخوان آمریکایی‌ها خود را به ورشو رساندند تا حداقل بخشی از شوی تبلیغاتی آمریکا علیه ایران را تشکیل دهند.

 

یکی از مسافران ورشو، حبیب فرج الله چعب از اعضای سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» بود. پلیس ایران با پیگیری از طریق اینترپل در سال ۱۳۸۶ شمسی و با استناد به فعالیت‌های تروریستی «حرکة النضال» و نقش حبیب فرج الله چعب در این عملیات‌ها «وانتد قرمز» را برای این تروریست درخواست کرد که توسط پلیس اینترپل این حکم صادر و منجر به دستگیری وی در فرودگاه ورشو شد.

 

بعد از دستگیری این تروریست در لهستان، جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین بین المللی که حق محاکمه قضائی فرج الله چعب را به ایران می‌داد، خواهان استرداد وی به ایران شد اما همزمان عربستان سعودی، آمریکا و سوئد نیز فشارهای خود را به دولت لهستان برای جلوگیری از استرداد این مجرم به جمهوری اسلامی آغاز کردند. حتی آمریکایی‌ها با مشارکت سعودی‌ها، دولت سوئد را به عنوان کشور میزبان حبیب فرج الله چعب انتخاب کردند تا هیأتی را برای پیگیری وضعیت این تروریست به لهستان اعزام کنند.

 

سرانجام باوجود ارسال مستندات غیر قابل خدشه درباره نقش حبیب فرج الله چعب در اقدامات تروریستی متعدد، دادگاه لهستان با فشار کشورهای آمریکا، سعودی و اسرائیل این تروریست را آزاد کرد.

 

فرج الله چعب سرانجام با رصد اطلاعاتی سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در خارج از کشور دستگیر و به داخل کشور بازگردانده شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان