نشست علمی بررسی موازین بین‌المللی حقوق بشر و تاثیر آن بر صلح و امنیت منطقه برگزار شد

IMG 1569

نشست علمی  با عنوان «بررسی موازین بین‌المللی حقوق بشر و تاثیر آن بر صلح و امنیت منطقه» با حضور اساتید دانشگاه و پژوهشگران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان نشست علمی با عنوان «بررسی موازین بین‌المللی حقوق بشر و تاثیر آن بر صلح و امنیت منطقه» در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به همت بنیاد هابیلیان و سازمان بسیج حقوقدانان خراسان رضوی برگزار شد. در این نشست علمی دکتر شریفی طرازکوهی؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر، دکتر توکل حبیب‌زاده؛ استاد دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) و سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد؛ دبیرکل بنیاد هابیلیان، به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

دکتر شریفی‌طرازکوهی تروریسم را پدیده‌ای دانست که امروز بیشتر ماهیت سیاسی دارد و گفت: گرچه تروریسم در گذر زمان تبدیل به پدیده‌ای سیاسی کرده است اما باید برای مقابله با آن از راهکارهای حقوقی استفاده شود.

این پژوهشگر حقوقی در ادامه بیان داشت: امروزه بسیاری از کشورها علی‌الخصوص کشورهای جهان سوم تعریف ارائه شده از تروریسم را نمی‌پذیرند.

توکل حبیب‌زاده استاد دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) بیان داشت: از یک سو آمریکا مدعی حقوق بشر است و با همین حربه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کند، اما باید اذعان کرد که بنا بر آمار ارائه شده از سوی موسسات تحقیقی آمریکا دولت این کشور در زمینه تحقق حقوق بشر در خود این کشور نه تنها کارنامه قابل دفاعی ندارد بلکه عملکرد آن بسیار فاجعه بار نیز است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان نیز به عنوان آخرین سخنران این نشست گفت: توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی از همان اولین روز پیروزی انقلاب اغاز شد و محور این توطئه‌ها تروریسم بود.

وی در ادامه افزود: هیچ کشوری را در دنیا نمی‌توانید پیدا کنید که در عرض چند ماه عالی‌ترین مقاماتش ترور شوند. در تابستان سال 60 در کمتر از چند ماه رئیس دیوان عالی کشور، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و تعداد زیادی از وکلای مجلس ترور شدند و در عین حال همین تروریست‌ها امروز در کشورهای غربی دفتر رسمی دارند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان