ملتی که بیش از 17000 شهید ترور دارد می‌تواند حامی تروریسم باشد؟!

155479460589971300

رئیس جمهور گفت: ملتی که در یک شب ده‌ها تن از نمایندگان مجلس، وزرای دولت و رئیس دستگاه قضایی‌اش شهید می‌شوند و یا رئیس جمهور و نخست وزیر و جمع زیادی از مقامات کشور در یک روز و در یک حرکت تروریستی به شهادت می رسند و بیش از 17 هزار انسان بی‌گناه به دست تروریست‌ها شهید می‌شوند، آیا می‌تواند حامی تروریسم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای و رونمایی از 114 دستاورد جدید دانشمندان ایرانی در صنعت هسته‌ای با تاکید بر اینکه بزرگترین آرمان، هدف و عمل سپاه پاسداران؛ مبارزه با تروریست ها بوده و هست، اظهارداشت: این سپاه بود که ملتهای منطقه را از جنایت تروریستها نجات داد.

رئیس جمهور در این مراسم که همزمان با ولادت امام حسین(ع) سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان برگزار شد، گفت: حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) فرهنگ ایستادگی، ایثار، شهادت و شهامت را به ما یاد داد و امروز روز میلاد بزرگمرد و آزادمردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و قدرت‌هایی که می‌خواهند ملت های جهان را به زیر سلطه خود در آورند ، به ما یاد داد. امام حسین(ع) به ما آموخت که چگونه در صحنه زندگی آمر به خوبی‌ها و نیکی‌ها و ناهی پستی‌ها و زشتی‌ها باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه خشنودی ما از آن جهت است که می‌دانیم با صبر و مقاومت و ایستادگی در مقابل سلطه و زور و بی‌عدالتی خداوند به وعده‌اش حتماً عمل خواهد کرد، گفت: فرهنگ ابی عبدالله الحسین(ع) و سالار شهیدان عامل اصلی پیروزی‌های بزرگ ملت‌های مسلمان و بویژه ملت بزرگ ایران بوده است؛ ملتی که در مقابل توطئه‌های مختلف مقاومت و متجاوز به ایران اسلامی را دفع کردند و امروز نیز درس بزرگی برای مقاومت و ایستادگی ما در برابر آنهایی هستند که با فشار به زندگی مردم تلاش می‌کنند ما را از مسیر تعالی بازدارند.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز، روز پاسدار است؛ روز فداکاران و جان برکفانی است که از روز اول انقلاب در کنار مردم و با مردم بودند و برای منافع مردم، کشور و انقلاب از راحتی خود گذشتند.

دکتر روحانی تأکید کرد: پاسداران عزیز در کنار دیگر مدافعان انقلاب در راه دفاع از کشور و مردم شب‌هایی را به صبح رساندند که هر شب‌ آن از شب قدر بالاتر و باارزش‌تر بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شب قدر فقط شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان نیست، گفت: ما می‌توانیم شب قدری بیافرینیم که از این شب‌های قدر هم بالاتر است؛ هر شبی که تصمیم، اراده و نقشه ما برای رفاه این ملت و توسعه ایران و افزایش قدرت ملت باشد، آن شب از شب‌های قدر باارزش‌تر است.

دکتر روحانی تأکید کرد: سپاه پاسداران و نیروهای فداکار در کشور تا صبح برای راحتی و استراحت مردم نخوابیدند و شب‌های زندگی خود را شب قدر ساختند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که سپاه برای چه بوجود آمد؟، گفت: انقلاب شکوهمندی در ایران به پیروزی رسید و به دنبال آن دشمنان فراوانی در منطقه و جهان می‌خواستند دوران و زمان انقلاب حداکثر چندهفته و چند ماه بیشتر نباشد و برای تحقق هدف خود انواع توطئه‌ها را طراحی کردند که یکی از این توطئه‌ها ترور علیه ملت ایران بود.

دکتر روحانی افزود: دشمنان انقلاب گروهک‌هایی را در دامان خود تربیت کردند، با پول خود آنها را مورد حمایت قرار داده و مواد منفجره و تسهیلات در اختیارشان گذاشتند تا مسئولان کشور ما را به خاک و خون بکشند تا دوباره ایران به دورانی که زیر سلطه آمریکا بود، بازگردد ما در آن مقطع به یک نیروی مؤمن و فداکار نیاز داشتیم که در برابر آمریکا بایستد و امنیت و آرامش را برای ایران به ارمغان آورد و رأس این نیروها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس جمهور افزود: آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و دیگر شهرها گروه‌های منافقین و چپ توطئه می‌کردند، چه کسی آنها را دستگیر و به دست عدالت می‌سپرد، چه کسانی فداکاری می‌کردند. تروریست‌ها و توطئه‌گران و دشمنان انقلاب را دستگیر می‌کردند و منافقین را ناکام می‌گذاشتند در رأس اینها پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

دکتر روحانی همچنین به دوران جنگ تحمیلی 8 ساله اشاره کرد و گفت: روزی که دشمنان ملت ایران، جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام می‌کردند که یک هفته بعد در تهران مصاحبه خواهند کرد، چه کسانی در مقابل دشمن تا دندان مسلح فداکاری کردند، ملت ایران، ارتش، بسیج، عشایر، نیروی انتظامی و در رأس این فداکاری‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشت.

رئیس جمهور یادآور شد: پس شما می‌خواهید با همه این فداکاری‌ها، سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد.

دکتر روحانی افزود: دشمنان ملت ایران در طول 40 سال گذشته توطئه‌های مختلفی طراحی کردند که همه منجر به شکست شد. همه ملت ایران تمام اقوام، پیروان ادیان مختلف، شیعه و سنی، همه دوشادوش هم ایستادند و در مقابل دشمن مقاومت کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره در این مقاومت پرچمدار بزرگ بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز استکبار جهانی و آمریکا می‌خواهد کینه و عداوت و شکست‌های خود را از طریق تروریست‌ خواندن یا تروریست نامیدن گروهی که همواره بزرگترین هدف و آرمان، عمل و ایثارش مبارزه با تروریست بوده نشان دهد. این در حالی است که هیچ ملتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که بیشتر از ملت ایران قربانی تروریسم بوده؛ تروریست هایی که به دست ابرقدرت‌ها و در رأس آنها آمریکا ساخته شدند و مطیع فرمان آنها بودند.

دکتر روحانی تأکید کرد ملتی که در یک شب ده‌ها تن از نمایندگان مجلس، وزرای دولت و رئیس دستگاه قضایی‌اش شهید می‌شوند و یا رئیس جمهور و نخست وزیر و جمع زیادی از مقامات کشور در یک روز و در یک حرکت تروریستی به شهادت می رسند و بیش از 17 هزار انسان بی‌گناه به دست تروریست‌ها شهید می‌شوند، آیا می‌تواند حامی تروریسم باشد. کدام ملتی بیشتر از ایران در برابر تروریست‌ها و در مبارزه با تروریسم ،فداکاری کرده است.

رئیس جمهور ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فداکاری و ایثار، تروریست‌ها را در ایران ریشه‌کن کردند و تعدادی از باقیمانده‌های آنها فرار کرده و به دامان صدام پناه بردند که امروز در دامان آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. آیا نباید استکبار از این نهاد انقلابی عصبانی باشد؟ چه کسی بود که ملت‌های منطقه را در برابر تروریست حمایت کرد، جز سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران بود.

دکتر روحانی افزود: اگر عراق و سوریه از ما درخواست کمک کردند که در مقابله با تروریست ها و داعش به کمک آنها بشتابیم، ما ساعتی درنگ نکردیم و از شبی که اربیل و سلیمانیه در عراق در حال سقوط بود و گروه تروریستی داعش مردم را به خاک و خون می‌کشید، ملت ایران و سپاه لحظه ای برای کمک به عراق و مردم عراق درنگ نکردند. چه کسانی در عراق و سوریه با داعش جنگیدند و سلطه این گروه تروریستی را در منطقه پایان دادند؟ این ملت ایران و در رأس آن سپاه پاسداران بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سپاهی که از روز تأسیس و فعالیتش ، یکی از بزرگترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده و در این راه شهدای فراوانی داده  که آخرین آنها نیز در جاده خاش و زاهدان توسط اذناب آمریکا به شهادت رسیدند. امروز از سوی دشمنان ملت ایران به عنوان تروریست خوانده می‌شود.

دکتر روحانی با طرح این سوال که چه کسانی امروز تروریست‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند و چه کسانی هستند که از داعش حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا هنوز هم حاضر نیست با داعش بجنگد، به سران داعش پناه می‌دهد و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

رئیس جمهور افزود: شما که از گروه‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌کنید، امروز مدعی مبارزه با تروریست هستید؟ شما خودتان در رأس تروریسم در عالم هستید و در حمایت از تروریست ها همه کار کردید.

دکتر روحانی ادامه داد: کدام نیرویی بود که هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد جز شما که همواره در منطقه مداخله داشته‌اید و علیه مردم منطقه تلاش می‌کنید؟

رئیس جمهور تأکید کرد: شما بعد از حمله به هواپیمای مسافربری و کشتن مسافران بی‌دفاع هواپیما به دروغ گفتید که هواپیما را با هواپیمای نظامی اف 14 اشتباه گرفتید و همه می‌دانند که این حرف چقدر بچه‌گانه و دروغ است. شما با این کار تروریستی خواستید بگویید که خط قرمز نمی‌شناسید، زنان و بچه‌ها را می‌کشید و پیام شما حمایت از تروریسم در منطقه بود.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان