محاکمه عاملان ترور سردارشهید سلیمانی در موت کورت بررسی می شود

159101رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از برگزاری (موت کورت) دادگاه شبیه‌ سازی محاکمه عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۹ اسفند امسال با حضور قضات، ‌وکلا و استادان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، دکتر مجتبی زاهدیان در خصوص اهداف برگزاری این دادگاه گفت: ما معتقدیم در قضیه ترور، ‌یک جنایت جنگی اتفاق افتاد به دلیل اینکه شهید سلیمانی مهمان کشور عراق بود و هیچ گونه تهدیدی برای آمریکا نبود و آمریکا دست به جنایتی زد که بارها توسط ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا به این جرم سنگین اقرار شده است.

 

وی افزود: از طرفی جمهوری اسلامی ایران در صدد انتقام این جنایت است و ضربات موشکی عین الاسد شاید بخشی از این انتقام باشد اما بخشی از این انتقام را نیز دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عهده دارند که این ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد وجود دارد.

 

رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به برپایی میزگرد بررسی ابعاد حمله تروریستی و شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که در ۱۶ دی ماه همزمان با سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار  با حضور استادان برجسته دانشگاه‌های استان در این دانشکده برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این میزگرد با استقبال خوب دانشجویان مواجه شدیم از این رو مصمم شدیم دادگاه را نیز برگزار کنیم.

 

زاهدیان در خصوص نحوه برگزاری این دادگاه افزود: تاکنون سه جلسه مقدماتی با حضور قضات دادستانی مشهد برگزار و جزئیات این دادگاه بررسی شده و تصمیم بر این است که در ۱۹ اسفند این دادگاه مجازی را برگزار کنیم.

 

وی اضافه کرد: ساختار و ماهیت این دادگاه به صورت نمادین، ‌ملی و داخلی برگزار می‌شود و با فرض دستگیری متهمان خواهد بود و ما فقط ابعاد ملی پرونده را بررسی و پیگیری می‌کنیم و ابعاد بین‌المللی در حوزه رسیدگی ما نیست.

 

رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از مشارکت دادستانی عمومی و انقلاب مشهد، ‌کانون وکلا،‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و اساتید گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در برپایی این دادگاه خبر داد و گفت: کار تهیه کیفرخواست و دفاع از کیفرخواست و صدور حکم به عهده دادستانی است و دفاع از متهمان که ترامپ و عوامل اجرایی آن هستند توسط دانشجویان با آموزش‌هایی که اساتید به آنها خواهند داد انجام می‌شود.

 

زاهدیان افزود: تا پایان بهمن ماه دانشجویان در تیم‌های متهمان و شکات ثبت‌نام می‌کنند و تا کنون استقبال خوبی از سوی دانشجویان شده است و سعی خواهیم کرد از دانشگاه‌های دیگر استان نیز در این کار بزرگ ثبت‌نام کنیم.

 

وی ادامه داد: از اوایل اسفند ماه امسال تا پانزدهم همین ماه استادان، ‌دانشجویان را آموزش خواهند داد و در ۱۹ اسفند هم دادگاه را برگزار می‌کنیم.

 

رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این دادگاه در راستای انتقام سخت و رسالتی که دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عهده دارند برگزار می‌شود و احکام اسلامی که در دین مبین اسلام وجود دارد در این دادگاه جاری و ساری می شود.

 

 


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29