مجاهدين خلق، مهمان هميشگي ليست سياه آمريكا

با علني شدن ليست تروريستي سال 2005 آمريكا و آوردن نام گروه تروريستي مجاهدين خلق در اين فهرست، هم‌زمان با انتخابات پارلماني عراق، اعضاي باقي‌مانده اين گروه در قرارگاه اشرف، در آستانه اخراج از عراق قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، فهرست جديد گروه‌هاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا، كه هر دو سال يك بار اعلام مي‌شود، بار ديگر، گروه تروريستي «سازمان مجاهدين خلق ايران» را در خود جاي داد.

بنا بر سند وزارت خارجه ايالات متحده، با قرار گرفتن نام مجاهدين خلق در ليست تروريستي، ديگر نام‎هاي پوششي مجاهدين خلق از جمله «ارتش آزادي‎بخش ملي ايران»، «PMOI»، «شوراي ملي مقاومت ايران» و «انجمن دانشجويان مسلمان ايراني» نيز شامل اين ليست مي‎شوند.

اين گزارش مي‌افزايد: از آغاز سال 2005، مجاهدين، اصلي‎ترين فعاليت پنهان و آشکار خود را بر خروج از ليست گروه‎هاي تروريستي آمريکا به‎ عنوان اصلي‎ترين راه‎بند ادامه حيات اين گروه اختصاص دادند، اما اکنون و در ماه‎هاي پاياني سال 2005 با شکستي سخت روبه‌رو شدند و هرچند دو ماه از ابلاغ اين ليست به آنها مي‎گذرد، تا کنون اعضاي محصور و مشمول سانسور خبري در اشرف را همچنان اميدوار به احتمال خروج از ليست گروه‎هاي تروريستي نگه داشته و مهم‎ترين خبر مربوط به آنان را سانسور کرده‎اند تا از ريزش آنان جلوگيري كنند.

اين گزارش همچنين مي‌افزايد: بر خلاف همه ادعاها و اکاذيب دستگاه تبليغاتي مجاهدين، مبني بر اين‎که در دوران کلينتون براي دل‎ربايي از ايران، نام اين گروه در ليست گروه‎هاي تروريستي قرار داده شده است، قرار گرفتن دوباره و چندباره نام مجاهدين در ليست گروه‎هاي تروريستي، در دوراني که غيرمنعطف‎ترين جناح آمريکا و ايران نسبت به هم بر سر كارند، تا آنجا که برخي از آنان از حمله به ايران سخن مي‎گويند و طي دو سال گذشته، تلاش کردند، موضوع فعاليت‎هاي هسته‎اي ايران را به يک بحران سياسي و نظامي تبديل کنند، مشخص مي‎سازد که اين امر نه تنها ماهيتي سياسي ندارد، بلکه مستقيماً مربوط به ماهيت و ذات مجاهدين و فعاليت‎هاي تروريستي‎ است که آنان در اين سال‎ها انجام داده‎اند.

 

Monafegh Dc

به اين ترتيب، درست در هنگامي که مجاهدين با توجه به بحران عراق، خط دفاع و پشتيباني از سياست‎هاي اشغالگرانه آمريکا را پيش گرفتند و با چشم و چراغ نشان دادن و زد و بند با اسرائيل‌، نظر پنتاگونيست‎ها را به حمايت از خود جلب کردند، دولت آمريکا خود را مواجه با پرونده‎اي مشحون از اعمال تروريستي اين گروه ديده و چاره‎اي جز تن دادن به واقعيت موجود درباره اين گروه نمي‎يابد.

خبرنگار «بازتاب» در پايان مي‌افزايد: قضاوت اخير آمريكا، سياست‌ نهايي‌اش در مورد تعيين تكليف مجاهدين در عراق را نيز روشن مي‌سازد.

بنا بر اعلام نظر آمريكا، مجاهدين، يك گروه تروريستي است كه دولت عراق مي‌تواند بنا بر قانون اساسي‌اش و نيز كنوانسيون‌هاي جهاني، با آن برخورد كند.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31