علمای اهل‌سنت همواره جریان‌های تکفیری را محکوم کرده‌اند

189999نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سکوت برخی علما در برابر وقوع عملیات‌های تروریستی در منطقه تاکید کرد: وظیفه همه علماست که با استناد به آیات قرآن کریم حرکت‌های تروریستی را محکوم کنند.

مولوی نذیراحمد سلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان شهید ترور با اشاره به اهمیت بالای برگزاری این کنگره در شهریورماه امسال گفت: برگزاری این‌گونه کنگره‌ها و همایش‌ها از یک طرف کارنامه تروریست‌ها را برملا می‌کند و باعث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مردم در این‌باره می‌شود و از طرف دیگر این کنگره‌ها می‌تواند مرهمی بر زخم خانواده شهدای تروری باشد که با صدمات و آسیب‌های ناشی از عملیات‌های تروریستی مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره‌ها باعث همدلی و همراهی با خانواده شهدای ترور می‌شود، افزود: علاوه‌براین مردم دنیا با رسانه‌ای‌شدن حرکت‌های تروریستی متوجه می‌شوند که این افراد چه جنایت‌هایی را انجام داده‌اند.

نذیراحمد سلامی در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت برخی گروه‌های تروریستی در استان سیستان‌وبلوچستان با رویکردهای قومی و مذهبی گفت: این افراد برای اینکه حرکات خود را به جهان نشان دهند به مذهب متوسل می‌شوند و مسایل مذهبی را سپر خود می‌کنند؛ درحالی‌که هیچ یک از آن‌ها اهل نماز و روزه نیستند. در واقع در جوامع اسلامی برای پذیرش حرکت‌ها، چه حرکت مشروع و چه حرکت غیرمشروع، رنگ مذهبی به آن‌ها داده می‌شود. به عبارت دیگر مذهب فقط سرپوشی برای جنایات آن‌هاست.

این نماینده اهل‌سنت در مجلس خبرگان رهبری درباره انجام برخی عملیات‌های تروریستی در شهرهای مرزی ایران اضافه کرد: گروهک‌هایی که در اطراف ما هستند و هر از گاهی خرده شرارت‌هایی را انجام می‌دهند و بحران‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند، تاکنون وابستگی به تشکیلات داعش و جریان‌های تکفیری نداشته‌اند؛ اما اگر این جریان‌ها در منطقه گسترش یابند، ممکن است این نیروها را جذب کنند. همچنین بسیاری از افراد این گروهک‌ها بی‌سواد و بیکار هستند. برهمین‌اساس جریان‌هایی مانند داعش می‌توانند با پول و ثروت این افراد را عضو جریان خود کنند.

مولوی نذیراحمد سلامی درباره سکوت برخی علمای اهل‌سنت در برابر ظهور و فعالیت برخی گروهک‌های تروریستی در منطقه گفت: علمای اهل‌سنت همواره جریان‌های تکفیری را محکوم کرده‌اند و در محافل مختلف از جمله نمازجمعه این اقدامات را محکوم می‌کنند و مخالفت خود را نشان می‌دهند. ممکن است برخی علما در این‌باره کوتاهی کنند اما این بدان معنا نیست که آن‌ها اقدامات جریان‌های تکفیری را تایید می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته ممکن است برخی علما در کشورهای اطراف برای دشمنی با شیعیان و یا جمهوری اسلامی از حرکات جریان‌های تکفیری حمایت کنند اما به‌طورکلی وظیفه همه علماست که با استناد به قرآن کریم حرکات تروریستی را محکوم کنند.

این نماینده اهل‌سنت در مجلس خبرگان رهبری درباره سوء‌استفاده جریان‌های تکفیری از ضعف‌ها و خلاءهای موجود در فرهنگ و مسائل اجتماعی برای جذب نیرو اضافه کرد: در این‌باره عوامل بسیاری وجود دارد. به طور نمونه برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای با برجسته‌سازی برخی وقایع تاریخی تلاش می‌کنند که اختلافات را پررنگ کنند.

وی در ادامه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برجسته‌‌نکردن وقایع تاریخی مرتبط با اختلافات شیعه و سنی گفت: یکی از عوامل مستقیم بروز تفرقه در امت اسلامی، خودِ مسلمانان هستند. البته نباید فراموش کنیم که در پشت پرده این وقایع، آمریکا و استکبار دست دارند.

مولوی نذیراحمد سلامی درباره برخی تلاش‌ها در ایجاد این تفکر که ایران حامی گروه‌های تروریستی است، درحالی‌که جمهوری اسلامی خود قربانی پدیده تروریسم است، تصریح کرد: اگر کشورهای غربی از جمله آمریکا به‌گونه‌ای القا نکنند که ایران حامی تروریسم است، با چه حربه دیگری می‌توانند علیه ایران مقابله کنند؟ آن‌ها دیگر هیچ بهانه‌ای ندارند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های خشکاندن جریان داعش در منطقه، برگزاری نشست‌ها و کنگره‌ها با حضور سران کشورهای منطقه و محکومیت جمعی این جریان و اقناع کشورهای حامی داعش برای ممانعت از حمایت تسلیحاتی و مالی است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان