عراق خواستار خروج منافقين از خاك اين كشور شد

سخنگوي دولت عراق گفت: به گروهك منافقين فرصت داده شد تا هر چه سريعتر خاك اين كشور را ترك كنند ، به ايران بازگردند و يا به كشوري ديگر منتقل شوند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، "علي دباغ" روز پنجشنبه در يك كنفرانس مطبوعاتي در بغداد افزود: ما به آنان (منافقين) آزادي تصميم گرفتن مي‌دهيم كه به كشورشان بازگردند و يا به كشور ديگري بروند.

 

 

Dabagh

 

وي تاكيد كرد كه "قانون اساسي عراق اجازه پناه دادن به گروه‌هاي تروريستي را نمي‌دهد" و اضافه كرد: ما به‌اندازه كافي گرفتار اوضاع نابسامان هستيم و توانايي پناه دادن به آنان را نداريم.

وي با اشاره به حضور غيرقانوني اعضاي اين گروهك در عراق گفت: منافقين در امور داخلي عراق دخالت مي‌كنند و براي خاتمه دادن به حضور عوامل اين گروهك، دولت عراق در تيرماه گذشته يك كميته ويژه تشكيل داد.

وي يادآور شد كه منافقين يك گروه تروريستي شناخته شده هستند و افزود:

قانون اساسي عراق اجازه پناه دادن به اعضاي يك گروه تروريستي را نمي‌دهد و ما به اين گروه هشدار داديم كه به قوانين عراق احترام بگذارند و به آنان فرصت داده شد تا كشور ديگري را براي اقامت انتخاب كنند.

بعد از سرنگوني رژيم شاه و پيروزي انقلاب اسلامي ايران، "مسعود رجوي" سركرده اين گروهك تروريستي از كشور متواري شد و به آغوش صدام در عراق پناه برد.

وي در عراق گروهك تروريستي منافقين را با عنوان سازمان مجاهدين خلق فعال كرد و در زمان حكومت حزب بعث تا هنگام واژگوني حكومت سابق عراق، عوامل اين گروهك با اشاره و دستور شخص صدام بسياري از ناراضيان عراقي از قشرهاي مختلف مردم اين كشور همچنين شخصيتهاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي عراقي را در نقاط مختلف به انحاء گوناگون ترور كردند.

اين گروهك تروريستي در اواخر سال ‪ ۱۳۶۷‬و پس از پذيرش قطعنامه ‪۵۹۸‬ سازمان ملل متحد و اعلام آتش بس ميان ايران و عراق، با حمايت و كمك تسليحاتي و لجستيكي رييس جمهوري معدوم عراق در عملياتي تحت عنوان "فروغ جاويدان" و در توهم فتح يك شبه تهران به قلمرو ايران حمله كردند.

اما رزمندگان اسلام با فراخوان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي (رييس جمهوري وقت) كه خود ايشان بلافاصله براي تقويت روحيه رزمندگان عازم منطقه شده بودند، در عمليات "مرصاد" حماسه‌اي جاويدان را آفريدند و مزدوران اين گروهك را كه از سراسر اروپا و آمريكا با وعده و وعيدهاي سركردگان گروهك يادشده عازم عراق شده بودند، در نزديكي اسلام‌آباد غرب تارومار كردند.

سازمان منافقين در اروپا و بسياري از كشورهاي ديگر حتي آمريكا بعنوان يك سازمان تروريستي شناخته شده و فعاليت اين گروه در اين كشورها ممنوع شده است اما آمريكاييان در مصداقي ديگر از برخوردهاي دوگانه خود با مسايل مختلف اين گروهك را در داخل عراق تحت حمايت و حفاظت خود گرفته‌اند و تا زمان حاضر از حمله عشاير عراقي كه بارها خواستار بيرون راندن منافقين از خاك عراق شده‌اند، ممانعت بعمل آورده‌اند.

به گفته مقامات عراقي، اين گروهك تروريستي عامل بسياري از عمليات و خرابكاريهاي داخل عراق هستند.


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان