شهید رضا شمقدري

Shamaghdariرضا شمقدري فرزند اصغر 48 ساله رنگ فروش؛

حاج آقا رضا شمقدري از اهالي متدين و مذهبي شهر مشهد كه مغازه رنگ فروشي داشت ، فقط به جرم حزب اللهي بودن و فعاليتهاي قبل از انقلاب به نفع امام خميني به دست عوامل تروريست منافقين به شهادت رسيد.

يك بار ديگر در مورخه 16/5/1360 مغازه ايشان در خيابان ضد بين ميلان دوم و سوم بر اثر مواد آتش زا دچار حريق گرديد.

آتش سوزي بر اثر پرتاب كوكتل مولوتف ايجاد شده بود كه حريق بوسيله آتش نشاني اطفاء گرديده و عاملين از محل متواري شدند .

حاج رضا در اين رابطه مي گويد: مقارن ساعت فوق در منزلم بودم كه به من اطلاع دادند مغازه ام را آتش زده اند ، به محل آمدم ، مشاهد كردم از پنجره بالاي درب شيشه كوكوتل مولوتف به داخل مغازه انداخته اند كه آتش نشاني به محل مراجعه و آتش را خاموش كرده و خسارت جزيي وارد شده است. عده اي اخيراً از گروهكها تهديداتي انجام داده بودند.

واقعه شهادت :

در مورخه 10/11/1363 ساعت 30/8 بامداد دو نفر تروريست با يك دستگاه موتور هندا مدل 125 رنگ قرمز كه از خيابان تهران به طرف ميلان دوم در حركت بودند ، پس از وارد شدن به ميلان در ابتداي ميلان دست چپ مي ايستند و با شليك دو تير به طرف حاجي رضا شمقدري كه در حال خواندن روزنامه بوده است فرار مي كنند. اين دو تير از ناحيه سر اصابت و نامبرده شهيد مي شود و به تخت پشت به زمين مي افتد .دو نفر موتور سوار كه موتورشان به علت سر خوردن يكي از چرخها به زمين افتاده است به طرف انتهاي ميلان مي دوند تا اين كه به چهار راه چهارم مي رسند و با ماشين نيسان به رنگ آبي كه در وسط چهاراه منتظر بود سوار و از صحنه فرار مي كنند.يك پيكان قرمز رنگ كه در آن سوي خيابان پارك بود با ديدن حادثه به دنبال تروريست ها مي رود كه البته قبل از رسيدن به چهارراه بر اثر اصابت يك تير از ناحيه تروريستها به ماشين نامبرده مي ايستد.ضمناً در موقع وقوع حادثه يك نفر به طرف شهيد و يك نفر به بطرف تروريست ها مي رود كه با تهديد از سوي تروريست ها متوقف مي شوند.

در اين رابطه سند به شهادت رساندن حاج آقا رضا در نشريه گروه تروريستي منافقين اينگونه آمده است:

«مجاهد 235- ص 8 : بر اساس گزارش ستاد عمليات مجاهدين خلق در استان هاي شمال و شرق كشور ، در آستانه ي هفته ي حماسه موسي و اشرف در ساعت هشت بامداد روز چهارشنبه دهم بهمن ماه جاري ، رزمندگان قهرمان مجاهد خلق ، بر اساس شناسايي هاي قبلي و طبق يك طرح عملياتي دقيق و متهورانه ، يكي از شكنجه گران و عوامل مهم اختناق و سركوب مشهد به نام " رضا شمغدري" را در خيابان امام رضاي اين شهر به مجازات رساندند...

شمغدري قبلاً نيز در سال 60 مورد تهاجم انقلابي رزمندگان مجاهد خلق قرار گرفته ولي موفق به فرار از مجازات شده بود، اما سرانجام فرزندان رشيد خلق او را به سزاي جنايات بي شمارش رسانده و بدين ترتيب سرانگشتان اختناق رژيم را بيش از پيش در وحشت و هراس فرو بردند.

رزمندگان مجاهد خلق پس از انجام موفقيت آميز اين عمليات ، در هنگام عقب نشيني نيز با تعدادي از مزدوران رژيم درگير شده و با تهاجم متهورانه ،آنان را وادار به به فرار نمودند و با استفاده از حمايت و همكاري مردم صحنه عمليات را ترك كرده و سالم به پايگاههاي خود بازگشتند.»

يكي از اتهاماتي كه براي ايشان در نظر گرفته شده است اين بوده كه برادر ايشان از محافظين آيه الله خامنه اي در زمان رياست جمهوري بوده است .

آقايان و خانم ها زهرا مهذب همسر ، امير و سعيد و نجمه فرزندان ، غلامحسين شمقدري ، برادر، فاطمه ، ربابه و صديقه خواهران آن شهيد ، طي نامه اي به مجامع بين المللي از آنان نسبت به اين گونه جنايات درخواست رسيدگي مي كنند كه متأسفانه هيچ خبري نمي شود.هم چنين از دولت فرانسه به عنوان پناه دهنده به اين تروريستها و شكايت مي شود كه چگونه چشم بر روي واقعيت دردناك تروريسم در جامعه ايران بسته است.

در نامه امير پسر بزرگ آقاي شمقدري آمده است :

« مگر او چه گناهي داشته است ،آيا مسلمان بودن گناه است ،آيا سر موقع نماز خواندن گناه است ،آيا انفاق كردن در راه خدا و كمك به مستمندان ، پيروي از اسلام ، سرباز امام زمان ، كمك كننده به جبهه ها اينها همه جرم است كه او را اينگونه به ضرب گلوله به خاك مي غلطانند؟!

در اين جا بايد از دولت فرانسه گلايه كرد كه اين كشور مهد تروريستها باشد و مأمن اشخاصي كه هزاران هزار خانواده را داغدار كرده اند .ما از دولت فرانسه مي خواهيم كه اين تروريستها كه در رأس آنها رجوي و بني صدر مي باشند را به ايران باز گردانند تا محاكمه و مجازات گردند و اگر شما حامي حقوق بشر هستيد اين پايمال كنندگان حقوق بشر را به ايران بازگردانيد.»

در نامه برادر ايشان ، اشاره كوتاهي به زندگي شهيد شده است و چنين آمده :

«ايشان در خانواده مذهبي چشم به دنيا گشود و از همان اوان كودكي مقيد به اسلام و احكام اسلام بود و براي فراگرفتن قرآن در انجمن پيروان قرآن عضو شد و قرآن را فراگرفت و از كساني بود كه قبل از انقلاب با انقلابيون ارتباط مستمري داشت و پس از پيروزي انقلاب براي پيش برد اهداف انقلاب هيچگاه از پاي نمي نشست .

سرانجام ايشان صبح روز چهارشنبه 10 /11 /1363 در آستانه هفته وحدت به دست شقي ترين مردم يعني منافقين كور دل و از كفار بدتر به فيض عظيم شهادت رسيد.يادش گرامي باد.»


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان