شهید حسین سهیلی قهرودی

Soheyliزندگينامه

سال 1343 در خانواه ای مذهبی که در ده قهرود از توابع شهرستان کاشان سکونت داشت ، نوزادی به دنیا آمد که او را به نام حسین نامگذاری کردند . وی در سه سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و تحت سرپرستی پدر که به کارگری پرداخته بود ، سالیان کودکی را پست سر گذاشت . او از ده سالگی فعالیت های خود را در مسجد خاتم الاوصیاء (عج) آغاز کرد و به فراگیری قرائت قرآن و احکام اسلامی پرداخت . در همین زمان بود که نسبت به فعالیت های فرهنگی و هنری تمایل پیدا کرد و استعداد خود را در مجالس و محافل مذهبی با خواندن شعر ، مقاله و اجرای نمایشنامه به منصه ظهور رساند و از عهده نقش های محوله در صحنه تئاتر به خوبی بر آمد .

شهید سهیلی با اوج گیری حرکت پر خروش امت حزب الله همچون سایر دانش آموزان پر شور و آگاه در صحنه مبارزات علنی علیه رژیم ددمنش پهلوی حضور یافت و با پخش اعلامیه ها ، نوارها و کتب حضرت امام در جهت ترویج نهضت اسلامی کوشید . تا این که پس از حضور میلیونی مردم در صحنه و واژگون شدن رژیم ستمشاهی بنا بر خواست و مشیت الهی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید .

پس از این پیروزی بود که وی تمام وجود خود را وقف انقلاب نمود و ضمن همکاری با سایر برادران در انتظامات شهر ، همچون پروانه ای به گرد شمع پر فروغ امام که در آن زمان در مدرسه رفاه مستقر بودند به گردش در آمد . پس از مدتی به زندان قصر رفت و مدت یک سال به طور افتخاری در آنجا به پاسداری پرداخت و بعد از آن ضمن ادامه تحصیل ، همکاری بی شائبه خود را با قسمت روابط عمومی دادستانی انقلاب اسلامی (اوین) آغاز نمود و تا پایان زندگی کوتاه ، ولی پربارش در ارائه خدمت به این نهاد انقلابی و خدمتکار مردم بدون هیچگونه چشم داشتی تلاش نمود .

در کنار تمامی این فعالیت ها ، برادر سهیلی از انجام کارهای فرهنگی و هنری باز نمی ماند و پس از انقلاب نیز در اجرای چند تئاتر ، نقش هایی را به عهده گرفت. از جمله در اجرای نمایشنامه " سیری در انقلاب " که در آن تاریخچه سازشکارانه لیبرال ها از جمله بنی صدر و وحدت توطئه آمیز گروهک ها با وی را افشا کرده بودند و به دفعات .... در مساجد مختلف تهران به روی صحنه آمد .

همچنین وی پس از گذراندن دوره کلاس های آمادگی به عضویت حزب جمهوری اسلامی در آمد و در منطقه 5 آن شروع به فعالیت نمود ، تا این که بتواند با نظم و انسجام بخشیدن به فعالیت های خود گام های مؤثرتری در جهت اهداف انقلاب اسلامی بردارد .

شهید سهیلی نوجوانی مؤمن ، باهوش ، متعهد ، خوش برخورد و مهربان بود ، او عاشق خدا ، شیفته شهادت و پیرو صدیق خط امام بود و با اشتیاق و علاقه بسیار در نمازهای جمعه و جماعت و مجالس دعای کمیل و قرائت قرآن شرکت می کرد و دیگران را نیز به این امور تشویق می نمود .

شهادتنامه

عصر روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان حدود ساعت پنج و نیم در حالی که شهید سهیلی با زبان روزه به وسیله موتورسیکلتی که از دوستانش به امانت گرفته بود از بزرگراه شهید چمران می گذشت و عازم زندان اوین بود ، دو تن از منافقین مزدور از پشت سر به سمت وی تیراندازی می کنند و به سرعت از محل می گریزند .

به دنبال این فاجعه بدن مجروح وی با همکاری مردم به بیمارستان منتقل و در آنجا به سرعت تحت معالجه و درمان قرار می گیرد ، ولی به دلیل اصابت گلوله به ناحیه نخاع گردن ، معالجات و مراقبت های ویژه پزشکی در مورد وی به نتیجه ای نمی رسد .

حسین در حالی که بدنش از سینه به پایین فلج شده بود ، مدت 10 شبانه روز را در بیمارستان سپری می کند و در این مدت با ارائه روحیه ای عالی و بی نظیر تمام خانواده را که به ملاقاتش می آمدند شگفت زده می کند و این خود بیانگر انگیزه های پاک و اعتقادات راسخی است که تمامی فرزندان راستین اسلام از آن برخودار بوده و تمام مصائب و مشکلات را با جان و دل در راه خدا پذیرا می شوند .

پزشکی قانونی پس از شهادت وی در گزارش معاینه جسد می نویسد :

" ... در معاینه زخم بر روی گردن ، سائیدگی در کتف راست ، زخم در ناحیه کمر که قطر آن حدود یک سانتیمتر و گرد می باشد . (شبیه جای ورود گلوله) و ضمناً جای جراحی در پایین شکم مشخص است ، نخاع گردن آسیب دیده است ، با توجه به شرح بالا علت مرگ آسیب نخاعی گردنی و عوارض آن تعیین می شود ... "

و سرانجام روز جمعه 16 مرداد ماه در حالی که صدای مؤذن از میعادگاه عاشقان الله به گوش می رسید ، حسین گلی از گلزار پر طراوت حسینی مشتاقانه با خون خود وضو ساخت و به دیار معشوق شتافت تا در صف آنان با قامتی برافراشته به نماز ایستد و نمایشنامه عاشوراهای مکرر تاریخ را در جهت رسوا سازی هر چه بیشتر یزیدیان زمان به اجرا در آورد و حقانیت نهضت حسینی را که اکنون بار دیگر به رهبری فرزند زهرا (س) در میهن اسلامی برپا گشته است ، گواهی دهد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان