جنایات آمریکا در قاب تروریسم

Driverدکتر «راد درایور» روز گذشته نامه‌ای به «شلدون وایت هوس» نماینده دموکرات ایالت رودآیلند و یکی از حامیان رژیم اشغال‌گر اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت و در آن به جنایات دولت آمریکا و اسرائیل علیه ملت ایران پرداخت.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، این نامه که در وب سایت خبری-تحلیلی سالم نیوز منتشر شد با این سوال آغاز شد: چرا وقتی بنیامین نتانیاهو یا پیروان فرمانبردارش یعنی باراک اوباما و میت رامنی از یک حمله احتمالی به ایران سخن می گویند، رسانه ها به ما یادآوری نمی کنند که کدام یک واقعاً به دیگری حمله کرده است؟

وی که از سال 1969 تا 1998 به عنوان استاد رشته ریاضیات در دانشگاه رودآینلد به تدریس پرداخته با اشاره به حمله نادر شاه افشار به هندوستان در سال 1783 میلادی اظهار داشت: آخرین باری که ایران به یک کشور دیگری حمله کرد تقریباً سه قرن پیش بود،‌ ولی در عوض آمریکا و اسرائیل از زمان جنگ‌ جهانی دوم دهها کشور را مورد حمله و بمباران خود قرار دادند و صدها هزار و یا شاید یک میلیون انسان را کشته‌اند که خود ایران هم غالباً مورد هدف قرار گرفته است.

آقای دکتر درایور در ادامه اشاره‌ای هم به کودتای 28 مرداد و اقدامات سازمان سیا در براندازی دولت مصدق و روی کار آمدن محمدرضا پهلوی نمود.

وی افزود: در سال 1958 یک ناو آمریکایی به طور تصادفی(!) یک هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد و تمام 290 سرنشین آن را از جمله 60 کودک کشت.

راد درایور در ادامه به حمایت آمریکا از صدام حسین در طی جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره نمود و اسرائیل را هم عامل حملات و بمب‌گزاری متعددی در مصر، اردن، لبنان، سوریه، و فلسطین خواند.

او که سابقه حضور در مجلس نمایندگان آمریکا را هم دارد آمریکا و اسرائیل را پشت خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران و ترور مهندسین و دانشمندان هسته‌ای دانست و تصریح کرد: قسمت زیادی از این اقدامات توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین) انجام می‌گیرد که به عنوان یک گروه تروریستی توسط آمریکا شناخته شده بود.

وی افزود: آمریکا اخیراً این برچسب تروریستی را از این گروه برداشته است تا بتواند به طور قانونی با آن کار کند.

وی با بیان اینکه ایران خواستار ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه می‌باشد و به عنوان یکی از اعضای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای NPT تاکنون چندین مرتبه اجازه بازدید از تأسیسات هسته‌ای خود را داده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اسرائیل دارای یک برنامه هسته‌ای مخفی است، از امضای NPT سرباز می‌زند و اجازه بازدید بین‌المللی از تأسیسات هسته‌ای خود را هم نمی‌دهد.

راد درایور در آخر هم این سوال را مطرح ساخت: چرا رسانه‌های آمریکا بر تمام این واقعیتها سکوت کرده‌اند؟


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31