تکلیف تروریسم تکفیری؛ حکایت از اینجا رانده و از آنجا مانده

Tayebi

شکست تروریسم فعال خاورمیانه در عراق و سوریه حتمی است و این مساله از این رو روشن است که هر روز مناطقی از دست تروریست‌ها خارج و آن‌ها به عقب رانده می‌شوند. چه بسا که تروریسم تکفیری بزودی غافلگیر می‌شود و نهایت آن نابودی کامل است.

تروریسم تکفیری در منطقه چه در سر خود می‌پروراند؟ حکومت بزرگ از عراق تا شام را که در ذهن داشت، چه شد. تروریسم تکفیری از خاک عراق در حال پاکسازی است و قطع به یقین معارضان قبیله ای نیز دست از عناد بایستی بردارند و به فکر اتحاد ملی باشند و در این مسیر تروریسم از اینجا رانده شده است. در همین راستا تروریسم تکفیری نیز از خاک سوریه پاکسازی می‌شود و در همان حالت مانده و نابود می‌گردد. آزادسازی مناطق مختلف در عراق و سوریه نظیر دیرالزور نشان از این مساله دارد و تروریسم راهی به جایی نخواهد برد و این قاعده بازی ناسازگار با حیات انسانی رخت بر می‌بندد.

هر چند بسیاری از کشورها چشم بر جنایت‌های هولناک تروریسم تکفیری در عراق و سوریه بستند و برای اینکه اهمیت این موضوع را کم رنگ کنند، یمن و بحرین را قربانی خودسری و خودکامگی خود کردند. این نهایت یک بازی دوسر باخت برای اعراب منطقه و نهایت سیاست پلید استکبار بوده است. مگر می‌شود برای آدم‌کشی و نسل‌کشی هم عرضه و تقاضایی وجود داشته باشد؟ ما در این چند ماه اخیر دیدیم که تقاضا برای سرکوب و آدم‌کشی از سوی برخی حکام عرب وجود دارد و آمریکا هم سریع به این تقاضا جواب مثبت داد و قراردادهای هنگفت نظامی را بر سر میز مذاکره یکطرفه گذاشت و نتیجه آن کشتار مردم بی گناه بحرین و یمن و جنایات هولناک تروریست‌ها در عراق و سوریه شد. نتیجه ان فراگیر شدن اقدامات تروریستی در سایر اقصی نقاط جهان و به هراس انداختن شهروندان جهانی شد.

تروریسم تکفیری در حال حاضر به تروریسم تفریحی تبدیل شده و به واقع تروریست‌ها و حامیان آنها برای سرگرمی و دلخوشی آدم می‌کشند و وقاحت را به حد اعلا رسانده و شیوه‌های ترور و نمونه‌های هولناک آن را برای دیدن عموم عرضه می‌کنند و اینگونه خود را نشان می‌دهند. تروریست‌ها از هرگونه فضای متشنج استفاده کرده و دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و سرگرمی برای خود ایجاد می‌کنند.

در این مسیر مقابله جدی با تروریسم تکفیری واجب و از اهم کارهاست و این اوضاع وخامت باری که تروریست‌ها رقم می‌زنند جبران ناپذیر است. اما بر این مساله واقف هستیم که تروریسم تکفیری از اینجا رانده و از آنجا مانده است و وضعیت فعلی و امیدبخش این را نشان می‌دهد.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29