تور تروریست‌گردی «مک کین» به آلبانی رسید!

Makkinrajavi

سرکردگان گروهک تروریستی منافقین تلاش دارند تا در جوامع اروپایی و غربی در سطح دیپلماتیک حضور داشته باشند که البته  تا به حال نتوانسته اند و حتی آمریکایی‌ها برخلاف برخی کشورهای اروپایی مریم رجوی سرکرده این تشکیلات تروریستی را به کشور خود راه ندادند. دیدار اخیر«جان مک کین»، از چهره‌های جمهوری خواهان با مریم رجوی، سرکردۀ گروهک تروریستی منافقین، در آلبانی نیز در همین چارچوب ارزیابی می‌شود.

منافقین، همراه با احساس ناامیدی از تغییر رویکرد علنی کاخ سفید پس از خارج شدن از لیست گروهک‌های تروریستی آمریکا، تلاش دارند تا با برقراری ارتباط با برخی از مسئولین آمریکایی خود را در صحنه سیاسی این کشور فعال نشان دهند. در این دیدار که با حضور اعضای این گروهک تروریستی برگزار شد، رجوی از تلاش‌های بی‌شائبۀ این سناتور آمریکایی در حمایت از منافقین و انتقال آن‌ها به خارج از عراق تقدیر کرد.  مک کین نیز در جریان سخنرانی خود با اتهام زنی به ایران مدعی شد که ایران، بشار اسد و داعش همه با یکدیگر در ارتباط بوده و از گسترش تروریسم در منطقه ابراز نگرانی کرد.

البته نگرانی از گسترش تروریسم از سوی مک کین در حالی است که علاوه بر حمایت آشکار وی از گروهک تروریستی منافقین تصاویر دیدارش با تروریست‌های تکفیری سوریه نیز در فضای مجازی منتشر شده است. حمایت مک کین از تروریسم و گروه‌های تروریستی تنها به گروهک تروریستی منافقین محدود نمی‌شود؛ شاید هیچ کس در منطقه خاورمیانه به اندازه وی طی سالهای گذشته از تروریستها و تسلیح آنها حمایت نکرده است. او در این مورد گوی سبقت را از همه دولتمردان آمریکایی ربوده است و سفرهای متعددی برای دیدار با تروریست ها داشته است. در سال ۲۰۱۱، مک کین پیشتاز و حامی طرح‌های سیا برای پشتیبانی از “شورشیان لیبیایی” بود. حتی با وجود آنکه رهبر شورشیان لیبی یعنی عبدالحکیم الحسیدی به همکاری با القاعده اقرار کرد و تنها چند ماه بعد، همان “شورشیان” پرچم القاعده را روی کاخ دادگستری بنغازی برافراشتند. در سوریه نیز مک کین از ابتدای شروع بحران خواستار تسلیح تروریستهای سوری بود. سال گذشته، مک کین به سوریه سفر کرد تا با اعضای ارشد گردانهای عصیفت الشمال دیدار کند (گروهی که با القاعده بیعت کرده اند).

دیدارهای مکرر مک کین با تروریستهای جگرخوار سوری حتی صدای هم حزبیهای وی را نیز درآورد. لوی دومرت که خود از اعضای حزب جمهوری‌خواه است، صراحتا اعلام کرد که مخالفان سوری که مک‌کین با آنها دیدار کرده است از تروریستهای وابسته به شبکه القاعده هستند. باید گفت کسی که هیچ رسالتی برای خود غیر از حمایت از تروریسم و تروریستها در منطقه خاورمیانه قائل نیست و طی سه سال گذشته تمام توان خود را صرف تجهیز و بسیج تروریست ها در سوریه و عراق کرده و تصاویر دیدارهای او با سران داعش و النصره نیز منتشر شده و نامه ها در حمایت از منافقین نوشته و سخنرانیها در حمایت از تروریسم کرده، چگونه دم از نگرانی از گسترش تروریسم توسط می‌زند؟ پاسخ روشن است. احتمالا او نیز همانند بسیاری از هم حزبی هایش با اظهار نظر به نفع منافقین، پولی که از بودجه دولتی آمریکا به منافقین داده شده است را مجددا به جیب خود برگردانده است.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29