ترور قاسم سلیمانی جنایت شنیع جنگی بود

14001111000928 Test PhotoN

یکی از نامزدهای کسب کرسی ایالت کنتاکی در مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را به دلیل صدور دستور ترور سردار قاسم سلیمانی، جنایتکار جنگی خواند.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از فارس، یکی از نامزدهای کسب کرسی مجلس نمایندگان آمریکا ترور «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «جنایت جنگی شنیع» توصیف کرد.

 

«جیافری ام یانگ» که قرار است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برای کسب کرسی ایالت «کنتاکی» با «اندی بار» رقابت کند در توییتر همچنین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل تجاوزگری علیه یمن، ایران و عراق «جنایتکار جنگی» خواند.

 

او در حساب کاربری‌اش در توییتر خطاب به کاربری که عکسی از سه رئیس‌جمهور قبل از ترامپ گذاشته و نوشته آنها «جنایتکار جنگی» هستند نوشته است: «معذرت می‌خواهم،  دونالد ترامپ هم جنایتکار جنگی بود و هست. او علیه یمن، ایران و عراق تجاوز بین‌المللی انجام داد. قتل قاسم سلیمانی، یک جنایت جنگی شنیع بود.»

 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این قتل را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

 

به تازگی گزارش‌هایی منتشرشده که نشان می‌دهند دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» مقام‌های دولت ترامپ را که در صدور دستور ترور برای سردار سلیمانی نقش داشته‌اند تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار داده است. پایگاه واشنگتن‌اگزماینر روز ۲۰ اسفند گزارش داده دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار در ماه از دو مقام پیشین آمریکایی که در ترور سردار قاسم سلیمانی نقش داشته‌اند هزینه می‌کند.

 

در این گزارش که به رویت «واشنگتن‌اگزماینر» رسیده هزینه محافظت از «برایان هوک»، نماینده ویژه وقت آمریکا در امور ایران ۱۷۵ هزار دلار در هر ماه و برای «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا، ۲ میلیون دلار در هر ماه برآورد شده است.

 

واشنگتن‌اگزماینر تصریح کرده که این دو مقام به دلیل تهدیدهای جهانی که از سوی ایران علیه آنها وجود دارد تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. به نوشته این پایگاه خبری، پامپئو و برایان هوک تنها کسانی نیستند که با چنین تهدیدی مواجه هستند.

 

مایک پامپئو، دی‌ماه سال جاری در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خواستار افزایش حافظت فیزیکی از خودش و دونالد ترامپ شده بود. او روز ۱۴ دی‌ماه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: « «متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد، درست گفتید، این تهدیدات بی سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».

 

یک روز قبل از اظهارات پامپئو آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور  جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور  کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت امریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود».

 

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران افزود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پامپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان امریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.»


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان