تروریسم با بمب از بین نمی‌رود

Rooohani

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: تروریسم با بمب از بین نمی رود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این کنفرانس گفت: بیش از دو سال پیش دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد مطرح کرد که در دنیای امروز آنچه ما را تهدید می کند خشونت است و اگر جهان می خواهد آرامش ببیند باید دست به دست هم دهیم و با افراط و خشونت بجنگیم اگرچه به زبان و ظاهر این پیشنهاد به اتفاق آراء مورد تصویب کشورهای اسلامی و غیراسلامی رسید اما متأسفانه در مقام عمل قدمی که حاکی از حسن نیت باشد کمتر مشاهده کردیم. این خشونت از کجا نشأت می گیرد، بی تردید آغاز خشونت از خشونت فکری یک جمع برمی خیزد. در آغاز اندیشه و فکر از تعادل خارج می شود و آنچه از متون اسلامی درک می شود متأسفانه درک و فهم ناصحیح است.

روحانی تصریح کرد: ۸۴ درصد ترور و خشونت متأسفانه در دنیای اسلام در شمال آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا در حال رخ دادن است. مگر ما مسلمان ها در برابر خون مسلمین مسوول نیستیم و مگر نباید جوابگو باشیم؟ آیا این قابل قبول است که پول نفت مسلمان ها را به آمریکا بدهیم و بمب و موشک بخریم و بر سر مردم یمن بریزیم یا سلاح خریده و در اختیار داعش بگذاریم؟! چه شده است ما را که در برابر این همه کشتار سکوت کردیم یا به نفع آنها که عامل اصلی خونریزی هستند کمک می کنیم، آیا این برای دنیای اسلام شرم نیست که زنان و کودکان در زمستان از میان دریاها و با قایق به کشورهای غیراسلامی پناه می برند و آن کشور نیز آنها را پشت دروازه ها نگه می دارد؟ آیا اگر پیامبر(ص) و اصحاب او امروز در میان ما بودند این فاجعه بزرگ را تحمل می کردند؟

او اظهار کرد: صاحبان تریبون، مدرسین حوزه و علما باید سدی در برابر تروریسم ایجاد کنند و بدانیم که تروریسم با بمب از بین نمی رود، باید با تغییر گفتمان مسیر تروریسم را از بین ببریم. باید فکر جوان های امروز را تصرف کنیم و بزرگترین وظیفه ای که بر دوش داریم تصحیح تصویر اسلام در برابر جهان است. باید فکر جوان های امروز را تصرف کنیم و بزرگترین وظیفه ای که بر دوش داریم تصحیح تصویر اسلام در افکار جهان است. ما از روز اول به دنیا گفتیم راه ما جهان عاری از خشونت است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان