تروریست های استحماری

57846547

همان طور که دوران استعمار کشورهای ضعیف به سر آمده است؛ به نظر می‌رسد دوران پرورش مستقیم تروریست هم به سر آمده است. امروز به غیر از صهیونیست‌ها، که رسما تروریسم دولتی را گسترش می‌دهند و کشتن انسان‌ها را به مردم خود و جهان یک عمل مشروع جلوه می دهند! دیگر هیچ کشور استکباری مستقیما عملیات های تروریستی بزرگ انجام نمی‌دهد!

به عبارت دیگر استکبار برای ماموریت های تروریستی خود از اتباع خودش نیرو تربیت نمی‌کند، بلکه با استعمار انسان‌ها، نیرو استخدام می کند که به نیابت از او عملیات تروریستی انجام دهد! مدلی که در بیست سال گذشته در غرب آسیا پیاده سازی شد، اختصاصا در تشکیل القاعده و داعش، حمایت و جهت دهی از یک تفکر تندرو مذهبی و تکفیری تا مرحله‌ی تشکیل گروه و سازمان بود و سپس طراحی پازلی که گروهک ها در آن ایفای نقش کنند!

در طرح فروپاشی سوریه و عراق و تشکیل دولت اسلامی عراق و شام، هیچ آمریکایی با ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت درگیر نشد. بلکه عملا تروریست‌هایی استخدام شد که همان هدف آمریکایی را ذیل عنوان پرچم داعش عملیاتی می کردند!

اما با حادثه تروریستی نیوزیلند و نوع رفتار تروریست‌ها می‌توان گفت از شیوه جدید تروریست‌ها نیز رونمایی شده است. تروریست‌های استحماری!

تروریست استعماری، تروریستی است که بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم از پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کشور استعمارگر بهره برده و در زمینی بازی می‌کند که کشور استعمارگر تعریف کرده است، هر چند حتی به ظاهر با او مخالفت هم بکند!

ولی تروریست استحماری، بی مزد و مواجب است! حتی سلاحش را هم خود تهیه کرده است! چین انسانی مغز و فکرش توسط کشور استعماری مدیریت شده و زایل گشته است! حرکات دست و پای انسان‌ها از مغزشان مدیریت می‌شود و وقتی مغز توسط اتاق فکر خارجی مدیریت شود، حرکات دست و پایش در اختیار آن اتاق فکر خارجی خواهد بود و نه مغز خودش!

حالا با این مقدمه حادثه تروریسی نیوزلند را تحلیل کنید. تروریستی وارد مسجد شده است و در حالی که بصورت زنده تمام اتفاقات در صفحه‌ی فیس بوکش در حال پخش است، نمازگزاران را به گلوله می‌بندد و چند ده نفر را به شهادت می رساند.

آنها که کمی به فضای بازی‌های رایانه ای آشنا باشند، حتما تصدیق می‌کنند که فیلم منتشر شده توسط تروریست‌ها دقیقا بازسازی شده‌ی بازی‌های رایانه‌ای است. و به نظر می‌رسد تروریست‌ها حتی عملیات تروریستی‌شان را مانند یکی از همان بازی ها شبیه سازی کرده‌اند!

استحمار دقیقا همین‌جا اتفاق می‌افتد. رسانه‌های غربی اعم از شبکه‌های خبری، سینما و دنیای بازی‌ها سالهاست اسلام هراسی را در دستور کار قرار داده‌اند و آنچنان انسان غربی را از اسلام و پیروانش می‌هراسانند، که اتفاقی مانند آنچه در نیوزیلند به وقوع پیوست برای مخاطب خیلی تاثر برانگیز نباشد!

زمانی این پازل تکمیل می‌شود که می‌بینید، غرب با سرمایه گذاری بر روی جریانات تکفیری و حمایت و جهت دهی ایشان به تشکیل گروهک‌های تروریستی و انجام اقدامات وحشیانه ضد بشریت، از ذهن رسانه‌ زده‌ی مخاطب غربی خود به  فضای حقیقی همچون داعش و القاعده پل می‌زند.

حالا تصور کنید نوجوان غربی وقتی پای بازی رایانه‌ای نشسته است و کاربر قهرمانی می‌شود که جانش توسط مسلمان‌ها در خطر است، تمام فکر و ذهنش را متمرکز بازی می‌کند تا با کشتن تعداد بیشتری مسلمان، زنده بماند و به مراحل بعدی بازی ادامه دهد.

همین نوجوان پس از اتمام موفقیت آمیز بازی آن هم با کشتن تعداد قابل توجهی مسلمان، مخاطب سینمایی شده است که باز هم یک مسلمان خطر جدی برای امنیت و آسایش او و خانواده و کشورش شده است و همه‌ی اینها ختم می‌شود که در اخبار صحنه‌های جنایات داعش را می‌بیند و حالا کاملا حق می‌دهد که اگر دوباره پای بازی نشست، این بار همچون یک سرباز اعتقادی به کشتن مسلمانان بپردازد!

ذهنی که چنین توسط رسانه ها استحمار شده است، فقط جرقه‌ای لازم دارد که در دنیای حقیقی، آنچه را بارها در دنیای مجازی تمرین کرده است، تکرار کند.

خوب است تاملی به بعضی از تعالیم اسلامی بکنیم. وقتی در اسلام شغلی مانند قصابی به معنای سلاخی دام، مکروه است و دلیل آن قساوت قلبی است که می‌آورد! چگونه است که دنیای غرب با طراحی بازی های متنوع و جذاب از لحاظ گرافیک و موسیقی و سناریو، کشتن انسان ها را عادی‌سازی می کند و ذهن انسان‌ها را تسخیر می‌کند و دلهایشان را قسی؟

حادثه نیوزیلند شاهدی است بر این مدعا که بازی‌های رایانه‌ای تلاش کشورهای استکباری است برای طبیعی شدن کشتن انسان‌ها در پوشش جذابی به نام سرگرمی. غرب با کمک رسانه‌، تروریست های بالقوه‌ای را طراحی کرده است که بدون استخدام و استعمار و بلکه با استحمار، اهداف استکبار را عملیاتی می‌کنند!


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31