عروج خونین(1)

آنان که ادعای واهی خود کوس طرفداری از خلق را می زنند و با خلق خدا آن می کنند که همه می دانند ، در این جنایت عظیم چه توجیهی دارند ؟ و با به شهادت رساندن عالمی خدمتگزار و پیرمرد بزرگوار هشتاد ساله چه قدرتی کسب می کنند و چه طرفی می بندند ؟

Orooje Khoonin

• مقدمه :

" ننگ ابدی بر آنان که یک چنین شخص صالحی را که آزارش به موری نرسیده بود ، از ملت ما گرفتند و خود را در پیشگاه خدای متعال و نزد ملت فداکار ، منفورتر و جنایتکارتر از قبل معرفی کردند ."

امام خمینی (ره)

 

" آنان که ادعای واهی خود کوس طرفداری از خلق را می زنند و با خلق خدا آن می کنند که همه می دانند ، در این جنایت عظیم چه توجیهی دارند و با به شهادت رساندن عالمی خدمتگزار و پیرمرد بزرگوار هشتاد ساله چه قدرتی کسب می کنند ."

امام خمینی (ره)

 

انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری روحانیت و در رأس آن رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی ، انفجار نوری بود که در قرن حاضر پدید آمد . از آنجا که این انقلاب بر خلاف تمایلات قدرتمندان استکبار به وقوع پیوست و امپریالیسم منافع خود را به کلی در ایران اسلامی از دست داد ، درصدد توطئه های فراوانی در جهت سرنگونی نظام و شکاف در صفوف ملت توسط عواملی داخلی خود برآمد .

از مهمترین طرح های عوامل استکبار ، ترور و انفجار بود که در سال های 60 و 61 به اوج رسانیدند و با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن و انفجار نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر و ترور شخصیت های بزرگی چون شهید مطهری ، قاضی طباطبایی و دیگر بزرگان به سراغ نماز جمعه ها رفتند .

بزرگان ، شخصیت های علمی _ مذهبی ، یاران حضرت امام (ره) همچون شهدای محراب : مدنی ، دستغیب ، صدوقی ، اشرفی اصفهانی ائمه جمعه تبریز ، شیراز ، یزد ، کرمانشاه را در مقابل دیدگان دهها هزار جمعیت نمازگزار ترور نمودند .

آنچه مورد تحلیل منافقین و تروریست های مزدور استکبار جهانی بود ، ایجاد رعب و وحشت در جامعه ، ترور یاران انقلاب و امام و در نهایت فرو پاشی نظام بود و چنین تصور می کردند ، چنانچه این شخصیت ها از انقلاب گرفته شود و یاران امام ترور شوند ، انقلاب به بن بست خواهد رسید .

و متعاقب آن می پنداشتند و تحلیل می کردند که شاید پس از گرفتن این شخصیت ها از انقلاب ، نوبت به امام برسد ، غافل از آن که انقلاب اسلامی متکی به شخص نبوده و انفجار و ترورهای بزرگان نه تنها در عزم و اراده ملت تأثیر نگذارد ، بلکه انسجام ملت بیشتر شد و لذا منافقین پس از ترور شهید محراب اشرفی ، در یکی از تحلیل های خود اظهار داشته بودند که ما راهی را که پیش گرفته ایم ، بیهوده است و به جایی نمی رسیم .

اصولاً ترور از منظر قرآن و روایات مردود است و فرد و گروهی وقتی به چنین حرکتی دست می زند ، که تمامی راهها را به سوی خود و گروه خود بسته می بیند و هدف او از این حرکت سلب حیات از دیگران بوده و یا هدف او برداشتن مانع سر راه منافع خود و یا گروه وابسته به خود می باشد .

با توجه به این مطلب ، نفاق و ترور از ناهنجاری های مهم اجتماعی در عرصه بین المللی ، خصوصاً جوامع اسلامی است که صلح و امنیت جامعه را به هم ریخته و حقوق ملت ها را تهدید به فنا و نابودی می نماید و اسلام تنها راه سربلندی و عزت و افتخار و دستیابی به منافع دنیوی و مادی و همچنین ارزش های والای اسلامی و الهی را در قالب گفتگو و منطق دانسته و می داند و چنگ زدن به وحدت و یکپارچگی می تواند مهمترین عامل پیروزی یک ملت باشد .

در پایان مقدمه ناگزیر به دو نکته هستیم :

1. در اولین سالگرد شهادت شهید محراب ، کتابی تحت عنوان محراب خونین کرمانشاه به چاپ رسیده و منتشر گردید ، اکنون کتاب مذکور با اصلاحات و ملحقاتی با نام عروج خونین به مناسبت بیستمین سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار به مناسبت اولین کنگره ایشان چاپ و منتشر گردید .

2. بسیاری از مطالب و موضوعات مستند و بعضاً پاورقی دارد و بسیاری از مطالب کتاب مربوط به ابعاد زندگی آن شهید بزرگوار است که اینجانب به جهت ارتباط فرزندی و آشنایی کامل به تمامی جهات زندگی ، اخلاقی ، روحی و معنوی آن شهید بزرگوار و ملازم بودن با ایشان حدود سی سال عمر و مسئولیت امورات جاری دینی اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی آن شهید ، خصوصاً از پیروزی انقلاب تا روز شهادت ، لذا آنچه نگاشته شده ، مطابق با واقع است.

انشاءالله تعالی

والله العام بحقائق الامور

مؤلف

 

این اثر ناچیز تقدیم به روان پاک و مطهر پدر بزرگوارم که عمر شریف خود را در تریبت و تعلیم و تهذیب و ارشاد مرید و فرزند خویش صرف نمود . امید است در جهان ابدی شفاعت ما را در پیشگاه عدل الهی بفرماید .

محمد اشرفی اصفهانی

 

* * * * *

 

پیام حضرت امام خمینی (ره)

به مناسبت شهادت حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی

23/7/61

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

" چه سعادتمندند آنان که عمری را در خدمت به اسلام و مسلمین بگذرانند و در آخر عمر فانی به فیض عظیمی که دلباختگان به لقاء الله آرزو می کنند ، نائل آیند . چه سعادتمند و بلند اخترند آنان که در طول زندگانی خود کمر همت به تهذیب نفس و جهاد اکبر بسته و پایان زندگانی خویش را در راه هدف الهی با سرافرازی به خیل شهدای در راه حق پیوستند .

چه سعادتمند و پیروزند آنان که در نشیب و فرازها و پست و بلندیهای حیات خویش به دامهای شیطانی و وسوسه های نفسانی نیفتاده و آخرین حجاب بین محبوب و خود را با محاسن غرق به خون خرق نموده (2) و به قرارگاه مجاهدین فی سبیل الله راه یافتند .

 

چه سعادتمند و خوشبختند آنان که به دنیا و زخارف آن پشت پا زده و عمری را به زهد و تقوا گذرانده و آخرین درجات سعادت را در محراب عبادت و در اقامه جمعه با دست یکی از منافقین و منحرفین شقی ، فائز و به والاترین شهید محراب که به دست خیانتکار اشقی الاشقیا به ملأ اعلا شتافت ، ملحق شدند .

و شهید عزیز محراب این جمعه ما از آن شخصیت هایی بود که اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والا مقام بوده و هستم . این وجود پر برکت متعهد را قریب شصت سال است می شناختم .

مرحوم شهید بزرگوار حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عطاء الله اشرفی را در این مدت طولانی به صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالی از هواهای نفسانی و تارک هوی و مطیع امر مولا و جامع علم مفید و عمل صالح می شناسم و در عین حال مجاهد و متعهد و قوی النفس بود .

او در جبهه دفاع از حق از جمله اشخاصی بود که مایه دلگرمی جوانان مجاهد بود و از مصادیق بارز « رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه (1) بود و رفتن او ثلمه (3) بر اسلام وارد کرد و جامعه روحانیت را سوگوار نمود .

خداوند او را در زمره شهدای کربلا قرار دهد و لعنت و نفرین خود را بر قاتلان چنین مردانی نثار فرماید . ننگ ابدی بر آنان که یک چنین شخص صالحی را که آزارش به موری نرسیده بود ، از ملت ما گرفتند و خود را در پیشگاه خدای متعال و نزد ملت فداکار ، منفورتر و جنایتکارتر از قبل معرفی کردند .

این بزرگوار مثل سایر شهدای عزیز ما به جوار رحمت حق پیوست و ملت مجاهد و قوای مسلح سلحشور ما با عزمی راسخ تر به پیشبرد انقلاب ادامه می دهند . و آنان که ادعای واهی خود کوس طرفداری از خلق را می زنند و با خلق خدا آن می کنند که همه می دانند ، در این جنایت عظیم چه توجیهی دارند ؟ و با به شهادت رساندن عالمی خدمتگزار و پیرمرد بزرگوار هشتاد ساله چه قدرتی کسب می کنند و چه طرفی می بندند ؟

و آنان که در سوگ این جنایتکاران اشک تمساح می ریزند و از جریان حکم خدا درباره آنان شکایت دارند ، چه انگیزه ای دارند ؟ آیا انتقام از جمهوری اسلامی به شهادت رساندن یک عالم پارساست ، و به آتش کشیدن یک عده کودک و زن و مرد و توده های زحمتکش است ؟ آیا راه به حکومت رسیدن و قدرت را به دست آوردن ، این نحوه جنایات است ؟!

بار الها ، ملت مجاهد ما در این برهه زمان با چه حوادثی و با چهت چهره هایی مواجه است . عصری که حکومت های مسلمین آنچنانند و رسانه های گروهی آنچنان ، و ابرقدرت ها اینچنین ، عصری که باطل را به صورت حق به خورد مردم می دهند و جنایات را به صورت صلح طلبی ، عصری که دشمنان اسلام و مسلمین با ملت های مستضعف آن می کنند که چنگیز نکرد و اکثر حکومت های مسلمانان در جنایاتی که بر ملت های خود می رود ، از جانیان طرفداری می کنند .

عصری که در خانه امن خدا از دشمنان اسلام و جنایتکاران به مسلمین نمی شود شکایت کرد ، عصری که فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا بر خلاف اسلام تلقی می شود و عصری که برای استقرار حکومت اسلامی و پیاده کردن احکام اسلام در یک کشور ، مدعیان اسلام به ستیز نظامی و تبلیغاتی با آن بر می خیزند و با اسلام عزیز به اسم اسلام می جنگند .

بار الها ، ملت مجاهد ایران در این عصر جاهلیت و تاریک مظلومند و به جز اتکال به درگاه تو و اعتماد به عنایات تو پناهی ندارند و از پیشگاه مبارک تو استمداد می کنند و در راه حق به راه خود ادامه می دهند و از این وحشیگری هراسی به خود راه نمی دهند و عزتی که برای تو و رسول تو و مؤمنین است ، برای زندگی عاریت چند روزه از دست نمی دهند .

بار الها ، از تو رحمت برای شهدای عزیز و به ویژه شهید محراب این هفته و سلامت و سعادت و صبر برای ملت به ویژه بازماندگان شهدا و اهالی محترم باختران ، و شفای عاجل برای آسیب دیدگان و انتقام از دشمنان اسلام را خواستارم .

درود بر روان پاک عزیزان شهید ، درود بر بازماندگان شهدا ، سلام بر آسیب دیدگان و صلوات و سلام خداوند و مقربان درگاهش بر حضرت بقیة الله ارواحنا لمقدمه الفداء ، و السلام علی عبادالله الصالحین . "

روح الله الموسوی الخمینی ، 23/7/61

* * * * *

بخشی از پیام مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله

در سال 1362

بسم الله الرحمن الرحیم

" این حادثه غم انگیز در عین حال سند خونین افتخار آن عالم سالخورده و پارسایی است که با حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل چه در عرصه نبرد نظامی و در جبهه های جنگ و چه در پایگاه رفیع محراب امامت جمعه ، پایداری و شجاعت و حق شناسی خویش را عملاً به اثبات رسانده بود .

افشاگری آیت الله شهید اشرفی اصفهانی نسبت به خطوط وابسته و انحرافی و حضور آن بزرگوار در صحنه های نبرد نظامی و سیاسی و فکری بزرگترین عامل این جنایت فجیع بوده است . خون این شهید عزیز مظلوم و همه خون های بناحق ریخته شده ، آتش انقلاب را مشتعل تر و پیروزی نهایی را نزدیک تر می سازد . "

 

پی نوشت:

1. خرق نمودن : شکافتن ، از میان برداشتن ، کنایه از این که شهیدان با استقبال از شهادت ، لباس انیت و خودی را پاره کرده و به مقام فنای فی الله می رسند .

2. احزاب/23 ، " مردانی که راست گفتند در آنچه با خدا پیمان بستند ."

3. رخنه ، خلل


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31