در پی حمله تروریستی گروهک جیش العدل به مقر انتظامی راسک، 11 مرزبان به شهادت رسیدند

سال 1402
14020924000180_Test_PhotoN
تاریخ: 1402/09/24

یمه شب پنجشنبه یک تیم تروریستی به مقر انتظامی راسک حمله کرد که در این حمله تروریستی تاکنون 11 نفر از نیروهای فراجا شهید و 8 تن دیگر نیز مجروح شدند

در این حمله تروریستی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، نیروهای‌ پلیس حاضر در این مقر شجاعانه با این تروریست‌ها به مقابله پرداختند و تعداد زیادی از آنها را مجروح کردند.

طبق آخرین اخبار، هم‌اکنون ‌اوضاع در منطقه تحت کنترل بوده و نیروهای امنیتی حاضر در منطقه در حال پاکساری منطقه بوده و امنیت توسط نیروهای امنیتی برقرار شده است.

جزئیات حمله تروریستی از زبان معاون استاندار
علیرضا مرحمتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان در تشریح جزئیات این حمله تروریستی اظهار داشت: حدود 2 بامداد شب گذشته تعدادی تروریست به یک مقر انتظامی شهرستان حمله می‌کنند که 11 نفر از افسر‌‌ان ارشد فراجا و سربازان به شهادت رسیده و تعدادی نیز به مجروح می‌شوند.

وی افزود: افرادی که در مقر انتظامی بودند شجاعانه با این تروریست‌ها جنگیدند که تعدادی از مهاجمین را کشته و زخمی کردند. در حال حاضر، وضعیت شهر عادی است و اقدامات لازم دارد صورت می‌گیرد و اطلاعات تکمیلی را بعدا به اطلاع خواهیم رساند.

"جیش الظلم" مسئولیت حمله‌ بر‌عهده گرفت
گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای خبر داده نیروهایش ساعت دو بامداد شب جاری به مقر فرماندهی فراجا شهرستان راسک هجوم برده‌اند.

براساس گزارش خبرنگار تسنیم، در این حمله تیروریستی تعداد زیادی از این تروریست ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند که بلافاصله در تاریکی شب از منطقه گریختند.

شهادت 11 نفر در حمله  تروریستی راسک
در پی حمله تروریستی "جیش الظلم" به مقر انتظامی راسک، براساس اعلام برخی مقامات سیاسی و امنیتی سیستان و بلوچستان تاکنون 11 نفر به شهادت رسیده‌اند.

در حال اوضاع شهر تحت کنترل نیروهای امنیتی بوده و وضعیت شهر به حالت برگشته است.
 
مجروحیت 7 پلیس در حمله تروریست‌ها در راسک
در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک، با دستور سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، هیئتی به سرپرستی سردار رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی در حال اعزام به شهرستان راسک جهت بررسی و پیگیری موضوع هستند.

هم‌اکنون فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در موقعیت حضور و اوضاع تحت کنترل است.

انتقال مجروحان حمله تروریستی راسک به زاهدان
در پی حمله تروریستی گروه جیش‌الظم به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک که به شهادت 11 نفر از افسران پلیس و مجروحیت 7 دیگر منجر شد، بلافاصله دقایقی پیش مجروحان این حمله با یک بالگرد برای ادامه درمان به زاهدان منتقل شدند.

در حال حاضر تلاش نیروهای امنیتی برای شناسایی تروریست‌ها در منطقه ادامه دارد و طبق گزارش خبرنگار تسنیم، ‌بالگرد فراجا ‌در نقاط مرزی ایران و پاکستان در حال شناسایی تروریست‌هاست.

اعزام هیئتی از فراجا برای بررسی حادثهٔ راسک
به دستور رئیس پلیس کشور هیئتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی در حال اعزام به شهرستان راسک جهت بررسی و پیگیری حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک هستند.

 پرواز بالگرد برای شناسایی تروریست‌ها در مرز ایران و پاکستان
بالگرد‌ها در نقاط مرزی ایران و پاکستان برای شناسایی اعضای گروه تروریستی جیش‌الظلم که در حملات تروریستی دیشب ۱۲ نفر از نیروهای نظامی را شهید کردند در حال پرواز هستند.

گروه‌های تروریستی بارها پس از عملیات در سیستان و بلوچستان به سمت مرزهای پاکستان متواری شده و در خاک این کشور پایگاه‌های عملیاتی دارند.

2 تروریست به هلاکت رسیدند، یک نفر مجروح شد
در پی حمله تروریست‌های جیش الظلم  به مقر انتظامی در راسک، 2 تروریست به هلاکت رسیده و یک نفر دیگر مجروح شده است و تلاش نیروهای امنیتی و ا‌نتظامی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

با توجه مقاومت و مقابله ‌شجاعانه افرادی که در مقر انتظامی بودند، تروریست‌ها بعد از یک ساعت پا به فرار گذاشتند. طبق آخرین اخبار در حال حاضر آرامش در منطقه برقرار بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است.

1927

اسامی شهدا و مجروحین تا این لحظه

اسامی شهدا: مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شهریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، محمد فیروز نیا، حمید رضایی امین.

اسامی مجروحان:اسماعیل دهکردی، محمدعلی حسنی، محمدرضا جعفری، محمد صیادی، محسن پریشان، حامد خمر، اسکندر عباسی و محمد فتوحی.

قهرمان کوراش ایران در این حادثه به شهادت رسید

در بین شهدای این حادثه تروریستی نام شهید «احسان بابایی» قهرمان ارزنده کوراش ایران نیز دیده می‌شود. این شهید والامقام در مسابقات کوراش قهرمانی کشور پارسال به مقام دوم دست یافته بود.

جزئیات دقیق تروریستی به مقر انتظامی در راسک از سوی معاون وزیر کشور
سید‌مجید میراحمدی‌ با اشاره به جزئیات حمله تروریستی پنجشنبه شب در مقر انتظامی راسک، گفت: حدود ساعت 2 بامداد، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله کرده و کمین را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند.

نیروهای کمکی هم پس از اعزام در کمین نیروهای تروریستی قرار گرفتند اما با رشادت و شجاعت و با تقدیم 2 شهید و مقاومت جانانه، موفق شدند خود را به کلانتری برسانند. این نیروها توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده و تلفاتی را از از آنها گرفته و یک نفر را هم دستگیر کنند.

تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را با خود بردند. منطقه در حال حاضر در آرامش کامل است. تروریست‌هایی که متواری شدند، نیروها با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌ها هستند.

 

شهر
راسک
تاریخ واقعه
1402/09/24
نوع عملیات تروریستی
حمله مسلحانه
گروهک تروریستی
جیش العدل
تعداد شهدا
11 نفر
تعداد مجروحین
8 نفر
منبع
https://jahannews.com/vdchmin6k23n-md.tft2.html
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان