حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز با 2 شهید و 7 مجروح

سال 1402
1402052221183494528144544
تاریخ: 1402/05/22

در جریان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ که امروز عصر (یکشنبه 22مرداد 1402) صورت گرفت، 2 نفر به شهادت رسیده و 6 نفر از زائران نیز مجروح شدند.

این دومین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ طی یک سال گذشته است. چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت 13 نفر از هموطنان شده بود.

در حمله امروز، تروریستها که تعداد آنها 2 نفر اعلام شد، تلاش کردند تا از باب المهدی وارد حرم شوند. یک نفر از این تروریست‌ها دستگیر  شده و در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد.

اسامی مجروحین و شهدای این حمله تروریستی به این شرح است:

اسماعیل مقدس 39 ساله، مجروحیت از ناحیه کتف راست

محمد حسین زارع 25ساله، اصابت تیر به صورت

علی کاظم کرمعلی 62ساله

امیر زارع 23ساله، بر اثر اصابت تیر به صورت در کما به سر می‌برد

مریم دادی 59 ساله، اصابت تیر به قفسه سینه

زهرا جاوید 23 ساله، بر اثر سکته، بیهوش است

محمد جهانگیری 29 ساله، اصابت تیر به قفسه سینه (در روز دوم پس از حادثه به شهادت رسید)

غلامعباس عباسی 69ساله و از خدام حرم، اصابت تیر به سینه که منجر به شهادت وی شد.

مجروحین این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح دوشنبه بیان کرد: محمد جهانگیری مصدوم ٢٩ ساله حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع) به علت خونریزی در ناحیه شکم وضعیت ثابت ندارد.

وی اضافه کرد: احتمال دارد برای بار دوم محمد جهانگیری تحت عمل جراحی قرار بگیرد تا وضعیت این مصدوم به حالت پایدار برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز متذکر شد: تنها یک نفر از مصدومان حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع) وضعیت ثابت درمانی ندارد.

وی ادامه داد: چهار تن از مصدومان این حادثه تحت عمل جراحی قرار گرفته و دو تن از این افراد نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

حسینی تاکید کرد: یکی از خانم‌های مصدوم این حادثه تروریستی همچنان در بخش مراقب‌های ویژه در حال دریافت خدمات درمانی است و طی ٢۴ ساعت آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس یک روز پس از حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی روز گذشته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی اعلام کرد: متأسفانه یکی از مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته شیراز با نام جهانگیری به شهادت رسید.

به گفته وی، تعداد شهدای حادثه حرم حضرت شاهچراغ (ع) به ۲ نفر رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در رابطه با جزئیات حادثه تروریستی شب گذشته حرم شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: در پی تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون تعدادی از عناصر مظنون به ارتباط با حادثه تروریستی شب گذشته حرم شاهچراغ (ع) دستگیر شده‌اند.

وی گفت: تمامی افراد بازداشتی از اتباع خارجی هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در رابطه هویت تروریست اصلی که شب گذشته در صحن حرم دستگیر شده بود، بیان کرد: این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، عنوان کرد: خانه امن تروریست‌ها نیز کشف شده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

رئیس کل دادگستری فارس: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند.

پیام رئیس جمهور: حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل بیت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.

وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی باید با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.

 

شهر
شیراز
تاریخ واقعه
1402/05/22
نوع عملیات تروریستی
حمله مسلحانه
گروهک تروریستی
داعش
نوع سلاح
کلاشینکوف
تعداد شهدا
2 نفر
تعداد مجروحین
6 نفر
منبع
https://tn.ai/2940237
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان