پلیس فرانسه گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس را لغو کرد

سال 1402
56452329_804
تاریخ: 1402/03/30

پلیس فرانسه با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری تجمعات سالانه گروهک منافقین، امسال اجازه برگزاری این نشست را نداد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، لورنت نونز، رییس پلیس پاریس با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری تجمعات سالانه گروهک منافقین اجازه برگزاری این تجمع را نداده و در نامه‌ای به کمیته تدارکات برگزاری تجمعات منافقین اعلام کرد: امکان برگزاری این نشست که از سال ۲۰۰۸ هر ساله برگزار می‌شود، وجود ندارد.
بنابر گزارش رویترز، پلیس پاریس در پاسخ به این خبرگزاری که جویای دلیل این تصمیم شده بود، در بیانیه‌ای گفت: برگزاری این تجمع می‌تواند با توجه به شرایط ژئوپولیتیکی، موجب ایجاد مزاحمت برای عموم مردم و اخلال در نظم عمومی شود.
در این بیانیه آمده است: علاوه بر این، با توجه به این که نمی‌توان خطر حمله تروریستی را نادیده گرفت، برگزاری چنین مراسمی تامین امنیت آن و امنیت مهمانان مهم آن را به شدت پیچیده کند.
رویترز همچنین با ارائه تحلیلی درباره این تصمیم پلیس پاریس مدعی شد که این اقدام در پی تلاش غرب برای کاهش تنش‌ها با ایران انجام شده است که یک نمونه از آن، تبادل اخیر زندانیان میان ایران و کشورهای اروپایی بوده است.

برخی کشورهای اروپایی که سابقه طولانی در تقابل و توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، در نتیجه تغییر رویکرد این دولت و اتخاذ دیپلماسی عزتمندانه‌، به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برده و در تلاش‌اند به ‌اشکال مختلف تنش‌های خود را با ایران کاهش دهند.
کشورهای اروپایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون میزبان گروهک‌های تروریستی و برانداز ضدایرانی بوده‌اند، اخیرا دست به اقداماتی زده‌اند که حاکی از تغییر رویکرد آنها در قبال این گروهک‌ها دارد.
خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داد به نامه‌ای از دولت فرانسه دست یافته که نشان می‌دهد برگزاری تجمع سالانه «اپوزیسیون ایرانی» (گروهک منافقین) ممنوع شده و این نامه برای سران این تجمع ارسال شده است.
گروهک منفور منافقین هر سال مصادف با 30 خرداد و سالگرد آغاز فعالیت‌های تروریستی خود‌، گردهمایی سالانه‌ای برگزار می‌کردند که امسال به دستور دولت فرانسه، این گردهمایی در ویلپنت لغو شد.
رویترز می‌گوید پلیس فرانسه با ارسال بیانیه‌ای به این خبرگزاری این خبر را تأیید کرده و گفته که به علت مشکلات امنیتی و اخلال در نظم عمومی این تجمع لغو شده است.
این در حالی است که همین خبرگزاری، ممنوعیت برگزاری این تجمع را همزمان با تلاش کشورهای غربی برای کاهش تنش با ایران دانسته و نوشته است که این ممنوعیت، چند هفته پس از آن اعلام می‌شود که کشورهای اروپایی و ایران چند تبادل زندانی انجام دادند و همچنین دو هفته پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنیِ ۹۰ دقیقه‌ای با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران داشت.

 

شهر
پاریس - فرانسه
تاریخ واقعه
1402/03/30
گروهک تروریستی
منافقین(مجاهدین خلق)
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان