کمک‌های مالی کاخ سفید باعث نیرومند‌تر شدن تروریست‌ها درسوریه شد

Morfiسناتور دموکرات آمریکا با بیان اینکه هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری از بودجه آمریکا برای تقویت تروریست‌ها در سوریه عملا موجب نیرومند‌تر شدن گروه‌های تروریستی شده است، تاکید کرد که آمریکا باید این پول را صرف کمک به آوارگان جنگی و پناهندگان می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان به نقل از ایرنا، کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی درگفت‌و‌گو با یک خبرگزاری روسی ضمن انتقاد شدید از هزینه ۵۰۰ میلیون دلار برای کمک به تروریست‌های به اصطلاح معتدل‌تر سوریه برای براندازی بشار اسد گفت آمریکا باید این پول را صرف کمک به پناهندگان سوری می‌کرد.

وی تصریح کرد که نتیجه این اقدام نگرانی‌های او را مبنی بر نیرومند‌تر شدن گروه‌های تروریستی در سوریه به اثبات رسانده است.

این سناتور دموکرات آمریکایی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: از ابتدا نگرانی من این بود که ما در ‌‌نهایت بطور ناخواسته به نیرومند‌تر شدن گروه‌های تروریستی مانند القاعده کمک خواهیم کرد که متاسفانه ثابت شد که این نگرانی‌ها صحت دارند.

مورفی از جمله قانون‌گذاران آمریکایی است که از ابتدای این لایحه که در سپتامبر سال گذشته به تصویب کنگره این کشور رسید به مخالفت با آن برخواستند.

براساس این لایحه، وزارت دفاع آمریکا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به آموزش آن دسته از تروریست‌های مخالف دولت اسد که به گفته آن‌ها معتدل‌تر بودند اختصاص داد و هدف این برنامه دادن آموزش‌های لازم به دست کم ۱۵ هزار نفر از آن‌ها برای مبارزه با دولت اسد اعلام شده بود.

با گذشت بیش از یک سال و صرف ۵۰۰ میلیون دلار، به اعتراف مقام‌های رسمی وزارت دفاع آمریکا نیروهای این کشور تاکنون فقط توانسته‌اند به ۵۹ نفر از این مخالفان دولت سوریه تعلیم بدهند که فقط چهار یا پنج نفر از آنان در نبرد علیه دولت سوریه فعال هستند.

ناظران، تحلیلگران و مقام‌های منطقه تاکید دارند، حملات نمایشی ائتلاف آمریکایی علیه داعش نه تنها از اقدامات تروریست‌ها کم نکرده است، بلکه با حمایت‌های مالی و لجستیکی آمریکا و متحدانش، تروریست‌ها قوی‌تر شده و همسو با اهداف کاخ سفید حرکت می‌کنند.

این مساله سبب شد تا روسیه از شنبه گذشته بعد از پذیرش درخواست دولت دمشق و با مجوز مجلس خود، عملیات بمباران مواضع تروریست‌ها را در سوریه آغاز کند که تاکنون ده‌ها هدف و مراکز تروریستی بویژه داعش را نابود کرده است.

این اقدام مسکو با واکنش و ادعاهای برخی مقام‌های آمریکایی همراه شد که که روسیه را به بمباران مواضع معارضان سوری میانه رو از جمله تشکل موسوم به «ارتش آزاد سوریه» متهم کرده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این اتهامات گفت که معارضان مسلح میانه‌رو به زحمت می‌توانند از موفقیت خود سخن بگویند و همه آن‌ها را فراموش کرده‌اند؛ بار‌ها شنیده‌ایم که (مقام‌های آمریکایی) از حضور و فعالیت تشکل موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در سوریه سخن گفته‌اند اما این تشکل غیرواقعی است.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، مسکو از واشنگتن خواسته است تا محل استقرار تشکل موسوم به «ارتش آزاد سوریه» را اعلام کند تا با آن تماس برقرار شود.

وی گفته، «اگر این تشکل واقعا توانمندی نظامی داشته و اعضای آن از سوری‌ها تشکیل شده باشد با آن تماس برقرار می‌کنیم.»


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان