چهارمین نشست کمیته مشترک تحقیقات قضایی درباره ترور سردار سلیمانی برگزار شد

62482582

بیانیه رسمی چهارمین نشست کمیته مشترک قضائی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق راجع به تحقیقات ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان صادر شد.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایسنا، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از پایان چهارمین نشست کمیته مشترک تحقیقات قضائی میان ایران و عراق در رابطه با اقدام تروریستی و جنایتکارانه علیه شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان آنان که از روز گذشته در تهران آغاز شده  بود، خبر داد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه همچنین  افزود: در این دور از گفتگوها، مجموعه دیگری از اسناد و گزارش‌های تهیه و ترجمه شده مربوط به پرونده این اقدام تروریستی بین طرفین  تبادل شد و مقرر گردید طرفین در جریان رسیدگی‌های قضایی خود این اسناد را مورد لحاظ دهند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه فرایند تحقیقات مقدماتی علیه برخی متهمین این پرونده تکمیل شده، بر قصد طرفین برای اتخاذ تصمیمات قضائی تاکید کرد و گفت: کمیته مشترک تصمیم گرفت تا تبادل اسناد و اطلاعات تکمیلی درخصوص پرونده‌های قضایی بین دو طرف ادامه یابد و دو طرف، فرایند تکمیل تحقیقات و صدور تصمیمات قضایی در مورد پرونده‌های مطروحه این جنایت تروریستی را تسریع نمایند. همچنین، دو طرف با هدف مقابله با بی‌کیفرماندن مرتکبین این جنایت بین‌المللی و تکمیل فرایند تعقیب، محاکمه و مجازات آن‌ها، در تمامی تدابیر و اقدامات دو جانبه و بین‌المللی با یکدیگر همکاری نمایند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان