پشتوانه اصلی اقدامات تروریستی در ایران، دولت آمریکا است

Haji Hashemi Nejad Farhangsaraye Resane

سید محمدجواد هاشمی نژاد گفت: پشتوانه اقدامات تروریستی در کشور ما ایالات متحده آمریکا و غربی‌ها هستند که اگر این حمایت‌ها نبود امروز ۱۷ هزار شهید ترور در کشورمان نداشتیم.

به گزارش هابیلیان؛ همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی، فرهنگسرای رسانه تهران نشستی با محوریت افشای نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده را برگزار کرد. در این جلسه، "سید محمدجواد هاشمی‌نژاد" دبیرکل بنیاد هابیلیان سخنرانی کرد. 

هاشمی‌نژاد در مقدمه سخنان خود گفت: در تابستان سال 1360 شاهد اتفاقات عجیب و غریب زیادی هستیم که به نظر می‌رسد به صورت سلسله‌وار به یکدیگر مرتبط هستند؛ 6 تیرماه، ترور نافرجام مقام معظم رهبری رخ داد، هفتم تیرماه دفتر حزب جمهوری اسلامی منفجر شد و شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند. یکی دو ماه بعد، شاهد ترور رئیس‌جمهور و نخست وزیر بودیم و یازدهم تیرماه نیز شهید صدوقی به شهادت رسید. در کنار این‌ها، بمباران شیمیایی سردشت و شلیک مستقیم به هواپیمای مسافربری ایرانی از سوی آمریکا و شهادت 290 مسافر آن را هم باید اضافه کرد.

وی با اشاره به اتفاقات دهه 1360 گفت: ترور شهید بهشتی سرآغاز سلسله جنایت‌هایی بود که توسط منافقین در ایران انجام شد. آنان با خود محاسبه می‌کردند که کشور درگیر جنگ است، ساختارهای سیاسی آن به تازگی در حال شکل‌گیری است و حاکمان آن تجربه حکومت‌داری ندارند و کشور نیز در محاصره تمام عیار اقتصادی است. در چنین شرایطی، اگر بتوان مقامات مؤثر جمهوری اسلامی را نیز حذف کرد، هرج و مرج ایجاد شده و می‌توان بر اوضاع مسلط شد. جالب است بدانید که سرکرده منافقین پیش‌بینی کرده بود که در عرض 6 ماه می‌توان نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد. براساس همین سیاست، افراد زیادی را در دستگاه‌های کشوری نفوذ داده بودند.

 دبیرکل بنیاد هابیلیان بیان داشت: در شرایطی که همه طراحی‌ها برای پیشبرد اهداف‌شان آماده شده بود، حضور گسترده مردم در میدان، این طراحی را برهم ریخت. در حقیقت پیش‌بینی نمی‌کردند که مردم این‌گونه وارد صحنه شوند و نقشه آنان را نقش بر آب کنند. پس از گذشت یکسال از آن اتفاقات از همان سرکرده که در عراق مستقر بود می‌پرسند چرا نتوانستید 6 ماهه کنترل اوضاع در ایران را به دست بگیرید؟ پاسخ او بسیار قابل تأمل است؛ او می‌گوید: «ما با کشتن برخی افراد، کشور ایران را بی‌آینده کردیم.»

وی تأکید کرد: نکته قابل توجهی که در میان این حوادث وجود دارد این است که کشورهای غربی و اروپایی‌ از عوامل اینگونه اقدامات تروریستی در ایران حمایت می‌کردند. البته امروز هم همین است و بخش مهمی از سیاست‌مداران غربی میزبان همین افراد در کشورهای هستند. قابل تأمل است که یک گروه تروریستی عالی‌ترین مقامات رسمی کشوری را طی عملیات‌های تروریستی به شهادت برساند و به عوامل این اقدامات دفتر رسمی هم در کشورهای غربی بدهند. 

هاشمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها در ایران گفت: خانم کلینتون در کتاب «گزینه‌های سخت» می‌گوید که «همه دنیا می‌داند و ما هم می‌دانیم که القاعده و داعش را خودمان به وجود آوردیم.» با این حال، دقت داشته باشید به هیچ کدام از آنان دفتر رسمی در کشورهای خود نمی‌دهند، اما ماجرا در مورد عاملین ترورها در ایران برعکس است. کشورمان بیش از 17 هزار شهید ترور دارد که توسط 35 گروه مسلح به شهادت رسیده‌اند. همه این گروه‌ها در آمریکا و اروپا دفتر رسمی دارند. نمونه آخر آن گروه تروریستی الاهوازیه است که چندی پیش تعدادی از ایرانیان را در خوزستان به شهادت رساند، اما همان شب سرکرده آن از کشور دانمارک با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد. نمونه دیگر هم سرکرده گروه منافقین است که یکی دو ماه پس از اقدامات تروریستی به همراه بنی‌صدر از ایران فرار کرده و در پایگاه نظامی فرانسه مورد استقبال قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: تأکید می‌کنم بخش عمده‌ای از پروژه‌های ضد ایرانی در اروپا و آمریکا توسط همین‌ها انجام می‌شود و سازمان منافقین تبدیل به یکی از ابزارهای اصلی اقدامات آمریکا و غربی‌ها علیه ایران شده است. این حمایت از آنان در حالی است که براساس اطلاعات آماری خود آمریکایی‌ها، سازمان منافقین منفورترین گروه در بین ایرانیان بوده و اقدامات خائنانه آنان در طول جنگ با عراق که منجر به شهادت سربازهای ایرانی شد، از خاطره مردم ایران پاک نمی‌شود. چنین حمایتی از گروه‌های تروریستی از سوی غربی‌ها واقعا بی‌سابقه است. جالب است بدانید که آمریکا، 12- 13 سال آنان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، اما یک نفر از آنان را دستگیر نکرد و حتی هیچ محدودیتی برای آنان قائل نشدند. با همان نشان که در آن لیست به چشم می‌خورد به کنگره آمریکا رفت و آمد داشته و در نشست‌های آنان سخنرانی می‌کردند. 

هاشمی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود گفت: پشتوانه اقدامات تروریستی در کشور ما ایالات متحده آمریکا و غربی‌ها هستند که اگر این حمایت‌ها نبود امروز 17 هزار شهید ترور در کشورمان نداشتیم. متهم ردیف اول در این قضایا آمریکایی‌ها هستند. متاسفانه یکی از ابزارهای اصلی پیش‌برنده سیاست خارجی آمریکا، ترور و تروریسم است. 

منبع: تسنیم


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان