همگان ملزم به مقابله با تکفیری‌ها هستند

Makarem1آیت الله مکارم شیرازی، سیاسیون، نظامی‌ها، اصحاب رسانه، علما و دیگر اقشار جامعه را موظف به مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی دانست و گفت: این آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از ستاد خبری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی اظهار کرد: هنگامی که خطری در دنیا پیدا می‌شود علما و بزرگان اقوام و بلاد مختلف در مقابل آن خطر مسئولیت دارند و باید برای برطرف‌سازی آن خطر تدابیری بیاندیشند.

وی افزود: خطر تکفیری‌ها امروزه برای جهان به خوبی آشکار شده است و آشوبی که در سوریه آغاز کرده‌اند امروزه به عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی رسیده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه تکفیری‌ها در اقدامات خود از هیچ ظلمی دریغ نمی‌کنند، تصریح کرد: کنگره جهانی جریان‌های تکفیری‌ و افراطی‌ از دیدگاه علمای اسلام با حضور شخصیت‌های برجسته مذاهب اسلامی برای مقابله با پدیده تکفیر در قم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از 80 نفر از سران مذاهب و علمای کشورهای مختلف در این کنگره حضور دارند تا با خشکاندن ریشه‌های علمی جریان تکفیری به جهان ثابت کنند که این افراد با اسلام و مسلمانان بیگانه هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در گوشه و کنار جوامع ممکن است توسط جریان‌های مذکور فریب داده شوند عنوان کرد: علمای دینی وظیفه دارند که با روشن‌سازی در مناطق خود از این امر جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: ‌ برای مبارزه با جریان‌های تکفیری مبارزه نظامی کافی نیست بلکه باید از راه تبلیغی و علمی ریشه‌های عقیدتی و فکری آن‌ها را بخشکانیم تا بتوانیم آن‌ها را نابود کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی به برخی از افکار این جریان‌ها اشاره کرد و افزود: راه اصلی بهشت و جهنم باید به افراد گمراه نشان داده شود تا به راه حق بازگردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر بررسی ریشه‌های اصلی ایجاد پدیده تکفیر بیان کرد: با استفاده از منطق می‌توان در مقابل افکار کاذب ایستادگی کرد.

وی سیاسیون، نظامی‌ها، اصحاب رسانه، علما و دیگر اقشار جامعه را موظف به مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی دانست و خاطرنشان کرد: این آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا می‌گیرد و امروزه نیز برخی از گروه‌های داخلی آن‌ها در مقابل خودشان ایستاده‌اند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در خصوص جمع‌آوری مقالات کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه اسلام در 17 کتاب خبر داد و افزود: این کتاب‌ها در چهار بخش به چاپ رسیده است.

وی مطرح کرد: در روز اول این کنگره شخصیت‌های برجسته دینی سخنرانی می‌کنند و در روز دوم 60 مقاله تخصصی در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار داده خواهد شد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان