همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر با قرائت میثاق‌نامه برگزار شد

Bonyad333

نخستین همایش سراسری تشکل‌های شاهد و ایثارگر صبح روز چهارشنبه 7 مهرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و روسای تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مجمع فرهنگی سیاحتی کردان استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر و تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: برگزاری این گردهمایی تاکنون بی‌سابقه بوده است و در این همایش افراد زیادی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر حضور دارند.

علی عباس کمری با بیان اینکه این همایش به دستور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده است، افزود: کار برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش از تیر ماه آغاز شد و از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان  به حدود 150 تماس با مراکز استان‌ها در راستای توجیه کارشناسان، برقراری 200 تماس با تشکل‌های شاهد و ایثارگر تهران و استان‌ها، طراحی لوگو و شرکت در جلسات مشترک با مسئولین به‌منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

وی با اشاره به تشکیل 4 کمیسیون «اجتماعی، فرهنگی و ورزشی»، «حقوقی و بین‌الملل»، «اقتصاد مقاومتی» و «سلامت، بهداشت و درمان» برای برگزاری این همایش گفت: این کمیسیون‌ها طی ساعات متوالی جلسات مختلفی را تشکیل دادند و نتایج و جمع‌بندی این کمیسیون‌ها در همایش امروز مطرح می‌شود.

در ادامه این همایش میثاق‌نامه تشکل‌های شاهد و ایثارگر قرائت شد که در بخشی از آن تأکید شد: «امروز ما تشکل‌های شاهد و ایثارگر با تمسک به ایمان اسلامی و حفظ روحیه انقلابی و جهادی خود همواره در مسیر تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) و منویات رهبری گام برداشته و با امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهیدان پیمان می‌بندیم که در انجام رسالت خود اصولی را رعایت نماییم، متعهد می‌شویم با تهذیب نفس روح خود را صیقل دهیم تا هرگز تسلیم دنیا و دنیاطلبان و سیاست زدگان نشویم، متعهد می‌شویم سیاست را عین دیانت دانسته و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران را وظیفه شرعی و عقلی خود می‌دانیم و وحدت میان خودمان را تحت هیچ شرایطی خدشه‌دار نخواهیم کرد و همچون شهدا حماسه‌ساز این مسیر نیز خواهیم بود».

گفتنی است در این همایش «کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی»، «حقوقی و بین‌الملل»، «اقتصاد مقاومتی» و «سلامت، بهداشت و درمان» نشست‌هایی را برگزار کردند. همچنین کارگاه‌های آموزشی با موضوعات روال ثبت تشکل، نقش تشکل‌ها در روابط بین‌الملل و نقش تشکل‌ها در جنگ نرم برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند نقش ارتباطی بین جامعه ایثارگری و بنیاد را ایفا کنند و در این زمینه توانمندی و کارایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای برنامه‌ها را ارتقا دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی باتأکید بر اینکه امید امروز جامعه ما به ایثارگران است، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر تاکنون شاید به صورت منطقه ای و استانی فعالیت داشتند اما امروز نخستین همایش سراسری آن‌ها برگزار می‌شود که بنیاد افتخار برگزاری این مراسم را دارد و امیدوارم تشکل‌ها و نیروهای خودجوش برگرفته از جوانان و فرزندان شاهد و ایثارگر با تشکیل کمیسیون‌ها، ارائه برنامه‌ها و نظرات و پیشنهادات در این همایش از ظرفیت و فرصت به دست آمده استفاده کرده که این اتفاق در نهایت منجر به رشد و تعالی جامعه ایثارگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران شود.

Bonyadshahid2

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه هدف گسترده ای را تحت پوشش قرار داده است گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران، در مرکز و سایر استان‌ها نقش ارتباطی بین جامعه ایثارگری و بنیاد را ایفا کنند و در این زمینه توانمندی و کارایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای برنامه‌ها را ارتقا دهند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به تاریخچه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با آغاز جنگ تحمیلی دایره وظایف بنیاد روز به روز گسترش پیدا کرد و امروز شاهد جامعه بزرگ ایثارگری هستیم و به همین دلیل نیاز است تشکل‌های مختلف به ویژه در مناطق دور از مرکز و محروم، با ارائه نظرات وراه حل‌های تخصصی برخی از امور را بر عهده گرفته و بنیاد را در اجرای امور یاری کنند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به برنامه‌ها و اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران در 3 سال گذشته اعلام کرد: از ابتدای حضور در این مجموعه چندین برنامه را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفتیم که یکی از مسائل کوتاه مدت، موضوع تشکل‌های شاهد و ایثارگر بود و در همان ماه‌های آغازین فعالیت در بنیاد از این تشکل‌ها دعوت کردیم تا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هرچه از تشکل‌های شاهد و ایثارگر حمایت کنیم نتایج مثبت آن متوجه بنیاد خواهد شد افزود: از آنجایی که میانگین سنی ایثارگران و جانبازان افزایش یافته است، نیاز داریم تا از جوانان جامعه شاهد و ایثارگر و ظرفیت خوب آنان در مسائل مختلف اعم از اجرایی و مدیریتی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ادامه داد: در راستای ایجاد فضای مناسب برای جوانان جامعه ایثارگری، در بخش‌های مدیریتی و اجرایی بنیاد و سازمان‌های تابعه بیش از 362 جوان از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در سازمان اقتصادی کوثر مشغول به فعالیت شده‌اند.

Bonyadshahid1

وی یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: طرح سپاس از جمله موضوعاتی است که مقام معظم رهبری پیش‌تر درباره آن تاکید کرده بودند و ما در بنیاد این موضوع را مورد هدف خود قرار دادیم و تاکنون نزدیک به 420 هزار دیدار با خانواده ایثارگران انجام داده‌ایم. بنده بارها به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده‌ام که با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید دیدارها را با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به صورت مستمر انجام و افتخار می‌کنیم که توانستیم گام‌هایی را در این زمینه برداریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که در جهت تأیید و اجرایی شدن هر قانونی که به نفع ایثارگران باشد حرکت کنیم و تنها هدف ما خدمت به جامعه هدف است. البته قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حال تجدید نظر است و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم تا دی ماه سال جاری به تصویب برسد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: باید شهدا، جانبازان و آزادگان به جامعه معرفی شوند و حماسه‌ها و افتخارهای آنان مکرر بازگو شود. در این میان تشکل‌ها باید بنیاد را یاری کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را ابتدا بین خود و سپس جامعه ترویج و توسعه دهند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان