هر وقت کارش گیر می‌کرد از شهدا کمک می‌خواست

2Y8A

شهید حسین سرسنگی اخلاق خوشی داشت و با همه رو راست بود. او همه چیز را از شهدا می‌خواست و هر وقت کارش گیر می‌کرد به مزار شهدا می‌رفت. همچنین بسیار علاقمند بود در لباس سبز پاسداری به مردم خدمت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، گروهک تروریستی جیش العدل که برخلاف نامش به ظلم و ستیز با شهروندان ایران اسلامی می‌پردازد، پنجشنبه 16فروردین1403 به چند نقطه از استان سیستان و بلوچستان حمله کرد. این حمله که به شیوۀ انغماسی صورت گرفت ساعت‌ها به طول انجامید و با دفاع جانانه نیروهای حافظ امنیت خنثی شد و تمام مهاجمان به هلاکت رسیدند. در این بین 16 نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پاسدار حسین سرسنگی یکی از کسانی بود که در مقابله با حمله غافلگیر کننده گروهک تروریستی جیش العدل به پایگاه محلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده سرباز به راسک به شهادت رسید.

دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) در سفر خود به استان یزد با خانواده این شهید والامقام به گفت‌وگو نشست که در ادامه مشروح این دیدار را می‌خوانیم.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان در این دیدار، جایگاه پدر و مادر شهید نزد خداوند متعال را والا دانست و گفت: مقام پدر و مادر شهید همان مقام شهدا است. این جایگاه هم از این باب است که شهید در این فضا و خانواده بزرگ شده و مسیری را رفته که مسیر ائمه اطهار است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سرسنگی به معرفی بنیاد هابیلیان پرداخت و گفت: این مجموعه متعلق به شماست. هر خانوادۀ بزرگواری که قربانی حملات گروهک‌های تروریستی می‌شود خودبه‌خود عضو این مجموعه است. من 19 سال است با خانواده‌های شهدای ترور در شهرهای مختلف دیدار کرده‌ام، امکان ندارد کسی شهید شود و خصوصیاتی متفاوت از بقیه نداشته باشد. خداوند متعال به او پاداش می‌دهد و او را انتخاب می‌کند. خدا رحمت کند حاج قاسم سلیمانی شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست.

دبیرکل بنیاد هابیلیان به ترور شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد در ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مرحوم پدر بنده هم از قبل از تولد من در زمان شاه به مجاهدت مشغول بود. زمانی که من به دنیا آمدم، ایشان زندان بود تا سال 1356 زندان بودند و دو سال‌و‌نیم بعد از انقلاب هم به‌شهادت رسیدند. ما می‌دانستیم مسیری که پدرمان می‌رفت به شهادت ختم می‌شود. شهادت ایشان هم به دست منافقین و با شیوۀ انتحاری بود. از زمان شهادت پدر ما تا کنون، این خط ترور همچنان ادامه دارد.

هاشمی‌نژاد به تشریح فعالیت‌های بنیاد هابیلیان پرداخت و گفت:ما در مشهد مجموعه‌ای را به‌راه انداختیم و این موضوع را دنبال کردیم. لذا اکنون می‌بینید که بعد از چهار دهه سران گروهک منافقین محاکمه می‌شوند. خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان تروریسم که سندهای جنایات گروه‌های تروریستی هستند نقش بسزایی در این زمینه دارند.

ایشان در ادامه با اشاره به برگزاری دادگاه محاکمه سران منافقین گفت: برای خیلی‌ها سؤال است که چرا این دادگاه بعد از چهار دهه اکنون دارد برگزار می‌شود. به این خاطر که این یک کار انجام‌نشده در کشور بود. علیه سرکردگان این گروه‌های تروریستی هیچ اقدامی صورت نگرفته بود. ما هر جا که برای پیگیری این موضوعات می‌رفتیم، می‌گفتند حکم قضایی شما کجاست؟ این گروهک شاکی نداشتند. شاکی خصوص آن‎ها ما هستیم. باید ابتدا در جایی که این جنایت انجام شده، دادگاه تشکیل شود، حکم صادر شود سپس پلیس بین‌الملل بر اساس آن حکم اقدام می‌کند. سال 1384 که ما این بنیاد هابیلیان را بنا نهادیم، حتی آماری از شهدای ترور نداشتیم. دو سال کار پژوهشی انجام دادیم که لیست 17000 شهید ترور گردآوری شد.

هاشمی‌ نژاد به اقدامات ملی و بین‌المللی هابیلیان اشاره کرد و گفت: هابیلیان اقدامات متعددی در سطح ملی و بین‌المللی انجام داده است. چند همایش و کنگره برگزار کرده است و موضوع شهدای ترور در بین مقامات تثبیت شد. همکاران ما پنج الی شش سال به دنبال محدودکردن گروهک تروریستی منافقین بودند.

وی افزود: تظلم‌خواهی و برگزاری دادگاه را از قوه قضائیه خواستیم و بالاخره این پرونده به جریان افتاد و برای بیش از 100 نفر از سران منافقین ثبت شکایت شده است.

هاشمی نژاد غرب و آمریکا را مسببان اصلی اقدامات تروریستی در کشور دانست و گفت: ما دنبال این هستیم که دولت‌های حامی این گروه‌‌های تروریستی را محکوم کنیم. چون تمام این اقدامات در سایۀ حمایت دولت‌ها انجام می‌شود. تا دولتی پشت سر گروهک‌های تروریستی نباشد، آن‌ها نمی‌توانند اینگونه فعالیت کنند. دولت‌ها هم زمانی محکوم می‌شوند که این‌ گروهک‌ها در محاکم ما محکوم شوند. ان‌شاءالله امیدواریم بتوانیم با کمک شما و استعانت از خون شهدا بتوانیم مانع از بی‌ثمرماندن خون مطهر شهدا شویم و نگذاریم که حرف دشمنان ما در این ماجرا غالب شود.

در ادامه عموی شهید سرسنگی ضمن تأکید بر ضرورت روشنگری در خصوص حملات گروه‌های تروریستی گفت: من زیاد شنیدم که برخی می‌گویند این کار خودشان است. این زخم زبان‌ها خانواده شهدا را متأثر می‌سازد و آن‌ها طاقت نمی‌آورند.

هاشمی‌نژاد روشن گری و تبیین جنایات گروهک های تروریستی را وظیفه خانواده شهدا ترور دانست و گفت: از امام سجاد علیه السلام پرسیدند سخت‌ترین مصائب در سفر کربلا کجا بود؟ سه بار گفتند: شام! کسی که مصائب بسیاری را در جلوی چشمش دید، سنگین‌ترین مصیبت را بعد از شهادت می‌داند. طبق فرمایش جنابعالی، شهادت یک بحث است؛ ولی زخم زبان‌ها آن‌ها را اذیت می‌کرد که یزید به آن‌‌ها گفت دیدید خدا با شما چه کار کرد؟ این زخم زبان‌ها سنت تاریخ است. رسانه هم متأسفانه در دست دشمن است؛ ولی ما خیلی می‌توانیم کار کنیم. خداوند متعال در قرآن عدد می‌دهد. می‌فرماید 10 نفر شما مقابل صد نفر آن‌ها است. صد نفر شما مقابل هزار نفر آن‌ها است. در جنگ احد هم این را ثابت کردند. یعنی 300 نفر از یاران پیامبر که بعضی از آن‌ها شمشیر هم نداشتند در مقابل 3000 نفر از کفار قریش با آن همه تجهیزات و ثروت قرار گرفتند. همان 300 نفر پیروز شدند. منتها خداوند متعال می‌فرماید به شرطی که باشید. شما به اندازه همان یک نفر پای کار باشید، 9تای بعدیش من هستم.

وی افزود: فرمایش شما کاملاً صحیح است. این زخم زبان‌ها حتما هست. پدر من 43 سال پیش به شهادت رسیده است. تجربۀ فراوانی دارم. این راه، راه امام حسین (ع) است. شما هم زینب‌وار در مسیر قرار دارید. طبیعتاً اگر راه همان راه است، تاریخ هم تکرار می‌شود. ولی ما به‌دنبال این هستیم که آن کاری را که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم، بقیه‌اش هم با خداوند متعال است.

2Y8A0167

پدر شهید سرسنگی درخصوص ویژ‌گی‌های شهید حسین سرسنگی گفت:حسین آقا اخلاق خوشی داشت و با همه رو راست بود. دو سال و سه ماه خدمت کرد که 9 ماه در دانشگاه امام حسین (ع) آموزش دید. بعد از آن دوره به اصفهان رفت. حسین ورزشکار بود و علاقه به تکاوری داشت.

پدر شهید سرسنگی به انس پسرش با شهدا اشاره کرد و گفت: همه چیز را از شهدا می‌خواست. هر وقت کارش گیر می‌کرد، می‌رفت مزار شهدا.

پدر شهید به علاقمندی پسرش برای خدمت در لباس پاسداری اشاره کرد و گفت: این اولین مأموریتش بود. باید 10 روز دیرتر می‌رفت. ولی خواستِ خدا رفت و در همان اولین مأموریتش به‌شهادت رسید.

هاشمی نژاد در پایان گفت: همه امید ما این است که این شهدا در آخرت دستگیر ما باشند. رسالت شهید از این به بعد با شماست. خاصیت خون شهید این است که رفتار و حرف شما بر روی همه اثر می‌گذارد. ان‌‌شاءالله خداوند در این مسیر به شما صبر و اجر بدهد و کمک کند که بتوانیم در قیامت هم سربلند محشور باشیم.

 2Y8A0177


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31