نمایش خشونت‌های منافقین تروریست در جشنواره هنری «سرچشمه سرخ»

 Sarcheshme1

دبیر بخش نقاشی جشنواره تجسمی «سرچشمه سرخ» با تاکید بر اینکه هنرمندان باید موضع ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی داشته باشند، گفت: در این جشنواره به بیان واقعیت‌ها و حقیقت‌های دهه شصت کشورمان و خشونت‌های منافقین تروریست می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) به‌نقل از خبرگزاری صدا و سیما «غلامرضا طاهری» هنرمند هنرهای تجسمی و دبیر بخش نقاشی نمایشگاه «سرچشمه‌ سرخ» با بیان اینکه هجمه‌ای جهانی علیه حقیقت‌های انسانی در حال وقوع است، اظهار داشت: همه دنیا به ظاهر علیه تروریسم موضع گرفته‌اند، اما بد نیست بدانند که در دهه شصت در کشور ایران وقایعی رخ داد که چهره تروریسم را نشان داد.

وی افزود: تعداد شهدای ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور گسترده‌ای افزایش یافت. به همین جهت پرداختن به موضوع تروریسم و شهدایی که قربانی آن شده‌اند، مسئولیتی است که بر عهده هنرمندان کشور است تا واقعیت‌های دهه شصت در آثار هنری متجلی شود.

این هنرمند گفت: نمایشگاه سرچشمه سرخ قرار است تبیین کننده این حقیقت باشد و ارزش‌های هنری را هم در آثار لحاظ کند، تا عموم هنرمندان و مخاطبین با آن ارتباط برقرار کنند.

طاهری درباره تعداد آثار این نمایشگاه بیان کرد: سطح هنری کشورمان رو به رشد است. این جشنواره نیز جدای از فعالیت‌های هنری جامعه نیست. هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند، کسانی هستند که در رقابت‌های ملی و بین المللی حضور دارند، پس سطح جشنواره بالاست.

وی افزود: 500 اثر از بیش از 200 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. حدود 250 اثر پذیرفته شد و در نهایت 140 اثر از 75 هنرمند برای نمایش عمومی پذیرفته شد که در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

دبیر بخش نقاشی جشنواره سرچشمه سرخ عنوان کرد: شهدای واقعه سرچشمه شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که از شاخص‌ترین شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی محسوب می‌شدند که می‌توانستند در آینده ایران موثر باشند. تاثیر این واقعه در جامعه آن زمان که انقلاب پیروز شده بود، باعث پیدا شدن خط نفاق شد. این واقعه در جریان‌های بعد از انقلاب نه تنها انگیزه مردم را در دفاع از انقلاب کاهش نداد، بلکه این انگیزه‌ها را افزایش داد.

وی افزود: باید سیاست‌هایی را در رویکردهای فرهنگی لحاظ کنیم تا هنرمندان و فرهیختگان نسبت به جریانات تاریخی ترغیب شوند و برای آن‌ها انگیزه ایجاد کنیم تا موضع ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی را به عنوان هنرمند متعهد امروزی در روند کارشان لحاظ کنند.

Sarcheshme


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان