موساد در اربیل نقشه ترور دانشمندان هسته‌ای را طراحی کرده بود

1054731

کارشناسان امور بین‌الملل با اشاره به وسعت فعالیت‌های موساد در اقلیم کردستان عراق، این منطقه را مأمن و محلی علیه امنیت ملی کشورمان توصیف کردند.

 

اصابت چند موشک نقطه زن به دو پایگاه جاسوسی موساد در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق با واکنش‌های زیادی از سوی مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی همراه شد. درحالی‌که همه سیگنال‌ها حمله انتقام‌جویانه ایران را در واکنش به عملیات‌های خرابکارانه اسرائیل در خاک کشورمان تداعی می‌کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال جنایت‌های اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی در زمینه بی‌پاسخ نگذاشتن جنایت‌ها علیه ایران، مرکز راهبردی جاسوسی رژیم صهیونیستی مورد هدف موشک‌های نقطه زن قرار گرفت.

 

با وجود صراحت ایران در اعلام رسمی حمله به دو مقر موساد، اسرائیل و آمریکا که همواره در تلاش برای فرار روبه‌جلو از شکست‌های خود هستند، تلاش کردند شکست نظامی و پوشالی بودن قدرت نظامی خود را پنهان کنند و در این راستا مدعی شدند هیچ خسارتی به وجود نیامد و عملیات سپاه موجب هلاکت هیچ‌یک از نیروهایشان نشده است.

 

صهیونیست‌ها در دو سال گذشته بارها تلاش کردند در حوزه‌های داخلی و خارجی امنیت ملی کشورمان را تهدید کنند؛ در حوزه داخلی ضرباتی به امنیت کشور وارد کردند و در حوزه خارجی و منطقه‌ای به‌عنوان نمونه در سوریه اقداماتی علیه نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی انجام دادند. بنابراین نیاز بود پاسخ قاطعی به صهیونیست‌ها داده شود.

 

حسن رویوران، کارشناس امور غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا گفت:‌ در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو مقر اصلی در اربیل بمباران شد که هر دو متعلق به موساد بود و با توجه به عملیات‌های قبلی سپاه انتظار می‌رود در ساعت‌ها یا روزهای آینده تصاویر بیشتری از عملیات منتشر شود. آنچه از عملیات برمی‌آید این است که در حمله به مقر موساد هیچ اسرائیلی نتوانست جان سالم به در ببرد و اخباری در زمینه به هلاکت رسیدن چندین نیروی اسرائیلی و زخمی شدن چند نفر دیگر منتشر شده است. طبعاً سپاه پاسداران قابلیت‌های موشکی زیادی دارد و دوست و دشمن به آن واقف‌اند.

 

وی درباره اینکه آیا حمله در انتقام حمله اسرائیل به مقر مستشاران ایرانی در سوریه و شهادت دو پاسدار کشورمان بود، عنوان کرد:‌ معتقدم خیر، اسرائیل بارها از خاک عراق و مناطق کردنشین به خاک کشورمان تعرض کرده بود و عملیات اخیر سپاه را می‌توان در راستای پاسخ و واکنش قاطع کشورمان به آن عملیات‌های خرابکارانه دانست. بی‌تردید انتقام خون دو مستشار ایرانی در سوریه نیز در زمان و مکان مشخص از صهیونیست‌ها گرفته خواهد شد و معتقدم آن عملیات برای اسرائیل کوبنده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

 

این کارشناس امور غرب آسیا گفت: ما اکنون در جنگ اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی قرار داریم که هرلحظه ممکن است به عملیات میدانی تبدیل شود. سپاه پاسداران در این عملیات ضربه‌ای بر پیکر کسانی وارد کرد که امنیت کشورمان را هدف قرار داده بودند. متأسفانه اقلیم کردستان عراق به محل و سکویی برای تهدید امنیت ملی ایران تبدیل شده است و به حمایت‌های خود از مراکز جاسوسی موساد که البته در پوشش مراکز نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل قرار دارند، ادامه می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مشتاق امنیت عراق و اقلیم کردستان است، ولی نمی‌تواند تبدیل شدن این کشور و اقلیم کردستان را به محلی برای تهدید امنیت ملی خود بپذیرد. البته حسن دیگر این عملیات آن بود، آنهایی که چهره خود را مقابل ایران بزک کرده بودند، نقاب خود را برداشتند و پس از بمباران مقرهای موساد به دفاع از رژیم صهیونیستی و محکومیت حمله پرداختند. بد نیست بدانید برخی عناصر هسته‌های جاسوس فعال در عراق که بازداشت شدند، اعتراف کردند به‌وسیله صهیونیست‌های مستقر در اقلیم کردستان آموزش دیده بودند. بنابراین دولت عراق از حضور هسته‌های صهیونیستی در کردستان آگاه بود.

 

به گزارش آنا، هیچ کشوری نمی‌تواند بپذیرد مورد هدف همسایگان خود قرار گیرد و ایران نیز در زمینه تهدید امنیت ملی خود با کسی شوخی ندارد. همچنین قوانین بین‌المللی حامی کشورهایی است که می‌خواهند امنیت خود را حفظ کنند؛ ولی اقلیم کردستان سال‌هاست زمام خود را در اختیار اسرائیل داده و حتی در روز روشن و آشکارا نفت منطقه به اسرائیل فروخته می‌شود. هرچند مقام‌های عراقی گفته‌اند در زمینه بمباران مقر موساد تحقیقات انجام می‌دهند و البته طبق قوانین بین‌المللی حق دولت عراق است در زمینه بمباران مقرهای موساد تحقیقات انجام دهد، ولی بعید به‌نظر می‌آید اقلیم کردستان به بغداد اجازه چنین کاری دهد.

 

جمهوری اسلامی ایران پس از ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان رشید مقاومت همکاری شفافی با مقام‌های عراقی داشت، ولی بغداد کاملاً همراهی نکرد. پایگاه‌های رژیم صهیونیستی تنها در اقلیم کردستان مستقر است و بیشتر عملیات‌هایی که در نواحی مرزی و داخل کشورمان انجام می‌شود، از این منطقه است. تهران بارها به مقام‌های امنیتی کردستان اطلاع داده تروریست‌ها در خاکشان حضور دارند و آنها این موضوع را تکذیب می‌کنند.

 

هاشم الکندی، تحلیلگر سیاسی عراق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: تهران بارها به دولت بغداد و اقلیم کردستان اطلاع داده بود هسته‌های موساد که در اربیل فعال هستند، امنیت ملی ایران را تهدید می‌کنند. تقریباً همه ازجمله دولت مرکزی بغداد می‌دانند شاخه‌ای از موساد در اربیل فعالیت مستمر دارد، ولی جای تأمل دارد چگونه عملیات‌های خرابکارانه علیه ایران محکوم نمی‌شود، ولی حمله بازدارنده و ضربه زدن به دو مقر موساد از سوی طرف‌های داخلی و خارجی محکوم می‌شود.

 

وی افزود: بلافاصله بعد از عملیات ایران برخی رسانه‌ها تلاش کردند آن را به اربیل ارتباط دهند، ولی پایتخت اقلیم کردستان هدف عملیات نبود، بلکه منطقه‌ای که به‌وسیله موشک‌های نقطه زن هدف قرار گرفت، مرکز جاسوسی موساد اسرائیل بود و محل نشست بزرگی با حضور رهبران موساد هدف قرار گرفت، حتی اسرائیل به‌طور ضمنی اعتراف کرد، مقر موساد در اربیل هدف قرار گرفته است.

 

این تحلیلگر سیاسی عراق عنوان کرد: هسته‌های خرابکاری در کردستان عراق فعال و وابسته به موساد هستند، این در حالی است که آمریکا نمی‌خواهد حضور حتی یک اسرائیلی را در اربیل به رسمیت بشناسد و به آن اعتراف کند. خانه‌ای که در عملیات سپاه موشک‌باران شد، متعلق به رئیس یک شرکت خودروسازی بود که به صهیونیست‌ها نفت می‌فروخت. مگر می‌توان باور کرد خانه‌ای که محل تردد جاسوس‌های موساد است با ۱۲ موشک بالستیک هدف قرار بگیرد و کسی کشته نشود؟

 

الکندی گفت: برخی گزارش‌ها وجود دارد که نشان می‌دهند موساد از دفاتر خود در اربیل نقشه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را طرح‌ریزی کرده بود. طبعاً نمی‌توان پذیرفت آنها به تعرض و توطئه خود ادامه دهند و فکر کنیم همه‌چیز گل‌وبلبل است و هیچ اتفاقی نیفتاده و نمی‌افتد؛ ایران قادر است به همه تهدیدات علیه امنیت ملی خود در زمان و مکان مناسب پاسخ دهد.

 

به گزارش آنا، در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل می‌توان شباهت ظریفی با حمله به پایگاه هوایی عین‌الاسد یافت. در این حمله تعدادی از افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند که البته اجازه رسانه‌ای شدن خبرش داده نشده است. سانسوری که اذهان را به سمت سانسور رسانه‌ای آمریکایی‌ها بعد از حمله موشکی به عین الاسد می‌برد. پس‌ازآن حمله ابتدا آمریکایی‌ها گفتند موشک‌های ایران به هدف نخورد، بعد از گذشت مدتی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای خسارت‌های واردشده به این پایگاه از سوی ایران، آمریکایی‌ها اعتراف کردند نیروهایشان در آن عملیات اندکی «آسیب مغزی» دیدند و درنهایت با گذشت یک سال از عملیات حمله موشکی به عین‌الاسد اعتراف کردند تعدادی از نیروهایشان کشته شدند.

 

درواقع حمله موشکی بامداد یکشنبه ایران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل پاسخی قاطع به همه کسانی بود که در ذهنشان رؤیای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران را می‌پروراندند و به همه کشورهای متخاصم هشدار داد، نیروهای مسلح ایران برای حفظ امنیت کشور با هیچ‌کس تعارف نخواهند داشت.

 

منبع: خبرگزاری آنا، مجتبی اسماعیلی.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان