منافقین بر اساس توافق آمریکا-اسرائیل در آلبانی مستقر شدند

14010622000324 Test PhotoN

یک نشریه آمریکایی در گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران اذعان کرده گروهک تروریستی منافقین بر اساس توافق میان واشنگتن و تل‌آویو در آلبانی مستقر شده‌اند.

به گزارش هابیلیان به نقل از فارس، یک نشریه آمریکایی در گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران اذعان کرده گروهک تروریستی منافقین بر اساس توافق میان واشنگتن و تل‌آویو در آلبانی مستقر شده‌اند.

نشریه فارن‌پالیسی در گزارشی به توضیح درباره این پرداخته که چرا آلبانی تصمیم گرفته خودش را وارد اختلافات میان ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا کند.

فارن‌پالیسی به گرم شدن روابط میان آلبانی و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته «ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی اواخر ماه گذشته سفری مهم و سه روزه به اسرائیل داشت و در آنجا با یائیر لاپید، نخست‌وزیر وقت اسرائیل دیدار کرد.

این سفر بعد از آن انجام شد که آلبانی ایران را به انجام چندین حملات سایبری در جولای و سپتامبر متهم کرد. آلبانی در آن زمان مدعی شد که تحقیقاتش با هماهنگی آمریکایی‌ها نشان داده که این حملات سایبری توسط دولت ایران انجام شده و بر مبنای همین ادعاها دیپلمات‌های ایران را اخراج کرد.

این اقدام آلبانی، تحسین صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را به همراه داشت. یائیر لاپید در آن زمان گفت: «اسرائیل در هر گونه تلاش علیه ایران کمک خواهد کرد. ما این را در راستای منافع ملی‌مان و یک مسئولیت تاریخی می‌دانیم.»

واشنگتن هم از اقدام تیرانا در قطع روابط با تهران حمایت کرد و وزرات اطلاعات ایران را به دلیل نقش‌آفرینی ادعایی در حملات سایبری تحریم کرد. ایران تمامی این ادعاها را رد و تصریح کرد که آلبانی با کمپین ضدایرانی آمریکایی-اسرائیلی همراه شده است. 

نشریه فارن‌پالیسی در ادامه به تنش‌ها در روابط ایران و آلبانی پرداخته و نوشته که این دو کشور، از سال‌ها پیش و زمانی که «مجاهدین خلق» (منافقین) در تیرانا مستقر شدند با یکدیگر اختلاف داشته‌اند. گروهک منافقین از سال ۲۰۱۳ در آلبانی مستقر شده‌اند.

فارن‌پالیسی، در ادامه بعد از ارائه توضیحات مختصری درباره تاریخچه شکل‌گیری گروهک منافقین نوشته که این گروه در سال ۲۰۰۳ از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج شد. این رسانه نوشته در آن زمان دولت آمریکا قصد داشت از این گروه برای سرنگونی احتمالی حکومت ایران استفاده کند.

در این مقاله آمده است: «ایالات متحده، MEK (مجاهدین خلق) را بعد از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد و در آن زمان قصد داشت از MEK برای سرنگونی احتمالی حکومت ایران استفاده کند (طرحی که جان بولتون در سال ۲۰۱۸ به آن اذعان کرد.) با وجود این، چنین طرحی هرگز به بار ننشست. سرنگونی [صدام] حسین و هرج و مرج متعاقب آن در عراق باعث شد این گروه نیاز به پناه‌گاه جدیدی پیدا کند و ایالات متحده از آلبانی خواست به اعضای MEK پناه بدهند.»

در حال حاضر برآوردها حاکی از آن است که ۳۰۰۰ عضو این گروهک در محوطه‌ای به شدت حفاظت‌شده در کمپ اشرف ۳ زندگی می‌کنند.

از سال ۲۰۱۳ به این سو، گروهک تروریستی منافقین اقدام به برگزاری رویدادها و نشست‌هایی در آلبانی با حضور سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی از جمله مایک پامپئو،وزیر خارجه سابق آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا کرده است.

فارن‌پالیسی نوشته است: «حتی امروز بسیاری از جمهوری‌خواهان و دستیاران نمایندگان در کنگره، MEK را صدای مهمی که خواستار تغییر حکومت در ایران است می‌بینند.»

طبق گزارش فارن پالیسی رسانه‌های آلبانی هم در هفته‌های گذشته، گزارش‌هایی درباره تماس‌های میان سفارت اسرائیل در تیرانا و نمایندگان MEK منتشر کرده‌اند. اخیراً در ماه اکتبر، سفیر رژیم صهیونیستی در تیرانا با مریم رجوی، سرکرده این گروهک تروریستی دیدار کرد.

فارن‌پالیسی نوشته با وجود این، جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مقصر حضور اعضای MEK در آلبانی می‌داند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران چندی پیش از آمریکا به دلیل مجبور کردن دولت آلبانی جهت میزبانی کردن از اعضای این گروه انتقاد کرد.

به نوشته فارن‌پالیسی، این مسئله این سوال را پیش می‌کشد که چرا آلبانی، مشتاقانه خودش را وارد یکی از جنجالی‌ترین مناقشات ژئوپولتیک میان آمریکا، اسرائیل و ایران کرده و آماده میزبانی از این گروه جنجال‌برانگیز شده است؟

نشریه آمریکایی در پاسخ به این سوال نوشته است: «شماری از تحلیلگران آلبانی به من گفته‌اند که این ایده (ایده حضور منافقین در تیرانا) ابتکار آلبانی نبوده بلکه توافقی میان اسرائیل-آمریکا بوده است... و آلبانی هم که مشتاق است دیدگاه‌های غرب‌گرایانه‌اش را نشان دهد با این توافق همراهی کرده است.»

افراد جداشده از گروهک تروریستی منافقین، خویشاوندان اعضای آن، روزنامه‌نگاران اهل آلبانی، و حقوق‌دان‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌های بین‌المللی در سال‌های گذشته گفته‌اند این گروهک از داخل اردوگاهی به شدت محافظت‌شده واقع در منطقه‌ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی «دورس» با استفاده از توزیع مقادیر زیادی پول، برقراری شبکه ارتباطات رادیویی و انجام عملیات‌های مخفی رسانه‌ای در تلاش است به افکار عمومی درباره ایران شکل دهد.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا تیرماه سال جاری جدیدترین مهمان این گروه بود. پنس در آن دیدار به اعضای این گروهک تروریستی وعده داد تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام را ادامه خواهد داد.

گروه منافقین که ادعا می‌کند به دنبال «آزادی خلق ایران» است اما این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که فرقه‌ای است که بر اساس حبس، خفقان و بردگی شکل گرفته؛ عضوگیری اجباری، حبس اعضا در داخل اردوگاه و منفک کردن آنها از جهان بیرون، طلاق‌ها و ازدواج‌های اجباری و حتی دعوت به تجرد طبق صلاحدید سازمان، استفاده از القائات ذهنی برای شستشوی ذهنی اعضا و ... تنها برخی از روش‌هایی هستند که استفاده از آنها در کمپ‌های این گروهک خطرناک بارها و بارها مستند شده است.

«اولسی یازیچی»، نویسنده آلبانی‌تبار، عضو یک تیم حقوقی است که به دنبال یافتن حقایق بیشتر درباره این گروه است. او در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت در سال ۲۰۱۸ گفت: «ما قرار است در یک کشور آزاد و دموکراتیک زندگی کنیم، ولی آنها [منافقین] یک دولت در دولت در آلبانی ایجاد کرده‌اند و قوانین خودشان را اجرا می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «آنها دارند در آلبانی مثل یک مافیا رفتار می‌کنند- قوانین را زیر پا می‌گذارند، رشوه می‌دهند، پول‌های کثیف خرج می‌کنند، کتک می‌زنند، اعضای جداشده را تهدید می‌کنند، منتقدانی که زیر سوالشان می‌برد را به جاسوسی برای ایران متهم می‌کنند و با روش‌های استالین‌وار اعضایشان را در داخل اردوگاه کنترل می‌کنند. آخر سر هم ادعا می‌کنند دموکرات‌هایی هستند که ایران را نجات خواهند داد.»

روزنامه ایندپندنت در گزارش سال ۲۰۱۸ خود به گفت‌وگو با چندین نفر از کسانی که به نحوی به این گروهک مرتبط شده‌اند پرداخته است.

فارن‌پالیسی نوشته آلبانی در راستای تلاش برای نشان دادن خودش به عنوان یکی از متحدان سرسخت آمریکا مشتاق است خودش را وارد مناقشه‌های ژئوپولیتیکی پیچیده‌ای کند که بسیار از مرزهایش دور هستند.

تحلیلگران آلبانی‌تبار به این نشریه آمریکایی گفته‌اند تیرانا امیدوار است از این طریق بتواند نقش خودش را در منطقه و روابط دیپلماتیکش با ایالات متحده و اسرائیل را مستحکم کند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان